Godmorgon 2010-01-09
Godmorgon i landet 
Kallare ute idag, -20 brrr…. Ska åka och hämta lite mer hö idag, sen blir det väl lite pyssel med pållarna. Har tänkt att borsta av dem och jag har ännu inte verkat Maninas hovar så det får jag väl ta tag i. Vattnet har frusit i stallet så får hämta en bit längre bort istället, men vi har inget varmvatten så får värma i vattenkokare till två hagar. Det tar sin lilla tid….!!
Resten av dagen blir plugg och till kvällen kommer två kompisar 
Ha en bra lördag!

Godmorgon i landet!
Mildväder här idag, -15! Hälften så kallt som igår morse
Solen på väg upp över skogen, himlen är helt rosa, underbart! Nu hoppas jag på att kunna göra något med någon häst när jag kommer hem från jobbet, men vi får väl se.
Butiken idag, och sedan finns det MASSOR annat att göra också. Peter har roat sig med att hosta hela natten, och jag har ont i halsen, tror äldste sonen lämnade kvar sin förkylning när han åkte hem…
Godmorgon!
vaknade just upp. For och sova 9 igårkväll. Var på dåligt humör så det är bäst man går och sova då. Vilket har resulterat i att jag har sovit för länge = trött…
Idag har vi iaf värme i stugan. +20 grader. Halleluja för den.
Och -20 på utsidan.
Idag ska jag tvätta ett sängtäcke som vår kääära hundvalp Lady har spytt kattskit på. (Hon plundarar kattlådan då tillfälle ges)
Ha det bra / Sabina
Go Morgon!
- 30 i dag.
SÅg på vädret igår på tv4 att Dalarna var kallast i hela landet. -30 sedan gick de till -25 dag tid. Kanske på Måndag skulle de bli - 15 … Hoppas jag med på!
Sitter på jobbet. Och de blir inte så mycket gjort i dag heller somd e är så kallt.
Ha de gott!

God Morgon, här är bara -22, hästarna är ute och stallet är klart, idag blir det hockey i Finspång, brrr inte världens varmaste hall.

Morgon här har vi bara -16 och solen lyser Hörde på tv4 att Linköpning hade -27 och det har inte varit så kallt sedan 1979 Så hoppas Tjiwi och alla andra där nere klarar av kylan idag
ha enbra lördag
#2 Vilken goding
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här är det bara -21 på kalla sidan och -18 på varma sidan av huset. Solen skiner från blå himmel.
Blir nog en fin dag, helt i hästens tecken. Förutom det vanliga att försöka hålla värmen inomhus. Faktiskt, trots jag älskar riktig vinter, som vi har nu, vill jag ha lite varmare… -5-10 kunde räcka tycker jag
Aldrig nöjd, Ni vet…
Ha en fin lördag!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon! -26 i morse, man har ju ingen oerhörd lust att ge sig ut precis. Idag var jag så nyfiken på hur den splitter nya eluppvärmda vattenbaljan hade klarat nattens elddop. Svaret är: galant! Haha, istiden är förbi.
De små marodörerna (säkert unghästarna) hade sabbat ett par isolatorer så polarbandet hängde. Lagom skoj att skruva isolatorer i den här kylan, med stela fingrar.
I kväll ska jag gå på bio med några kompisar, "Har du hört ryktet om Morgans?". Den har fått rätt usla recensioner, men jag har inte så höga krav, vill bara bli underhållen med litet verklighetsflykt. Hoppas det är varmt på bion…
Kallt……-22!! Inget roligt längre med kyla! I alla fall så är det vackert att titta ut innefrån, solen skiner från en blå himmel. Hästarna har fått stå inne nu på morgonen för det blir så kallt i stallet så de får gå ut snart när vi mockar. Blir väl att sitta i soffan och kolla på skidor sen, under en filt-skönt.

Godmorgon!
+ 18 grader - (på dagarna brukar vi ha +21 - +24 grader)
inne - vedeldat.
ute är det -24 grader.
Mina russ som går på lösdrift och har fri tillgång på hö i storbal är totalt obekymrade om kylan. De var inte ens vid höet när jag var ute nyss utan går uppe i skogen och gräver fram gamla aspgrenar att gnaga på. De leker och rasar runt i snön som vanligt.
Termobaren till vattnet fungerar bra, nu när jag har ett russ mer än förra vintern är åtgången på vatten större. Det är bra, för det bildas alger så fort när det står längre än 1½ dag.
Jag är så tacksam för den här kylan. Uteboxarnas bäddar är lätta att hålla rena och torra, det är bara att spela kula med den stelfrusna gödseln när man mockar ut. Nu fryser även de förhatliga fästingarna och mycket av mygg och knott ihjäl också. Det blir mindre av svampangrepp på skogen och veden. Kort sagt - jag är nöjd.

God Middag.
Här är det -9 grader nu och strålande sol, härligt väder med andra ord. Hästarna är snart färdiga bara de sista som ska äta upp som ska ha mat.
Idag är det 50 års fest som står på schemat så i morgon lär man vara lite trött , får hoppas att det bara blir trötthet ;-).
Ha en trevlig lördag där ute
God morgon! Solen skiner och den är -14 så det gäller att gå ut i det fina härliga vintervädret.
Jag har varit ute på förmiddagen och jobbat lite med Tigerlilja, tömkörning blev det längs vägen. Tränade på halter, serpentiner och vara lite mer lyhörd på mig. Jag sprang även en bit i full vintermundering, jag blev faktiskt lite svettig. Men Tigerlilja var glad och pigg och var glad att få komma ut från hagen.
Nu ska jag vila lite i soffan för jag har en sådan hosta som aldrig vill ge med sig. Sen ska vi ut och åka spark, föret är toppen nu.
Kusarna håller på att äta rent efter storbalen och ska får en ny utkörd i eftermiddag.
Ha en bra lördag!
- 20 drygt här, men som andra har sagt, hästarna är helt obekymrade.
Nu ska jag dricka kaffe och sedan åka med barnen och åka skridskor. Dvs de åker och jag tittar på.
Ha en fin lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God middag!
Sitter med en kopp kaffe och håller äntligen på att vakna till livs. I går kväll lämnade jag ett lyckligt amerikanskt par med en helt ny och underbar pojke. Tröttheten och smärten efter de ett och ett halvt dygn vi fick tillbringa tillsammans på BB betöd inte längre något. Det är ett mirakel varje gång och vilken gåva det var att få vara med!
Här är det kallt - också inne - det tar tid att få en masugn att avge varma. Om man eldar för hårt kan den spricka. Jag får ta till elvärma något dygn framöver.
Med russen är det bra. De flesta går i lösdrift och Lottie som har sitt föl Myre hos mig har varit här och sett til dem. Jag planerar att ligga i soffan inpackat i filtar och se på gamla film tillsammans med katterna. Det kommer inte att bli mycket gjort i dag!
Ha det bra alla!

Nu Har ni kallare neråt i Sverige än vad vi har här uppe! Var -15 i morse vid sextiden när jag skjutsade dottern som skulle jobba. Det sjönk till -20 när solen gick upp och sedan har vi haft -8 hela dagen så nu är det lugnt med vattnet i det stora stallet. Inte blivit mycket gjort i dag vi har varit iväg och ätit en god middag hos mina föräldrar som firar 56 årig bröllopsdag i morgon och fixat stallet sen var det kväll…