God morgon 2010-01-01
Morgon där ute till ett Nytt Russ År
Hoppas ni alla där ute hade en trevlig kväll och natt Här var det lungt, jag hade bara att öppna dörren för att se fyrverkerier och gisses så mycket pengar som for till himlen Hästarna och hundar var lugna så jag hoppas allt är bra när jag ska gå ut snart.
Undrar hur många nyårslöften som blev sagda inatt själv så lovade jag mig ett bra russår och hoppas det slår in.
Ha en bra första dag på det nya året
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
- 12 grader i Finland och har varit månsken hela natten. var ute me vännerna, och nu ska jag till jobbet. Jag har sovit ungefär 3 timmar. GISSA om jag vill sova när jag kommer hem ? ^^
Gott nytt åt 2010! / Sabina

Gott Nytt År på er alla russvänner
-7 grader och det är ett lätt snöfall. Hästar, hund och katter har överlevt nyåret, fast det smällde ordentligt, undra vad det kosta? Själv såg jag på TV från Skansen, det var gratis och fint samt varmt i soffan.
Hoppas alla får ett bra år. Själv ser jag fram mot Exacts första bebisar i vår.
Gott Nytt År allesammans.
Jag hörde på tv igår att vi går in i kärlekens år 2010.
Det lät väl trevligt…..
!?
~ Kärlekens år, ja är man prinsessa, kanske man blir gift! ~
Hoppas ni fick ett gott slut och att året blir bra för er allihopa! Här smällde det lagom mycket, och visst var det härligt med fullmåne på nyårsafton.
Själv går jag i hingstfunderingar inför sommaren, huvudet får klias mången gång innan snön smälter.
Jag släppt ut hästarna och de hade torkat upp ordentligt och de slipper istappar i pälsen. Ut igen för att åter bli snöiga.
Ha en bra nyårsdag!
God förmiddag Russ vänner!
Här är hästarna ute och stallet mockat sedan många timmar. Strax väntas lunch för de fyrbenta och en andra eller tredje frukost för oss som skulle göra "ingenting" över nyåret.
Blev en hel del gjort, en nsv hade kolikkänning. Många år sedan sist på honom. Släppte efter linfrökok, betfor och promenader. Men för att inte den andra "kolik nsv" skulle få något knas fick han också följa med på promenaderna. I förebyggande syfte. Lilla russkillen hade bra gärna kommit ut han också när hans båda stallkamrater försvann. Föressten är han hemskt go och social, lillkillen.
Bifogar en bild på honom och hans kompis, påväg till hagen en tidig morgon.
#3 Kärlekens år? Kärleken till våra russisar måste dom väl mena?
Eller är det såå hemskt att man själv ska trilla dit? 

#3 Det skulle ju inte skada med en dräng hemma
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God middag.
Här är det bara -8 grader idag och de har lovat mer snö , får se vad som händer.
Här sköt vi en bomb hm Pontus hade fått en av sin chef och den var verkligen fin att se på och det är ju ett säkert sätt att smälla raketer på en stubin och sen sköter den resten själv :-)
Hästarna brydde sig inte , de är vana och vi bor så bra så att vi ser både till Halmstad och Lahom och lite runt om så vi fick se många väldigt fina raketer i går och det var så härligt med fullmåne som även den lyste upp så fint.
Kärlekens år , jag har ju alla redan min kärlek så det måste vara kärleken till hästarna och barnen då :-)
Ha nu en riktigt trevlig nyårsdag :-)
God Eftermiddag!
Äntligen har alla firare vaknat så man kan nå sin dator….. :) Här är det sol och snö om vartannat, jättevackert med snö på grenarna när solen skiner, lite lagom kallt, -3-4 grader bara. Vid tolvslaget såg vi bara våra egna raketer, det snöade säkert 20 cm. i natt! Månen syntes svagt ibland bara. Men mysigt hade vi! Åt god mat och drack en massa mousserande vin…..
Kärlekens år, gäller väl alla människor och djur…..?
Ha en bra nyårsdag!

God kväll! Här har det varit och är snöstorm enligt YR.no skulle det komma ett par cm. men det är minst det ggr. 10. Nästan alla fyrbenta fick stå inne i dag och äta sin mat utan att behöva jaga den i snön. Börjar bli trött på all snö nu, högarna som sambon skottat upp med traktorn för att få gården fri börjar likna berg. Om det fortsätter så här kommer vi få en rejäl vårflod. Annars är allt lugnt har blivit en omgång Alfapet i dag också och håller just nu på att koka potatis till middagen blir komplement till resterna från i går.
Ha en bra kväll!

God kväll!
Ålskar känslan av att det är första dagen på ett nytt fantastiskt år idag, härligt!!
Har varit en lugn och stilla dag idag, blir ju trots lite sömnbrist när man ska fira in det nya året och sen är morgonpigg på det… Hade en jättetrevlig kväll igår och varken såg eller hörde en enda raket eller smällare ute i skogen inatt. Nu bär det av upp till stallet för att ge pållarna lite käk och ta in de som ska in.
Hoppas ni alla får ett rikigt toppen 2010 
God kväll!
Vilken härlig natt det var här! Ljust från en fullmåne ovan molnen och fullt av snö överallt! Russen bryr sig inte om alla raketer heller, förnuftiga som de är. De var väldigt intresserade när hela familjen åkte pulka i hagen - vi hade en lång rad av russ-publik! Jag undrar vad de tänkte egentligen?
Nu har min Bellina sålts till Alice som ska tävla i ponnytrav om allt går som det ska! Det är jättekul när man ser att det verkar så rätt och att både häst och köpare verkar glada! Bellina blir nu ompysslad och får börja lära sig att gå i träns. Snart är det dags för tömkörning! Härligt när ens uppfödningar kommer till bra hem! Dessutom bor de inte så långt bort så vi kan hälsa på ibland! Lycka till Alice!