Hjördis goes Blondin-Bella!
Måste bara berätta att i jul - 23/12 till 3/1 kommer Hjördis att blogga på Ridsports hemsida! Gissa om det känns nervöst? HJ har hällt i sig en hel hink med havreglögg under eftermiddagen i dag för att komma i form, men det enda som hänt är att det mullrar misstänkt besvärande i magen …
…
Mer info om länk med mera kommer när jag vet mera!Hälsningar från HJs personal a k a Anna
På bilden: Sillisen och Hjördis för drygt ett år sedan.

Ser fram emot att läsa Hjördis blog 

Vad roligt! Hälsa Hjördis med många pussar. Det känns nästan som jag känner henne, efter att ha läst alla "hennes" berättelser i Gotlandsrusset.
Jag måste berätta en anekdot från gårdagen. Mitt sto Alpros, 8 år, har fått en egen box i stallet. Det är egentligen ett helt utrymme som man går in i direkt utifrån. I många år har jag haft hästarna tillsammans i en stor box. Detta har många fördelar; russarna trivs att stå ihop, men en stor nackdel är att en och annan ofta får lite för mycket mat när man inte kan fodra dem separat. Så där jag tidigare hade höet har jag gjort en finfin box åt kära Alpros. Målat väggarna vita, snyggat till fönsterkarmar, satt tjusiga nät för fönstrena och bäddat djupt med torv (det är första året jag strör med torv). Så igår skulle boxen invigas. Det var det mörkt ute, men en lampa var tänd i boxen. Jag gick in och hon skulle just ta steget över tröskeln, när hon ångrade sig, backade och såg ut som hon fick hjärnblödning. Hon vände bort huvudet från dörren, tittade rakt in i mörkret och var helt stilla. Det var som att hon sa: Detta händer bara inte. Jag kan inte gå in där. Det har jag aldrig gjort förut. Hon såg liksom förlägen ut. Och jag stod och bet mig i läppen för att inte börja asflabba. Hon såg så fånig ut. Men efter några minuter tog hon mod till sig och följde med in. Rev upp hela torvbädden som jag stampat till så fint och tittade med förakt på alla detaljer där inne. Jag som tyckte jag gjort så fint! Men i morse såg hon ganska nöjd ut i alla fall. Hon såg riktigt utvilad ut.
Vi ser verkligen framåt mot det!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Kul Hjödis, då ska jag kolla in lite extra där!!
Drick inte för mycket glögg bara och färga manen havreblond.

Va kul! Den måste man ju följa
Kul! Alltid lika roligt att läas om henne i gotlandsruss och nu med blogg o allt! kul!
***Puttar upp för i morgon är det dags!****
Det känns faktiskt lite nervöst att förmedla HJs tankar varje dag i nästan två veckor, i stället för fyra gånger per år … Tur att det alltid händer en massa i vårt stall! (å andra sidan är det nog som en kompis till mig sa häromdagen: skriv inte om hur det verkligen är här, för ingen kommer att tro på det …)

Har precis läst…
Så himla bra Anna (som vanligt
)

Hahaha helt underbart! Du måste ju fortsätta blogga även efter julen =))
//Mickan

Har HJ sovmorgon idag? Väntar med spåänning på dagens blogginlägg….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Tack
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Väntar med spänning på dagens blogg……………..
Tack alla! Ni är så himla rara! ***hjärtesmiley***
Om ni visste vad jag är glad för att ni tycker det blev bra! Jag hade (och har!) lite skrivångest inför hela projektet, men det känns bättre för varje dag.
Har just skickat iväg kvällens inlägg, och i morgon är jag ledig och ska försöka ordna en bildbomb eller vad det brukar kallas på blogg-språket … Vi får se vad det blir!!!
Kram från Anna *HJs personliga person*
Vi följer den med spänning!

Bara två dagra kvar
Ni får skriva till Ridsport och säga att ni vill ha mer av Hjördis! 
3 500 unika besökare har läst Hjördis blogg, enligt Ridsports webbmoster.
Om 10 % av dessa blir russintresserade vore det kalasbra inför framtiden, inte sant? Och om 5 % av dem köper ett russ till sina barn, skulle vi defintivit kunna odla fler russ! 
Håll tummarna!
Och tusen tack till alla er som läst, peppat och kommit med kommentarer - jättekul att ni gillar HJ! Om matte har råd ska hon faktiskt få ett lull-lull täcke framöver, från Eldhästens nätbutik:
http://eldhasten.se/product_info.php?cPath=24&products_id=43&osCsid=fe43940ca8b9138c3f7b4f3761c26214
Fint, va???

Jättebra! Bra du fick med det om Lojsta. Hoppas det får många flera inom ridvärlden att förstå - det som vi alla vet - vilken fantastisk och unik häst vi har i våra russ!
Det har varit jättekul läsning Anna 

# 17 Det blev dyrt att kolla in den sidan Fast det var ett fint täcke du sett ut till HJ 
Tack Hjördis och Anna!
Tittut (hästen alltså…) är väldigt lik sin syster på månag sätt, både på ut- och insidan. Vi kunde tussa ihop dem en dag. Då skulle det nog hända grejor. Två påhittiga russdamer, vem vet vad de skulle hitta på?
Nej, nej NEEEEEJ! Om vi släpper i hop Tutan och HJ kan nog ungefär vad som helst hända, och framförallt lär vi ALDRIG få tag på dem igen! *sss*
Dessutom - OM vi får tag på dem måste du nog ha med chipläsaren, så vi vet vilken som är vilken …
Förresten - när ska du regga dig å FB då? Vi väntar! :)