Blå Basen uppdaterad
Har ni märkt att gotlandsrussens uppgifter i Blå Basen har uppdaterats de senaste veckorna? Vi har fortsatt jobbet med att lägga in de härstamningar som saknades. Nu är mycket åtgärdat, fast det återstår drygt 300 stamtavlor som ska fixas så småningom.
Russ och russkorsningar registrerade 1954-1967 i Svenska Ponnyföreningens SPR-register är nu inlagda i Blå Basen.
De flesta av 2009 års föl är färdigregistrerade. Alla russhingstarnas betäckningar 2009 finns inlagda. Alla årets stambokförda ston och hingstar har fått sina riksstamboksnummer tillagda.
Det som släpar efter är registreringen av utställnings- och premieringsresultat. Jag vet inte när SH kommer att lägga in dem.
Jag visste inte att det hänt senaste veckorna men jag har haft hjälp av det. Mer vad det handlar om kommer kanske i Gotlandsrusset…
Vad bra!
Strålande…….
!
#0 Vilket jättejobb ni gör! Kan man hjälpa till med att skicka in utställningsresultat också eller är det något som är nerprioriterat just nu?
# 4 SH har alla resultat på fil som de får varje år av de arrangerande föreningarna. De kommer säkerligen att läsa in dem när de har tid och möjlighet, men skulle inte tro att det ligger högst på deras prioriteringslista i dessa passtider.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~