Godmorgon 10-01-05
Godmorgon i landet!
-20 ute, men ingen vind idag, skönt!
Idag blir det kotknackaren före jobbet, och idag är det halvdag. Med den här kylan lär man ju inte ha så våldsamt stor lust att ge sig ut med någon häst i em, och dessutom lär det väl ha blivit mörkt innan jag kommer hem. Men månen lyser så fint ännu… Banan runt vallarna är bara halvplogad, så det är vägen som gäller om man ska ut.

Godmorgon!
Här i Lund är det vintrigt, men bara någon minusgrad. Jag är tidigt på jobbet. Jag har lovat ett par amerikanska vänner att vara med vid födseln av deras första barn, Hela julen har jag varit i jour nu - men ännu inget barn! Jag har russvakt hemma idag så jag stannar i stan nära lasarettet och jobbar och väntar. Jag blir nog rätt ensam på institutionen, men alltid finns det något att göra. Det blir väl att ta itu med högen av uppsatser och göra powerpoint presentationer för nästa veckas föreläsningar - och fortsätta vänta.
Ha en bra dag!

Morgon -15 idag så det är kallt i roslagen Jag hade svårt att sova i natt så stora hundarna och jag tog en promenad Det var så ljust och klart en riktigt vacker vinternatt När vi paserade en av lösdrifts hagarna såg jag siluetterna av russen och hörde deras mummsande på på maten Jag är så lyckligt lottad som får uppleva detta
Ha en bra dag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon -16 och härligt vinterväder. Hästarna är ute och stallet är klart och nu blir det frukost innan vi börjar köra.
Ha en skön vinterdag där ute i vårt avlånga land.
Hallå i landet!
Vad kallt ni har…..brrrrr! Vi har -4 och strålande solsken! Snön ligger nästan orörd, vi fick en del nytt i går. Skall som nästan alla andra dagar till jobbet! Ni andra får ha en bra dag!
God morgon!
Idag ska jag se till att barnen städar sina rum, sen får vi se vad vi hittar på. Bara två dagar kvar innan jag börjar arbeta igen efter juluppehållet.
Ha en god tisdag!
God förmiddag!
Kallt här också, -16. Vattnet frös i slangkopplingen på 30 sekunder, så det blev att hinka vatten till kusarna.
Föreningsjobb idag sedan är det mopperejs i kväll. Galningarna ska köra moppe på åkern i två timmar i den här kylan. galningar!
Hoppas ni alla får en bra dag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Kallt här oxå -15 grader. Jag tror vi haft som varmast 5 minus på 3 veckor
, nä vänta det var en dag med plussgrader kom jag på men annars har det varit kallt. Vilken vinter det blev. Till nästa vinter ska jag nog köpa en thermobar till hästarna så man slipper dessa frusna hinkar.
Snart är det dax att åka till jobbet.
Ha en bra dag

#1 Vad du är mångsidig - kan du kalla dig jordemor sen? Eller kanske "birthing coach"?
God Trettondagsaftons-förmiddag! -20 i morse när jag släppte ut hästarna, -17,3 nu och solsken. Jag hyr ett isolerat men ouppvärmt stall, med värmeslinga i vattenkranen. I lösdriftshagen står en eluppvärmd vattenbalja, i den andra hagen ställer jag ut en hink med vatten. För att det inte ska frysa så fort slår jag i kokhett vatten från en elektrisk vattenkokare, då håller det sig i alla fall ett par timmar. Men i morse råkade jag tyvärr mosa vattenkokaren - suck, måste köpa en ny. Nu ska jag strax fara till Rättvik och handla spånbalar.

God Middag, #10, vår katt går som längst ut i någon minut för att göra sina behov, sedan ligger han inne hella dagarna, och rör sig mellan soffan och matskålen…
Nu är alla ponnier körda, barnen är tappra som kör när det är så kallt, jag bjud på glögg mellan turerna, vilket jag hoppas värmde lite.
Dags för mat och sedan dags att skjutsa till dagens hockeyträning.
God natt!
Ni kan skratta er lyckliga med - 20.. Malung hade jag iallafall -30 vid 9.30 tiden i morse sedan gick de ner mot -22 under dagen men nu vid 23.48 tiden så har jag iallafall -32 på termometen!
Nu är de kallt! Fick 1 ton med hö i kväll de var bra men de var bara att bära in de i -27 grader.
Ha de gott!