God Morgon 2009-12-31
God nyårsafons-morgon på er allihopa! Lite förvånad över att ingen skrivit ännu…Blev förvånad även när jag tittade på termometern i morse, efter ett par dygn med temperatur mellan 20-25 så visade den -8!!!! Rena rama blidvädret! Så i dag drar vi nog fram släden från logen…..GOTT NYTT ÅR på er!

Morgon på er
Här snöar det och är - 3 fast det har bara kommit några cm. Vilken rörig dag jag fick igår Jobba på egen hand och fick åka och sy 7 styng i långfingret på högerhanden Sedan hade jag hovis här det gick ju bra för bedövningen satt ju kvar men i natt har fingret väkrt som bara den . Det ska bli kul att se hur man diskar med en hand och det väsnter Nu ska jag gå ut till djuren bara en kopp kaffe till
Ha det bra där ute
och
Gott Nytt År
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morgon
Här är det fortfarande kallt, minus femton ca…..ska väl åka och handla något gott att laga till oss till kvällen…vet inte vad bara!
Malin-var försiktig!!
Ha en bra nyårsafton allihopa
God Förmiddag på Er alla!
Tänkte skriva någon rad redan i morse när jag skulle gå och lägga mig. Blev väldigt sen och väldigt tidigt igår och idag. Ja ja så blir det ibland när man ska ut och svira, trots man borde legat kvar i sängen och kurera sig istället.
Här fortfarande svinkallt, dock "bara" ca -14. Bara är ju bara just för det sen em igår var ca-22! Hua!
Låter inget vidare Malin med sju stygn på fingret. Det låter dessutom som om Du är högerhänt och skadat just höger… Vad hände egentligen?
Idag gåt hela dagen åt till "vilans tecken". Stallägaren och jag ska kampera ihop och göra absolut ingenting. Nja det blir nog en resa till stan för att fylla på kylen med något vi är sugna på. Sen måste ju hästarna få sitt.
God morgon! Här har vi precis stigit upp på den sista dagen på året. Snön vräker ned och jag fick pulsa ut till hästarna. Nu får vi vl fixa lite till ikväll.
Jag tar in kusarna innan det blir mörkt och smällarna börjar, ska även ta in grannens hästar.
# 7 Stackars dig, hoppas att värken ger med sig.
Gott Nytt År allihopa!

Jobbar. Ska sedan laga en boxdörr i stallet. Får väl ta med champangen ut…

God förmiddag
Kom precis hem från stallet, har fixat iordning maten till pållarna och ridit Giro. Nu blir det hopp in i duschen för snart går taxin till Eksjö där det nya året ska firas in i goda vänners lag 
Gott Nytt År!!

God förmiddag!
Har fixat stallet för kvällen, inatt få de stå inne så jag vet var de är. Själv ska jag till Tingsryd och fira in det nya året, det kommer bli så mysigt och trevligt.
Gott Nytt År på Er allihopa!
#6 Eksjö! Uppväxt där, fick lite minnen när jag läste det 
Jag har tömkört båda nordsvenskarna, russen fick stå. Vahlkyria har ju inte åldern inne och fyraåringen går barfota så det blir lite för halt för honom.
Inget firande för mig i kväll för jag ska jobba tidigt i morgon bitti.
God Eftermiddag!
Har varit ute och fixat iordning stallet så det bara är att släppa in när det börjar bli mörkt……Vihar kallt, halt och mulet, usch! Aldrig blir man nöjd!
# 1 Stackars dig Malin! Har du arbetat på egen hand, ibland går det helt åt helsefyr! Ta två Alvedomn och en Ipren, så slipper du den värsta värken. Ta dom tillsammans så blir det lite extra smärtstillande. Fast då skall du kanske inte dricka champagne efter förstås……
Nu är det strax dax att fixa tilltugget till våran champagne, lite salta ostkex, hembakade…..Vi skall fira hos min bror, nära och bra, gångavstånd!
Ha det bra och ETT GOTT NYTT ÅR alla!

God kväll .
Här har det varit kallt hela dagen men underbart väder med sol och vindstilla . Nu har hästarna fått mat och några har alla redan börjat smälla raketer här runt omkring men hästarna orkar knappt lyfta upp huvudet ur ensilagebalen :-) de kommer alla att gå ute hela natten precis som vanligt.
Blir en lugn och skön nyår för oss då vi ska bara vara hemma med familjen , kanon gott.
Ha det bra och GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA !!

God kväll! Hamnade framför datorn efter en god middag och en omgång Alfapet. Dottern och pojkvännen har tagit fyrhjulingen till några kompisar och sambon har somnat framför tv:n,,,, Här har det snöat hela dagen med små små flingor kommer lite större nu. Alla hästar fick gå in tidigt i dag för allt smällande, våra bryr sig inte men den inhyrda nordsvensken springer och då dra hon sig med de i hagarna runt omkring.
Ett GOTT NYTT ÅR till er alla!