Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1057 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2010-01-10

Godmorgon Glad

Idag är det bara -4 i Huskvarna, perfekt eftersom jag tänkte rida Giro idag. Ska äta frukost nu och sen bär det av upp till stallet. Resterande del av dagen ska jag ägna åt att plugga.

Ha en skön söndag!

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er här har vi -8 än så länge hoppas solen tittar fram idag åxå Ska skrämma igång traktorn idag så det kommer hem nya balar Annars är det söndag och vilodag

Ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

-26 i Leksand idag igen. Nu räcker det med kyla.

even
0

Här i rättvik har vi -29 grader, har varit så i en vecka nu ungefär, inte alls roligt

murkla
0

Go Morgon!

Malung -30 igen….. Orkar inge mera nu. Men de sägs att de bara ska bli -15 i morgon vi får väl se om de.

Sitter på jobbet. Hästarna fick frukost inne.

Ja de händer ju inte så mycket alls…

Ha de gott!

Kajhugo
0

God Morgon, hästarna ute, stallet klart, bara -9 idag, men känns desto kallare då det blåser en del. Har precis ätit frukost så nu blir det en tur med den minste, sen blir det temaförberedelser hela dagen.

Ha en skön söndag därute i vårt avlånga land.

[Croneld]
0

Morgon!
Kylan har sitt standiga grepp om Sverige. Här väcktes jag av att det dunkade, det var Tigerlilja som stod och sparkade på vattenbaljan. Jag gick ut och vattnade och upptäckte att det rann ut vatten medan jag fyllde på. Är det tacken för att man köper nya skor?

Ska bara dricka upp kaffet innan jag ska gå ut igen för att motionera henne på något sätt. Senare ska jag vara sällskapsdam igen, när min kompis ska till ridhuset och köra.

Bild, vy från när jag var vid Långe Jan. Längtar lite efter sommaren och en tripp dit igen. På stenarna ligger det sälar och solar.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Himlen är rosa idag igen, och här har temperaturen stigit drastiskt, när jag åkte hem från jobbet igår var det -18 på ena sidan en höjd, och mitt på frös rutorna igen så jag fick stanna och skrapa för att se något, och när jag fortsatte var det -14, det är ca. 4 km hem därifrån, och hemma var det-3…

Idag är det -2 ute. Dagens plan är att hinna ut med några hästar, den nyblivna treåringen behöver ju sättas i vagn så vi kan börja träna, och de övriga behöver fortsatt träning.

savrarpstuteri
0

God morgon!

Äntligen lindring i kylan,bara -4 men en isande kall ganska hård vind.

Sen frukost med en god kopp varmt te och läsa den här tråden är en skön start  denna söndag.

Ha det bra……!

Gurkane
0

Vilka fina bilder Ni lägger in här.

Själv hade jag stallet i morse. Så jag har sovit middag efter det. Men nu så väntar hästarna på motion. Kallt, riktigt kallt här idag också. Men ingen termometer finns här.

Bidrar med en bild på min lilla kille som fick börja skolan på riktigt igår. Magistern är den Nordsvenska Brukshästen Patron.

MagganS-B
0

God Middag!

I dag blåser det smådj---lar, så det är bara att hålla sig inne! Även om det bara är ett par grader kallt så känns det mycket kallare i vinden. 

Håller på att göra diplom till uppfödarna av 2.00-russen! Har äntligen fått ny skrivare, ny svart patron och köpt tjockt fint papper…..blir klar i dag hoppas jag. För varje år blir det allt fler som går under 2.00. Första åren jag gjorde var det kanske 10-15 stycken, i år är det inte mindre än 53 stycken! Det tar en liten stund!

Om jag hinner i dag så åker granen ut!

Ha en bra söndag!

balotte
0

God middag!

Hästarna fick äta frukost inne idag, det är bara -3 men näst intill storm vi bor så öppet. När jag tog ut dom för en stund sen så fick dom jaga höet i hagenGlad. Lilla Iba tyckte det var kul. Idag blir det att plocka ner resten av julen, och elda i spisarna.

Ha en bra dag alla!