Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 740 ggr
Kajhugo
0

GodMorgon 10-01-17

GodMorgon på er ute i vårt avlånga land, mörkt och töväder, jag föredrog Kung Bores grepp tidigare.

I dag blir det långsamkörning efter förra helgens vaccination, nästa vecka sätter vi igång på allvar.

Ha en bra söndag.

garrilina
0

God Morgon! -2.5 och blåst med något smått som flyger i luften. Trött så in i…men det är nog bara att bita ihop. Har skjutsat dottern för att jobba ätit frukost och nu blir det att gå ut för att fodra och släppa ut våra. Det blor stallet för min del hela dagen och så ska jag försöka hina med att slänga ut granen, börjar bli dax.

Ha en bra söndag!

annelie-huskvarna
0

Morrn morrn

Här visar termometern -2 och det låter som att det blåser lite, så det är nog friskt och skönt ute. Somnade ganska sent igår och har legat och vridit och vänt mig ett par timmar nu på morgonen, så ikväll borde jag somna tidigt. Bara hoppas jag orkar hålla mig vaken hela Falk-filmen… Jäkla nyheter som är mitt i Skrikandes

Nu blir det snart stallet, ska nog rida en sväng och sen bär det av hem till mamma. Ska ge henne och min moster akupunktur och även mammas hästar ska få varsin behandling. Det bjuds på mat där idag med, potatismos och fisk mums.

Ha en bra söndag Glad

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det inte så kallt, nog under tio minus. Vi har tagit sovmorgon idag med, men idag behöver jag inte stressa iväg till jobbet Skrattande

Tänkte leta reda på timmersaxen och dra undan stockarna som ligger på vägen med MYsli sedan. Peter tänkte väl fälla några till träd också, så vi kan kanske jobba mesta delen av dagen. Sara tänkte köra Primula idag också, hon glömde gå ut igår…

[Croneld]
0

God morgon!

Har precis fått storbalar utkörda, så nu var hästarna nöjda och pigga. Tänk vad glada de blir när traktorn kommer, lite sugna är de på att smita ut ur grindhålet med! Lite tö här med, få se om det går att tolka, dottern var ite sugen på att prova. Hon övade med miniskidorna i en liten backe i trädgården igår. Så då får jag väl dra på mig ridbyxorna.

Ha en bra dag!

Pernille-G
0

Godmorgon!

Här är det -5, grått och mycket blåsigt. I går åkte Loke (Loke Luring e. Linus, f. 2007) i väg till Kulturens Östarp för - som vi hoppas - en framtida karriär som brukshäst. Han har gått med lillebror Toke sedan de kom hem från Hallands Väderö i December. Nu får Toke gå med Gottfrid till det blir tid att vänja av ettåringarna, Torkil och (Östarps) Minas Mysak, och sätta alla tre ihop med Tor 497.

Ha en bra söndag!

MagganS-B
0

God Middag!

Här är -2 och nästan storm…..inget uteväder precis. Inget båtåkarväder heller, Micke åker till Nynäs i em. gotlandsturnén är över, jobbet tar vid igen!

Verkar som om den här dagen kommer att gå i lättjans tecken, hann med allt jag skulle göra i går. Hästarna står fint i lä bakom stallet och mimsar hö, så allt är lugnt på den fronten!

Ha en bra söndag!