Godmorgon 2009-12-27
Ett par minusgrader ute… Sitter och lyssnar på The Playtones, snart blir det frukost och sen upp till stallet. Elvis och Giro fick stå inne inatt så att de kunde torka så man kan borsta dem ordentligt, de tittade lite missnöjt på mig igårkväll när jag stängde in dem i boxarna… Men men det är ju bara en natt sen får de va ute igen haha
Ha en bra dag 

Morgon på er fortfarande helg och jag slappar Fast det är nog tid att börja återvända för det är vardag i morgon Idag ska jag försöka släpa mig till ridhuset och rida och gå en promenad med hundarna , det blir lagom mjukstart inför veckan Annars är det bara som vanligt
Ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Gomorron! Nyss vaknat av ljud från hundvalpen. Ingen sovmorgon här inte. Ska in till staden idag för att handla nya möbler, bla en ny byrå att ha i farstun. Och ev. två nya nattduksbord. Det behövs verkligen.
Det har kommit inatt över 10cm snö, från ingenstans? Jag är trött på vår snö nu. Vi har ca. 30cm här nu. Det behövs verkligen inget mera.
Ha en bra söndag, för min del är det jobb som kallar ikväll. :)
/ Sabina

Godmorgon i landet!
Man vet att man sovit länge när det är ljust när man vaknar…
Här är 14 minus och det blåser litet, igenmulet och ser ut efter snö, idag blir det nog inte riktigt ljust ens med de här molnen!
På dagens schema står röja mera och handla litet lådor att sätta garner och tyger i, det är bättre staplingsfaktor på sådana än på papperspåsar…
Hästarna lär få vila iform idag också då jag jobbar igen imorogn, och då bör det vara ganska klart hemma eftersom de stora barnen kommer på tisdag…
Här är det kallt, -10 sa grannen när vi möttes. Så det gäller att ta på sig ordentligt. Ingen bilkörning idag och det är skönt, för i vardagen så blir det en hel del. Inga planer för idag ännu.
Ha en bra dag!
Sen frukost här idag….lade mig igen efter att hästarna fått morgonmat. Grått ute och uppehåll idag. Ska köra Njord idag tänkte jag……sedan blir det som de andra dagarna…slappa!!

God morgon . Här sover fortfarande resten av familjen så det är så lugnt och skönt i huset ;-)
Det blev ju sent i natt så det är ju inte så konstigt .
Här är det grått och blåser och någon plusgrader.
Vad jag ska göra idag har jag inte bestämt ännu men det visar sig väl under dagen.

God Morgon! Nattens snöande och blåst har slutat och resultatet är ca 15 cm nysnö och betydligt mer i de drivor som blåst ihop och -18. Vi har släppt ut alla hästarna samtidigt som sambon skottat med traktorn. Vissa tycker det är jättehemskt när traktorn rullar och låter och inte står på sin vanliga plats.
Blir det vanliga i stallsysslor håller på laddar till det med en rejäl portion ris alamalta. Gallan kommer nog höra av sig har jag en känsla av…
Ha en bra dag!

God förmiddag! Här är det någon plusgrad. Snön har smält och det börjar bli isigt. Kan bli kämpigt i veckan när temperaturen ska sjunka.
Idag ksa jag hämta hem min shettis från inridningen och lämna Yramis för inridning. Hoppas han sköter sig och tycker det är lika kul med ryttare som med vagn! Om jag tappar ett par kilo kanske jag kan rida honom
men än har det ju inte skett, haha 
God dag!
Här har vi kallt, runt 10 minus, men en rasande vacker förmiddag har det varit. Passar på att frosta av frysen en dag som idag, men det är rena polarisen i den, så det lär ta hela dagen.
14 grader i köket nu eftersom värmen fortfarande inte vill vara med oss överallt. Tur man har ett digert förråd av yllekläder att ta till.
Ha en bra söndag eftermiddag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
# 9 Bra tips! Funderar på att göra samma sak, värsta tjocka isen i frysen här!
God Eftermiddag!
Satte precis på datorn. Mockade i stallet på förmiddagen efter att hästarna var utsläppta (lite sen i dag, sov länge….). Sen har vi ätit lite lunch och jag tänkte glo lite på dumburken, men somnade! Man blir trött av att göra ingenting…..stallet räknas inte!
Här är grått och -3 ungefär, så allt det geggiga ler-snö-blandningen har frusit. Halt är det också! Dom sa på gotlandsradion att det skulle bli regn, men det tror inte jag på!
Bilden tog jag i förra veckan!
Ha en fortsatt bra 3:edag Jul!

Roligt att fler kom på idèn med att frosta av frysen, det gjorde jag också i morse, tog hårtorken till hjälp, så det gick fort. Sedan har jag jagat hund, som behagade krypa under staketet och dra omkring på grannarnas tomter och käka talgbollar. Nu får han rumsarrest resten av dagen.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
# 11 Vacker bild Maggan!
# 12 Ingen hårtork här, det är fusk…. Men det artar sig! Snart får jag loss de burkar som är infrysta på översta hyllan!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Kanske 27 december skulle bli officiell "frosta-ur-frysen-dag". Här är ingen frys urfrostad istället har vi kört en del hästar. Klippt och skott. Nu ska vi ut med sista gänget, tömkörning på schemat.
Ha det gott.
Ha, ha….då var vi först….gjorde det förra veckan, frostade ur alltså!

Haha, vi har en som aldrig behöver frostas ur
.