Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 567 ggr
karisma
0

God morgon 2009-12-26

Morgon på er Annadagjul bjuder på blåst och nysnö, enligt vädertanterna på tv 4 ska man hålla sig hemma idag kl1 varning. Annars så fortsätter jag min slöhet slängde ut hästarna och gick tillbaka till sängen Hundarna tror att jag fått slag som inte serverar mat kl 7 längre och börjar springa runt Men gisses så skönt det är att bara slappa

ha en bra dag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

annelie-huskvarna
0

Godmorgon i landet!

Här är det nån minusgrad och det snöar, igår både snöade det och regnade lite så nu hoppas jag temperaturen håller sig på minus. Ska snart äta lite frukost och sen blir till Friskis och köra ett träningspass och därefter upp till stallet och rida.

Ha det gött Glad

MagganS-B
0

Här på Gotland har vi tö! Hagen ser återigen ut som en swimmingpool mellan slasksnöfläckarna…..Jag fodrade inne och öppnade alla dörrar så i dag är dom inne ute eller tvärtom kanske! ;) Jag får mer att mocka, men jag tror hästarna mår bättre av att inte klafsa omkring som det ser ut nu. Hoppas det fryser på i natt och blir mer snö, då blir det utegång i morgon i lilla hagen eller i skogen! Nu skall jag återgå till min jättebra deckare……

garrilina
0

God Morgon! Här är det storm och snö, det går inte att gå upprätt mot vinden. Även våra hästar få stå inne i dag maten ligger inte kvar i hagarna. Blir slappande hela dagen mellan det som måste göras och elda i pannan så huset är varmt.

Ha en bra annandagjul!

Russtoka
0

God morgon!

Snö och blåst har det  varit hela natten och det är snudd på tö nu.

Min "snälla" granne har varit här och plogat vägen och lagt ett halvt ton snö framför grinden och boden så jag kommer inte in till hästarna. De har väl hö så de klarar sig, men de två som ska ha psyllium mot diarre får inget förrän framåt eftermiddan när jag skottat mig in till dem.

StuteriSolo
0

Godmorogn i landet!

Idag har vi sovit ännu längre! Det snöar och är -17 ute. Idag blir det middag hos svärmor, och före det så ska vi väl i allafall ha hunnit äta frukost allihopa, Sara och SImon sover ännu.

Djuren ska väl få sitt och så kanske vi ska börja röja på övervåningen.

[Tjiwi]
0

Go förmiddag på er….här dalar det ner stora flingor igen efter att det kommit smått hela natten. Full aktivitet utanför köksfönstret på småfåglarna…härligt att titta på. Måste ta mig i kragen och fota hästarna nu när det äntligen är massor snö…vem vet när det blir det igen??

Ha en skön annandag!

Gnistra
0

Go middag!

Nu har jag kört en vända med Kiara o Soja, riktigt skönt! Här är hänger nästan regnet i luften men det blåser ej så mycket.. Jessica har åkt till Visby  och i kväll ska vi ha lite jul-mat och några gäster!

Ha det bra!

[Croneld]
0

Hejsan!

Det blev sent igår kväll, så vi går på halvfart allihopa. Ska ta det lite lugnt innan vi hittar på något utomhus. Det är bara jag som varit ute tidigare och vattnat hästarna. De står kvar i hagen trots snöstormen i natt.

Jag är sugen på att sy en passande baksele och draglinor till lokselen jag har köpt, men jag har inget läder och det är lite svårt att få tag på nu under julen. Det ska vara naturfärgat och utbudet på detta är inte så stort och det som finns att hitta är dyrt.
Så länge får det bli att låna delar från en svart sele, det får duga.

Ha en bra annandag!