Godmorgon 2010-01-11
Godmorgon Russvänner!
Kallt fortfarande i landet "lagom". -21 är det här nu. Svart ute.
Idag blir det en stallfri dag med undantag av matning och vattning. Lite tid bör ägnats åt hemmet här hemma. Och kanske ta tag i den där högen med "måsten". Å framförallt göra rent och smörja in sadeln jag tog hem igår.
Helgen ägnades åt "parkörning" av den lilla. Lastträning och visningsträning. Dessutom fick han vara själv i hagen en stund varje dag. En mycket behaglig liten ponny så här långt.
. Så ännu så länge tycker jag att jag gjort ett kap som blev russägare!
Ha en toppendag ute i landet.

Morrn morrn
Här har vi bara -5, känns rätt skönt att temepraturen stigit lite. Lite trött idag, för tittade på Falk-filmen på TV4 igår och den slutade ju inte förrän sent. Ska snart iväg å träna en sväng innan jobbet, heja heja! Annars blir det inte jättemkt mer än jobb idag…
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Slut på helger och lediga dgar nu, allvaret har satt i gång. +2 här idag, takras strax innan klockan ringde, igår rasade det mesta, så PEter fick skotta upp en väg så vi kommer ut från huset. Det blev en nätt liten hög som var ca. 2 m hög…
Simon har åkt till jobbet, han hade litet problem att ta sig från sin parkering då han fortfarande inte har satt på de nya vinterdäcken. Strax upp och försöka få liv i Sara…
Vi var ut och red russen i det underbara vädret igår, kul!

Morgon där ute roslagen är fortfarnde svart och - 13,8 och måndag Ny vecka och nya ider fast jag ser fram imot att få ta bort mina stygn så att vardagen funkar igen Tittade på min pappershög och får nog avsett lite tid för bokföring inom närmaste tiden Annars är det som vanligt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 0 Vad roligt att du är nöjd med ditt nyförvärv!
Här är det -17 och jag börjar ärligt talat bli less på den stränga kylan. Varför kan det inte bara vara lite lagom kallt?
I dag ska jag bort hela dagen, ska bli trevligt!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Håller på att ljusna här på ön, syns en fin rosa rand vid horisonten. I dag är det bara ett par grader kallt, skönt. Sitter och väntar på att få ringa till tandläkaren, bet av en bit tand i fredagskväll…..sen väntar jobbet som vanligt!
Ha en fin måndag alla!

Godmorgon!
En vanlig måndag igen! Jag jobbar hemma, skall förbereda en föreläsning till imorgon, så det blir en dag med ekofeminism.
Så snart det blir lita ljusare skall jag ta ut Gottfrid. Han är den enda som får gå in i stallet på natten. Han är för matglad till att gå i lösdrift med fri tillgång på hösilage tillsammans med avelston och unghästar. Som pensionerad ponnytravare tycker han nog det är rätt bra att komma in på natten. Jag måste springa för att följa med honom in på kvällen och det samma på morgonen. Han blir 20 nu, så då han ett russ är han fortfarande en ren ungdom och mycket pig - så länge vi lyckas hålla vikten!
Ha en bra måndag!

God morgon! -17,8 idag så liite mildare (!) är det väl. Jag hoppas att min bil ska vara samarbetsvillig nu efter att batteriet stått på laddning sen igår. Det är andra gången på en vecka som det blivit strömlöst, suck.
Här är det lite mildare idag, minus åtta grader. Inget speciellt står på schemat utan det är bara det vanliga, stallsysslor och jobb som väntar.
Ha en bra början på veckan.

God morgon! -7 här. Ska bege mig till staden och köpa en snowracer och sen ska jag hem och tolka lite. Tolkade med miniskider igår men de va jobbigt, benen skakade efteråt.
Ha en bra dag
-8 och strålande sol har vi.
Släppte ihop hästarna igår och dom är överlyckliga att få gå med varandra igen efter nästan 5 månader i varsin hage. Lyckligast är förståss Aramon som slipper sin sjukhage… Jag hoppas nu att jag inte får ångra mig att jag tullar på sjukreglerna!
Snart dax att jobba, ha en bra dag
.
Här är det kallt och solsken, men tyvärr måste jag åka och jobba snart i stället för att åka till stallet. Usch vad trist, fast jag gillar mitt jobb som busschaffis för det mesta …
I helgen fick Hjördis äntligen en ny outfit av lilla A och lilla N. Lilla A har varit i Paris och shoppat, och det blev tyg av olika sorter och en fantastisk orange fjäderboa samt en liten plym till Hjördan!
Så här såg hon ut i går när de provade den på henne!
Nu behöver vi bara lära in lite fler cirkuskonster så är vi klara för Globen sen!!! 
I Malung var de bara -25 i dag. O så skönt att se de..
Och nu under dagen blev de-14..
Så i dag blir de en lugn dag….
Ha de gott

God kväll! Jobbat i dag, sprang in på jobbet 10 min. före jag skulle ha samling med "min" klass, bra start på arbetsveckan…. Här hemma möttes dottern av vattendusch ovanför en av boxarna och två av boxarna plus främre delen av stallgången var det flera cm vatten på när hon skulle släppa ut. En koppling hade glidit ur ett par cm, hur det nu kan hända? Så hon har haft att göra i dag….
God kväll!
Jag hann aldrig skriva i morse. Men något ord ska jag väl lyckas skriva. Idag har det varit disigt och rått trots ganska många minusgrader.
Jag suktar på en ny vagn, har nu bestämt mig att satsa på en till sommaren. Jag har kollat ut två som jag velar mellan. Men kommer tid så kommer råd! Färgen har jag bestämt i alla fall, den kommer att bli grön.
God kväll!