God morgon! Julafton 2009
Ho ho, barnen har småtassat runt lite på småtimmarna och har haft svårt att sova, men äntligen blev klockan 6.30 och vi blev väckta med ett glatt: God morgon mamma och pappa, det är julafton!
Morgonklappen var gömd hos "Denver", sonens skäggagam.
Nu tittar de på sista avsnittet av julkalendern och jag dricker morgonlatte. En titt in hit är obligtorisk.
Jag önskar alla medlemmar och besökare en riktigt god julafton!
GOD JUL ALLA
önskar Balotte med alla kompisar
God Jul…….ännu mörkt ute, lite kaffe till så är det dags att släppa ut pållarna.
Ha en bra julafton allesammans!

GOD JULMORGON på er allesammans uti andet! -6 grader kallt och massor av snö på träden. Julkorts vackert. Ha en fridefull helg!
God Morgon!
"Snön lyser vit på taken", den som inte fallit av i tövädret……Kaffe och saffransbulle har det blivit, hästarna ute, nu är det full fart till Visby och Apoteket som gäller!
Ha en riktigt mysig julafton alla!
God Morgon!
Vi har det underbaraste vinterlandskap man kan tänka sej.
Flera decimeter snö som hästarna plumsar runt i och hundarna är som "tokiga" o busar i snön.
En god skinkmacka och ett glas julmust har nu slunkit ner som frukost och strax skall jag börja laga mat till dagens julbord.
Ha nu det riktigt mysigt och bra o God Jul på er alla!

God morgon
Här fick vi sova ända till 9 innan minsta sonen kom in och väckte oss och då fick vi gå upp och väcka de stora barnen så de kunde öppna sin julklapp på morgonen :-)
Själv sitter jag nu med en kopp kaffe och ska snart äta frukost sen är det ut i till hästarna och köra ensilage till hingstarna och strö i lösdriftarna idag.
Det är fortfarande lite vitt kvar men det mesta har ju töat bort tyvärr.
Ha nu en riktigt skön julafton och ta det lugnt i trafiken alla som ska ut och köra .

God Jul på er! Hoppas att julafton har börjat bra
Underbart julväder har vi iaf, -6 och snö i massor, alla träden är helvita
Här ska det fixas i stallet och mot eftermiddagen bär det av in till stan och moster, vi ska fira jul tillsammans med mammas sida av släkten i år!
Ha en fortsatt trevlig Julafton!

God julaftonsmorgon i landet!
Bara -8 ute, och det snöar litet igen. Det har kommit ca. 30 cm till, så nu är nedersta bandet i hagen väck. Trädgårdshagen har bara en tråd synlig, tur vi inte har hästar där…
Idag blir det julfirande hos svägerskan, men före det ska vi handla då det inte hanns med igår, och frukosten blev litet spartansk. Granen ska in och kläs, och så behöver det plogas också, även om snön är lätt och fluffig kan det ju vara bra att den blir bortkörd när den räcker över stövelskaften… Vad vore livet utan fyrhjulsdrift på bilen?????

God Jul i landet 
Vitt ute och temp runt nollan… Har varit och tränat en sväng på Friskis, trodde det skulle va glest med folk en julafton och allt men icke, det va rikitigt mkt folk. Nu blir det en snabb dusch och sen bär det av för lite julfirande med släkten.
Ha en underbar Julafton!

God middag släppte bara ut djuren idag och gick sedan tillbaka till sängen Så jag är nyss uppstigen oj så skönt vet inte när det hände sist Mitt julfirade i år ska bli att bara ta det lungt har slitit lite hårt på gamtanten så i tre dagar ska jag gör nästan inget Till kvällen kommer X-et och vi äter en god middag sedan jäser vi i soffan och sappar på tv
Ha en bra julafton där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jag vill önska er alla stressade julfirare en FRIDEFULL JUL!
Som en äkta Viking firade jag redan i måndags (vintersolståndet) med att tillreda vår Särimner (som dock inte hade vett på att återuppstå), så idag knaprar vi i oss det sista av skinkan.
Nu skall jag ta ut "Lillen" på en promenad i det vackra vädret, och sedan försöker jag att springa igång TVn och se om de visar något trevligt.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

God kväll och god fortsättning på julen, nu har jag hunnit landa framför datorn. Dagen har rullat på med mat, julklappar, Kalle Anka och kan du vissla Johanna på TV:n allt i lagom mängd för mig. Alla djuren fick extra godsaker i kväll. Nu tänker vi avrunda kvällen med en bra film och lite godis. Sambon har varit tomte för första gången, grannarna tyckte han var passande… de ville han skulle komma nästa år också.
Tankarna har funnits hos sonen i dag som lämnade julklappar åt oss och själv jobbar nätterna hela julhelgen i Norge. Vi har mms:at kort på granen…
Ha en bra fortsättning på julaftonskvällen.