God morgon! 2009-12-25
Även juldagen bjuder på vintrigt väder med snö som ligger kvar på backen. Idag sov alla lite längre och några sover fortfarande.
Jag startade morgonen med några bitar choklad och sedan frukost, så det kan bli!
Idag blir det lite mer pulkaåkning, jullunch och en sväng med Tigerlilja. Min mamma är ju här och då blir det kortspel till kvällen, jag har lärt upp barnen så de kan vara med.
Ha det gott!

När juldagsmorgon glimmar, Jag vill till stallet gå…
Vaknade till julottan på radio i morse, så jag känner mig lätt religiös idag. Dessutom fick jag tillbaka vattnet i stallet i går kväll (det frös i fredags när det var -22) - hurra, ett julmirakel!
Jag har fortfarande ingen aptit efter gårdagens överdådiga jullunch i Rättvik. Ska pilla i mig litet frukost och fundera över dagens program.

God Juldagsmorgon! Termometern visar runt nollan och det ser ut att bli en skön dag. Ha en bra fortsättning på helgen!

God morgon
Här snöar det och temperaturen runt nollan…
Har precis varit ute och gått en stärkande promenad och nu blir det frukost och sen upp till stallet för ridning och så ska jag å mamma tolka, det va nog flera år sen sist så ska bli skoj haha Mamma ska även provrida Casper då vi ska byta häst ett tag så han blir lite riden, eftersom jag inte rikitgt hinner med (så slipper man ju det dåliga samvetet när han står vid grinden och tittar).
Ha en bra Juldag 

Godmorgon i landet!
Här är det -16 och himlen är lätt rosa över skogen, över sjön häckar det snömoln så jag tror jag tittar ut åt andra hållet istället.
Idag blir det att ta det piano, och mata djur och litet sånt. Börja städa inför de stora barnens besök, vi ska klämma in ytterligare fyra personer i huset nästa vecka, blir intressant…

Inne igen efter färd till julottan med häst och vagn, nedbäddade i fårskinnsfällar och ackompanjerade av bjällror. Hundratals levande ljus i kyrkan och vacker körsång. Vilken upplevelse! Vi har fått frukost och hästarna har fått sitt. Nu tar vi det lugnt inomhos för nu snöar det.
God Morgon (!) och god fortsättning på helgen…..
Här har töat hela natten och snön har rasat av alla tak. Blåser ordentligt gör det också. Nu skall jag göra saffranspannkaka till släktmiddagen i eftermiddag!
# 5 Låter helt underbart med juottefärd med häst och släde…..en utopi här på sandade vägar!
Ha en bra Juldag!

God middag och god fortsättning på helgen
Här blåser det storm och + grader Har just haft en hästspekulant här och varit ute och gått mellan hagarna Måste åka till affären och köpa en del kryddor då jag gjort marinad till surstek (mumms)
ha en bra fortsättning på dagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God kväll, hamnar som vanligt nuförtiden framför datorn när det blir sen kväll. Har tillbringat dagen med vanliga stallsysslor och sedan har vi umgåtts med min bror och svägerska och ätit en massa julmat hos mina föräldrar. Nu har vi bara jäst och kollat på två filmer. Stormar för fullt ute och det är plusgrader så snön har sjunkit ihop en del.
God fortsättning på helgen.

God natt eller god sen kväll ;-)
Här vaknade vi av att dottern ropade och hon spydde hm men som tur var så skedde det bara den gången sen gick hon och la sig och sov i fleeera timmar och har sen mått bra och ätit och haft sig så vi hoppas verkligen att det inte var någon magsjuka.
Själva har vi tagit det lugnt hela dagen , det har varit så tråkigt väder , regnat i stort sett hela dagen hm ..
Mycket spel med Wiii har det blivit så jag får nog lite träningsvärk i morgon ;-)