Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 788 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-12-29

Godmorgon i landet!

Här är det tolv minus och ännu så länge uppehåll, det ska komma en hel dm snö under dagen och det tjatas en hel massa om att det är klass 1 varning utfärdad och jag undrar vad de tjatar om, förra veckan kom 25 cm snö tre dagar i rad, igår kom det 20 så vad gör en dm till???

De stora barnen ska nu vara på gång norrut, Peter och SImon ska iväg och lasta ett flyttlass som ska söderut till helgen och jag ska till butiken, Sara håller ställningarna här hemma.

annelie-huskvarna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn morrn

Här är det åter minus igen efter gårdagens slask, termometern visar -10, så jag kan tänka mig att det är halt ute på sina ställen.

Red ut på Giro en sväng igår och det gick toppen, vilken sagohäst jag har Kyss Jobbade lite med min hemsida igår med och det går framåt iallafall…

Idag blir det en sväng till jobbet, kan knappt kalla det för att jobba men jag ska infinna mig där iallafall. Sen blir det hem till mamma å pappa å käka lutfisk mums Glad

Ha en bra tisdag!

karisma
0

Morgon där ute

Vaknade förkyld och febrig vad är detta har inte beställt något Skulle åkt till Ikea idag men får nog ställa in ögonen går i kors Mår inte bättre av att jag såg min pappershög som skall bokföras Får se hur dagen slutar skall nu gå ut till hästarna lite sen då jag och den lille valpen sommna om den är bara för myssig

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Morning!

- 1,5 skönt, då försvinner allt det slaskiga! Skall jobba i dag också. På em. kommer första sonen med sambo, i natt kommer den andre…..nu blir det fullt hus och en julafton till! Måste hinna handla, städa lite m.m. efter jobbet, puh! Maken får sköta hästandet i dag!

Ha en bra dag!

garrilina
0

God Morgon! -12 och blåst, snöandet upphörde på em i går. Men vi har så det räcker… Trött i dag  fick tvinga mig upp ur sängen, ena hunden väckte mig vid 3.45 för att berätta att det var slut på vattnet. Tog tid att somna om men sen sov jag tungt.

Idag blir det nog bara stallsysslor och eldande i pannan så att värmen bibehålls inne.

Ha en bra dag!

Tittut
0

Hästarna ute och nu stundar frukost. Skulle se på min duktiga grannflicka som var på vädret på TV4 Stockholm nu på morgonen, men så har ju vi TV 4 Uppsala, trist!

Passjobb hela dagen, så jag kan lämna dem med posten under eftermiddagen. Hoppas alla kompletta skall vara klara då, även de som kommit in sista veckorna.

Ha en bra tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

jessssica
0

-20 här i Ludvika. Solen skiner och det är verkligen jättefint! Men det blir nog ingen körtur nu på fm som jag hade tänkt igår…burrr

karisma
0

#5 Jag såg din grannflicka hon skötte sig bra Glad

Tittut
0

# 7 Vad bra! Men så har vi ju fått se prov på hennes skådespelartalanger också….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

bubbe
0

Suck, har jag missat att Ami…?

VeronicaP
0

God middag .

Här frös det på i går igen och det vara bara rena rama isgator ute på vägarna och folk kan man konstatera kör som idioter, de som kör på våran väg här utanför har rena rama turen att de inte åker av oftare än de gör så som de kör , det var skridskobana där ute i går och föl kör i 70-80 km hm de har inte mycket i skallen och det är ju sådana som gör att man är rädd i trafiken.

I natt har här kommit en massa snö . så nu är det vitt och fint igen ..

karisma
0

# 8 JustFlört tror jag vet vem hon spelade i sommras synd med förkyllningar

[Croneld]
0

Hejsan!

Har varit uppe länge, det var i alla fall mörkt ute när jag vaknade. Har suttit och sytt om svanskappan till min nya bröstsele, den var helt sluten, har nu fixat spännen så den går att öppna. Mycket lättare att sätta på då!

# 11 Krya på dig!

Ska strax ut, handla en sväng, gå ut med en av unghästarna och fika hos en vän som fyllde år igår. Hon ska få en russkalender och de ska fixa lite mer med mina skacklar.

Ha en bra dag alla!

PernillaJ
0

Silkesmugens nos, 2009-12-29. Foto: Pernilla Jobs©

God dag! Jättefin vinterdag i Leksand, just nu -12, omväxlande klart och litet fluffsnö i luften. Litet onödigt kallt, annars perfekt midvinterväder. Jag ska fara på mellandags-shopping till Borlänge strax, får se vad jag hittar att spendera slantarna på.

Lina-P
0

5 mil utanför Östersund var det imorse -28,6, och är där i kring fortfarande.Flört

Prenses
0

#13 Underbar bild! Bra fångat! ^^

Själv har vi -3 här i Finland. Har varit snöyra här och helst av allt skulle man ha stannat under täcker imorse. Men plikten kallade, altså jobbet.
Jobbdagen är iaf över. Och ikväll ska jag fara och handla en sväng, OM jag orkar.

/ sabina

[Grabbarna-A]
0

Här har det varit -10 grader hela dan och konstig luft för det kändes i morse som att det regnade fast det var så kallt. Ganska halt på vissa vägar oxå. Bara en dag kvar att jobba sen blir det lite ledigt igen, skönt.

#2 Krya på dig Malin.

#13 Vilken cool bild.