Godmorgon 09-12-23
Godmorgon i landet!
Det snöar än, men eftersom det är så kallt så blir det väldigt fluffigt, vilket är tur, annars skulle man nog inte komma från gården, nu är det . ca 60 cm snö, det var 20 cm på bilen, och vi kom ändå hem halv nio igår kväll…
Idag blir det butiken, middag hos farmor och fika hos Annika sedan. När vi ska hinna klart allt annat som måste göras blir en annan fråga. Peter är iaf ledig idag och julkskinkan i ugnen, och Sara har nu jullov.

God morgon!
-6,5 grader och becksvart ute ännu. Jag har just läst Hjördis premiärblog, bra att börja dagen med ett leende.
-5,9 här i Finland. Fortfarande mörkt utomhus och det har kommit över 5 cm snö inatt. Imorgon blir det full rulle hela dagen igen. Undrar hur det skulle varit om Bella skulle vart här ? Iaf, så kan jag avslöja att det ser bättre ut på hästfronten, och om allt går som det ska så kommer jag ha ett stycke russ och en shettis på våren här. ;)
/ Sabina
God morgon!
Nu måste jag rots att jag inte är helt kry, ta med mig lillsonen in till stan för han ska handla julklappar. Sen kommer min mamma hem från Holland idag, så det blir att göra skinka i kväll.
Ha det bra, dan före dopparedan!
Morron
Här har det kommit ännu mer snö i natt.Lite mildare i alla fall och det är skönt, bortåt 18-20 är mycket tycker jag!
Vi ska förbereda för julfirande här hos oss i år….jobbar i kväll till åtta som vanligt och i morgon fm åker jag en sväng till far så då hinns det inte heller…full fart!
Ha en bra dag och var försiktiga i trafiken, läste precis i vår tidning att idag är den dagen det dör flest i trafiken…hu!

God morgon. Här är det plusgrader ute nu och det töar en del , men det är fortfarande snö kvar utom på gårdsplanen som ser ut som en isbana hm .
Jag har haft vatten läcka i stallet i natt ringde sambon precis och meddelade , det var den slangen som jag har tjatat om länge nu som hade släppt från vatten koppen , men nu är det fixat ;-) . Men sambon var snäll och kom för sent till jobbet och sopade ut det värsta vattnet men jag och Amanda får ut och fixa resten senare idag när vi hinner , först måste vi åka och handla de sista klapparna.

Det sista i julklappsväg och mat klart efter en sväng till stan på fm. trodde jag. Hade bara en liten pluttbit folie kvar upptäckte jag nyss, ringde sambon som stod i en matbutik för att köpa ost och där gapade foliehyllan tom….Tror inte skinkan blir lika bra i bakplåtspapper…
Ska ta och städa av lite golv nu och plocka in granen blir knäckkok i kväll och efterrätt till i morgon det blev jansson och sillinläggning i går kväll. Vi har ett antal boxar att mocka också innan insläpp.
Ta de lugnt i julbestyren och ha en bra fortsättning på dagen före dopparedagen.
God eftermiddag!
Här töar det, isch! Hästarna är precis insläppta, dom var sura för det var för mörkt, men jag mockade först…..Har jobbat sen 9, obeskrivligt med folk i stan. Hörde att det nästan varit slagsmål på en parkering! Snacka om julefrid! Nu skall jag provsmaka knäcken som jag gjorde i gårkväll, koka skinka och klä granen. I morgon är det jobbet igen, fast det är julafton!
Hoppas alla får en fin uppesittarkväll!