Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 837 ggr
karisma
0

God morgon2010-01-02

Morgon på er alla

Roslagen är ännu svart som natta med -8,9 vädertanterna säger att det ska komma mera snö Så idag måste jag in till staden och köpa oljeblandad bensin till snöslungan så att små hundarna får sin rundslinga att ta sig fram på Lite påfyllning till kylskåpet behövs åxå samt tummvantar (jäv.. finger) Ska snart ut till pållarna väntar bara att kaffet ska bli klart X-et kommer och ska hjälpa mig att skrämma igång traktor så att det kommer ut storbalar i hagarna På måndag ska jag köpa motorvärmare till traktorn för det är synd om den

Måste säga att det här året har börjat bra Bra väder samt massor av foder kvar Och massor av russvänner där ute

ha en bra dag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Godmorgon

Här är det -7, så ganska lagom vintertemperatur tycker jag. Ska upp till stallet om en stund och se om Casper kanske ska få slippa sin boxarrest som han haft sen igår morse… Han hade tydligen rymt under nyårsnatten (för andra gången på kort tid) och båda gångerna har han rymt på natten så då fick han stå inne inatt. Förhoppningsvis ska han få flytta hem till mamma idag och Nikita flyttar till mig istället Glad Vi kör ett litet tillfälligt byte så att han kan få bli riden, då jag inte riktigt hinner med honom…

Ha en bra dag!

wilson
0

Godmorgon!

Hästarna ute och stallet klart för insläpp. Nu på fm ska Trofe ridas och Bellis köras, sen kommer en ny lekkamrat till bellis.

Fullt ös iaf fram till lunch sen blir det nog fortsatt soffvila :)

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

God förmiddag får väl jag säga då!!Skrattande

Klart och kallt……fåglarna i full gång utanför och Wilda rids härute på planen, efter henne så tar de Njord med. Så idag behöver inte jag ta motionerandet. Funderar på om jag ska passa på att åka in till staden och köpa spikmatta…..ha en skön lördag!!

[Croneld]
0

God förmiddag!

Nu är frukosten avklarad, alla barnen och en kusin runt bordet. Det blir väl pulkaåkning och skottning idag. Få se om jag tar ut Tigerlilja en sväng, beroende på underlaget för hon är barfota. Nästa vecka ska hon skos och broddas.

# 3 Jag ser här i marginalen att om man köper två nummer av en tidning så får man en spikmatta för ett bra pris. Kanske något för dig? Jag måste bara säga att jag har fått så mycket beröm för den snygga stallskylten som du gjort. Den sitter ovanför stalldörren och jag ska fota den så alla får se fin den är.

Ha en bra dag alla!

StuteriSolo
0

God förmiddag i landet!

Trevligt besök av mina barn och lilla barnbarnet tills idag, då de nu är på väg hemåt igen.

Idag blir det butiken och sedan får jag se vad jag hinner med. Hallen ppe är halvsorterad…

garrilina
0

Här har vi fått ytterligare en ca 20-30 cm snö under natten, syns inte att gården blev avskottad i går kväll. Minsta och äldsta shettisen Nimbus har knappt frigång under magen, russen har inte mycket kvar de heller. Våra staket till hagarna som är jättehöga (de förra ägarna hade "stora" hästar) ser normala och låga ut nu…

Blir en tur till stan nu om jag får ut bilen på vägen, dottern vill gå på rea och handla. Sen väntar stallet.

Ha en bra lördag!

Tittut
0

God dag är det väl läge att säga?

Ytterligare en fantastisk vinterdag, med mjuk nysnö, strålande sol och sisådar -10.

Har varit i stallet till nu, ska äta lite ärtsoppa och sedan ta hundarna på långpromenad.

Det har sagts förr, men tål att upprepas, Carpe Diem!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag.

Här har jag hållit igång sen i förmiddags . Dagen började med en ca 5 km promenad i skogen med sambon och hunden och sonen tränade med laget i skogen och de sprang en ännu längre runda. Skönt väder med sol och -7 grader.

sen var det iväg och frakta sonen till tjejen , handla och sen ut i stallet och se till att de som ska ha kraftfoder får komma in och få det och vatten fyllas i hingsthagen .

Tog även in Edwin idag och han fick sele och träns på sig idag för första gången och det gick kanonbra , var ute och gick en runda på åkern med det också :-)

Så nu ska jag vara inne i värmen en stund och dricka lite kaffe och få något i magen tror jag.

På bilden Edwin med sin mundering på sig för första gången, passade även på att mäta honom och han är väl inte så där jättestor ca 112 cm.