Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 911 ggr
StuteriSolo
0

Godmorogn 10-01-07

Godmorgon i landet!

-29 här idag, full fart i köksspisen och kakelugnen. Lastbilen har stått och gått hela natten, för dieselvärmaren har slutat fungera och det finns ingen motorvärmare(!!!) på den. Få se hur mycket folk det blir i stan idag, det är nog inte så många som tänker gå på stan iaf…

För mig blir det butiken, Peter och Simon ska lossa sitt lilla flyttlass i Luleå och Sara har fortfarande jullov. Något med hästarna blir det då inte idag!

[Croneld]
0

God morgon!

Dags för att träffa klassen igen och höra vad alla fått i julklapp, det brukar de gilla att berätta. Idag har vi varmt i huset igen för både radonavskiljaren som styr pumpen i brunnen och då varmenpannan strulade igår. Sambon mekade halva dagen. Jag satt vid symaskinen!

Ha en bra torsdag!

Pernille-G
0

God morgon!

Jag var uppe redan kl 5 för att tända upp i masugnen och ta itu med berget av hemtentor som alla skall ha kommentarar. Det är fortfarande vintrigt och halt på vägarna. Den vanligvis så snabba vägen till Lund blir plötsligt lång och besvärlig. Jag måste tyvärr in  i dag för att hålla en föreläsning för internationella masterstudenter. Om miljörättvisa blir det. 

Ännu ingen baby på gång hos mina amerikanska vänner!

Ha det bra i vintervädret!

annelie-huskvarna
0

Morrn morrn

-10 ute och det snöar… Tycker det är så vackert ute med all snö, det ser ut som ett sagolandskap Glad Nu är det slut på ledigheten, så idag är det åter tillbaka till arbetet. Det har verkligen varit jätteskönt å va ledig, men jag har ju bara lite drygt fyra veckor kvar tills jag ska va ledig en vecka till. Måste handla lite efter jobbet idag å sen blir det en sväng upp till stallet för det är jag som har insläppet.

Ha en skön dag!

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn!

Här är det skolstart idag också. Elin är lite svårtstartad, och det höll på att gå med henne som med Peters lastbil, att hon var vaken hela natten, men jag tror hon somnade någon gång framåt 24 i går till slut. Vi har nog vänt lite på dygnet under ledigheten.

Bara -9 här, och det känns betydligt roligare än -29, eller -25 som vi hade i går morse.

Ska snart åka och släppa ut hästar. Sedan blir det varierande kontorsarbete här.

ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Morgon  idag har vi bara -4 och lätt snöfall Ska ut och leta efter en av de gamla (20år) stallkatterna son som försvann igår när det var så kallt, är lite rädd att han sommnat in någon stans  Annars ska jag på den årliga lunchen till Länsmansgården idag  och en tur till staden för att kopiera ett hästpass

ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

bubbe
0

Skönt med lite mildare väder emellanåt. Är åter på jobbet idag, efter en veckas ledighet. Ledigt och ledigt förresten, i måndags jobbade jag med ponnymätningar hela dagen och i tisdags hade jag hovslagaren hemma, men jag var i alla fall inte på det "vanliga" jobbet.

Kajhugo
0

God Morgon ute i landet.

Hästarna är ute och stallet är klart. Sista ledighetsdagen, imorgon är det tillbaka till jobbet som gäller för årets korataste veckaGlad och kortaste dag, har bara 3 lektioner så det känns okej. I dag har vi bara -10 så det blir full körning i stallet idag.

murkla
0

Go morgon!

Idag var de bara -25 skönt de.

Igår var de ju -35 både morgon o kväll. sedan under dagen var de bara -27.. De kommer lite snö oxå nu!

Hästarna ska få vara ute mera i dag! Se om Murkla tänker ta grinde i dag med! När jag vill ta in de igår så var de bara Mitrus som kom och jag tog han o gick ut. Sedan fick vi höra Brack o Murkla kom som ett jihu. Mend e gick bra loka med krafft o sedan ini stallet så de var skönt. Men de hade ju kunna gått på tog…. Översta tråden i grinden slet hon av. Kunde inte ha någon ström i heller som de var så kallt ocg de funkade inte heller!

Nu står de inne med frukost. Och nu måste jag gå och sova jobbat natt,…

Ha de bra!

VeronicaP
0

god morgon

Idag har vi -12 grader ute lite kallare idag än i går men verka bli fint väder. Kunde komma snö lite senare framåt dagen fattade jag det som.

ska snart få väg bilen till verstaden då den krånglar lite , vi har automatare och knappen som man ska trycka in när man ska lägga i drivern eller någon annan växel krånglar en hel del , kan ta lång tid innan man får in en växel hm..

Måste bara fixa en annan bil som jag kan ha under tiden.

Ha en trevlig torsdag.

Här är barnen fortfarande lediga.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det bara -12 idag och det har kommit ännu mer snö…….ja, denna vinter kan man inte klaga på. Har  knappt sovit i natt, hade hemsk huvudvärk hela dagen igår och värst på kvällen, trodde det skulle sprängas! Kunde inte somna för det dunkade…så nu är jag ngt trött och ska börja jobba idag, typiskt!

PernillaJ
0

God förmiddag! "Bara" -14,3 i Leksand just nu, skönt efter gårdagens -26 eller vad det var som värst. När jag kommer inifrån stugvärmen och kliver ut i sträng kyla är de första iskalla andetagen rent chockartade, brr.

Min eluppvärmda vattenbalja från Bole har gett upp, men jag ska få hjälp av en elkunnig bekant att diagnosticera och om möjligt kurera den. I morse släpade jag hem baljan. Den är halvfull med is och snö och står nu mitt på mitt hallgolv och tinar så sakteliga.

Jag är så trött på istiden så igår beställde jag en ny elbalja, denna gång från ThermoBar som lämnar tre års garanti på baljorna. Den nya är litet mindre, 44 liter, men då drar den å andra sidan inte så mycket ström heller. Kostar 3520 kronor inklusive transformator, 20 meters sladd, 3 års garanti, frakt och moms. Om det skulle gå att få snurr på gamla baljan också blir det isfritt vatten i båda hagarna, vilken lyx…