God morgon 2010-01-08
Morgon på er -3,5 och lite blåsigt Som jag berätta i morgon tråden igår att jag skulle leta gammal katt som jag inte sett på ett dygn Gardell 20-år hade mycket riktigt sommnat in under stallet Idag ska jag åka till vet med två yorkar för tandstens borttagning Sedan blir det lite häst åxå så har den här dagen gått
Till kvällen Let's Dance
ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
-35 igår kväll när vi lade oss, och nu är det -29. Igår låg temperaturen runt -30 hela dagen, hästarna verkade föga bekymrade, unghästarna for runt och busade som tusan på morgonen.
Idag har de lovat varmare till kvällen, det ser vi fram emot.
För mig blir det butiken, PEter ska elda och de övriga lär sitta på sina rum och försvinna i datavärlden eller filmvärlden. På övervåningen är det varmt iaf!

God morgon! -19 har vi och det är vad vi haft de senaste dygnen. Relativt varmt i huset fortfarande i morse vid 5 när jag klev upp, medan hundarna rastade av sig tände jag i pannan det innebär att det är varmt när sambon kliver upp.. Landade tidigt på jobbet i dag pga. att sonen varit hem och sovit en natt och skulle med tåget kl. 6.40. De andra kommer vid 8.30, var skönt med två dagars studiedagar efter ledigheten, på måndag kommer eleverna.
Efter jobbet blir det de vanliga stallsysslorna.
Ha en bra fredag!
Godmorgon!
# 0 Det var en imponerande ålder, skönt att du hittade honom trots han hade somnat in, så man vet vad som hänt. Jag hade som ung två katter som försvann och vi vet aldrig vad som hände, och jag undrar ibland.
Kort arbetsdag och sedan lite hästeri.
Ha en bra dag!

# 3 Ja det var skönt att hitta honom. Gardell fick trots allt många bra år fast han hade kattsnora så de var säkert kylan som tog honom Men han syster Irma lever fortfarande få se hur länge jag får behålla henne Trosts allt är ju stall livet ganska tufft

God morgon! -26 grader i Leksand, huga - det som var så milt och skönt igår med "bara" -15… När det är så här kallt handlar mina dagar mycket om att "peta in en pinne i brasan". Kakelugnen har slocknat under natten så den måste jag tända på nytt, men kökspannan har jag fyr i. Idag hoppas jag att min nya eluppvärmda vattenbalja från Thermobar ankommer, ser verkligen fram emot att plugga in den. Undrar hur många timmar bilen vill ha motorvärmare för att starta idag?

God morgon! Här i Hälsingland har jag -33 igen! Frukost inne för hästarnas del, men sen vill dom komma ut ett tag. Dom ser inte ut att vara så påverkade av kylan.
Dom nyblivna ettåringarna är ute en fyra-fem timmar mitt på dagen, men det går åt lite mer hö än vanligt.
Några som ser ut att frysa är alla småfåglar,där går det också åt mycket mat.Ska hänga ut en ny talgboll till gråspetten, han kommer varje morgon.
Tänker inte ens försöka starta bilen idag!!
God Förmiddag!
Vi har bara några grader kallt, men det blåser, så man kan väl säga att det är ca. 12-15 minus! Våra hästar är utsläppta till sitt hö, får se hur vädret blir på eftermiddagen, tar in dom tidigt om det blåser och snöar, dom går minsann inte till skogen och står i lä, utan står här hemma vid grinden och vill in!
# 0 Skönt att du hittade katten, man undrar alltid när dom är borta, Gardell låter gotländskt…..
#0 Mammas katt blev 16 år. Han fick i sig råttgift hos grannens. Det var jättehemskt. :/ Deltat i sorgen. Jobbigt att förlora djur. :/
Ja imorse steg jag upp, tyckte det var lite väl kyligt här. Utomhus visade det -30,2 och inomhus +11. GODMORGON FINLAND… Huset vi bor i är från 30 talet och byggt till på 80 talet ngn gång. Så jag klandrar inte Huldas gamla gård.. Men det skulle vara skönt att ha lite värme här iaf… Går här med ullsockor och fleecetröja på mig. Men det känns ändå GANSKA behagligt.
Har hunddagis på program idag. Min sambos hundvalps syster är på dagis lite nu som då. De springer och leker här som bäst. Stängde in dem i ett mindre rum för jag håller på att städa. Det är fullt kaos här…
Ha en bra dag! :) / Sabina
God eftermidda!
Igår kände de skönt då var de bara - 18 på dagen och ca - 25 morgon . Men kvällen blev de kallara igen -32..
Nu har vi ca - 27 ute ….. Nu tycker jag att de får vara med med kyla .. Trist när hästarna inte kan vara ute lika länge som de brukar vara. Visst de kan men har inget skydd åt de i dera haga. Så stallet blir deras skydd.
Bor i dett gamalt hus jag med! Men till somarren ska alla fönster bytas. De dra kallt från alla. SÅ de spelar ju ingen roll hur mycket jag än eldar så är de ju kallt här inne. Och sambon tycker att de är väl inte så farligt men om man måste nästan skoteroverolen inne så är de väl lite väl ….. Jag är väldigt frysen av mig oxå de blir inte bättre.
Burra.. Nä hästarna näst innan huvudvärken blir värre …Ha de bra!
Go middag!
Lunchdax, päramos och fläsk korv…..gött!! Satt upp rena gardiner i köket och lagt på nya dukar…så nu är det vårigt…åtminstonde inne!! Fortfarande kallt här och det kommer snö….det räcker för mig nu! Läste i tidningen att det blir kallare till helgen…huuua!! Vi har i alla fall varmt inne, även om jag är varm av mig….
Go kväll
Nyss hemkommen från jobbet och nu är det helg igen, skönt.
Här i Haninge har vi haft -12 hela dan och solen har visat sig
, nu är det -16.
Ha en bra fortsatt fredag

Såg precis att det står 2009 i denna Godmorgontråden, men jag reflekterade inte över det igår utan det var först nu jag såg det. Roligt att det inte verkar va nån annan i tråden som har märkt det heller haha 

Hoppsan
ändrat