Det strävsamma gamla paret
… så har de då upplevt ännu ett nyår, och blivit ett år äldre. Tiddeli 2588, nu 33 år och Fridhems Jonatan 401, nu 26 år. Det var en lustig syn på nyårsnatten när det började smälla i fjärran men inga raketer syntes på himlen p.g.a molnen. Tidde gick ut från sitt sovrum och spanade mot skyn. Efter en stund gick hon in och hämtade Jonis och puttade honom framför sig runt i hagen. De såg närmast besvikna ut över att inte få se något fyrverkeri.
Det här gamla paret har nu kamperat ihop i 22 år.
På bilden utanför sin pensionärslägenhet.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Vilket radarpar. Du får väl köpa lite raketer till nästa nyår, så de f¨år ta del av spektaklet?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Härliga russtussar, hoppas dom får hänga med många år till
.

Är det inte dags att dem gifter sig?
Grattis! Härligt att även en häst kan finna sin livsparter.
De blir väl bara mer sammansvetsade genom åren, som inte alltid sker hos oss människor. Ha ett trevligt russår önskar vi det fina paret!
Hälsningar från Christina och Dorina Spin (kortet från nov) som i år går in i sitt 28:e levnadsår, tyvärr utan partner, men dock russkompisar i hagen.
Oj. Jag tycker så om både Tiddeli och Jonathan. Fantastiska hästar som har gjort att min ponny Mary Lynn kom till världen… :) Det kan man skatta sig lyclig över. För jag hade världens finaste ponny .
/ Sabina
Två riktiga profiler i russvärlden!
Hjördis hälsar att hon tänker också bli minst 33, så det så! 
Dom är så fina Agge!

Åh, jag älskar gamla hästar. Så härligt att läsa om att de fått vara tillsammans så länge och trivs ihop!
Som sagt - köp lite raketer som de får njuta av att se 

Fina Jonis. Hans 3-åriga döttrar hälsar god fortsättning.
Så mysigt!

Fridhems Jonatan 401 som valp, omslagspojke till Min Häst nummer 24, 1984.
På sidan 3 i tidningen står det "Omslagsbilden: Två russföl på Kolhammars gård i Knivsta. T.v. Jonathan (f. 84 e Jesper 340 u Katinka, mf Dröm). T.h. ett halvsyskon till "Jonte", också efter Jesper. Foto: Ulf Lonäs."
Jag gissar att fölet th är Lill-Vanny (u Elvan 2194), kan det stämma?
Nej va fint. Den bilden ska jag spara så jag har till minnes sen. ;)

Ja, det kan nog stämma att det är Elvans föl med på bilden. Jag tror att jag har den där tidningen kvar någonstans i mina gömmor. Han var faktiskt med som omslagspojke en gång till samma år, med en bild tagen vid samma tillfälle, men den gången stod det inte vem bilden föreställde.
www.vikingponnycenter.se

#13 Den här, Min Häst nummer 5, 1985?
På sidan 3 står det "Omslagsbilden: TITTUT! Här har ni mig! Precis så kanske fölet skulle säga om små föl kunde tala. Förresten spelar det väl ingen roll vad som sägs. Busiga föl kan man titta länge på. Bilden är tagen på Jutagården. Foto: Ulf Lonäs."
Nog tycker jag det ser ut som Jonatan - fast Jutagården?

Ja, det blev nog lite fel i bildtaxten. Enligt Janne Claesson är bilden tagen på Kolhammar. Fotografen stämmer kanske.
www.vikingponnycenter.se

.