Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 810 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-12-22

Godmorgon i landet!

Igår fick vi ca. 30 cm snö, och under natten har det snöat litet till, så nu ser det ut som vinter här igen Skrattande Blir dock litet spännande i trafiken när det är 10- och snöar, det blir en snörök som heter duga, som att köra i mjölk. Men vad vore livet utan litet spänning?

Idag är det shoppingkväll, så butiken är öppen extra länge. Familjen får komma in till stan och vi äter färdigmat tror jag…

garrilina
0

God Morgon! -21,5 och en halv meter snö har vi det efter Hälsingekusten just nu.

Sambon försov sig i morse och vi vaknade 5.05 när den han skulle åka med ringde och kollade av vägebeskrivningen den sista biten. Kläderna var på och ut genom dörren på ett par minuter, själv somnade jag om.

I dag blir det stan köpa torv ev. någon julklapp, göra knäck och janssons frestelse till kvällen.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron

Kallt och vitt…….ca 15 minus här! Intar lite kaffe innan det är dags att släppa ut och mocka. Efter det blir det att fara till Åtvid och handla julmat…undrar om jag är ensam i affären en sån här dag???

MagganS-B
0

God Morgon!

- 14 och mer snö skall komma i dag! Lite besvärligt i stan i går eftersom dom "inte hunnit med" att röja…..men folk var det, full kaos i varje gathörn! Fick ledigt i dag, eftersom jag jobbar julafton, skönt, då kan man fixa lite…..mocka och kanske klä granen, göra köttbullar och jansson. Maken har kört till återvinningen med mina sopsäckar (rensning har pågått!) + en gammal säng! Får se om det blir snöstorm i morgon, kuling har utlovats, brrrrrr…..

Ha det gott i stugvärmen!

florence-S
0

God morgon

"Bara" 11 minus idag, mycket snö, idag börjar det vända alltså så blir det ljusare. Nu går det fort och snart är det vår.

Ska hämta täcke från Börjes på ICA, bäst att passa på att handla där också när man ändå är inne i stan. Sen blir det Sundbyholm ikväll.

Ha en bra dag och stressa inte, det är 2 dgr kvar!!

[Croneld]
0

God morgon!
Jag har sovit till nu, kaffet missade jag att handla igår så nu dricker jag en stor kopp te med honung istället. Vi har också fått mer snö under natten, så efter jag varit ute och titta till hästarna måste jag skotta lite.

Fast jag har redan sett att de mår bra för de går nära huset och stod och sov. Om jag inte ser dem är de alltid på andra sidan kullen vid storbalen.

Ha en bra dag!

Tittut
0

God dag får man väl säga så här dags på dygnet.

Har fixat klart stallet till kvällen, men traktorn behagade inte starta, så hästarna har fått sitt hö ransonerat nu så länge.

# 3 Stugvärme… kan inte jag ta åt mig av. Vår ett år gamla värmepump är missnöjd över livet, och tycker vi ska klara oss utan att hon jobbar för fullt, så nu är det sedan natten tolv grader inne. Reparatör på ingång, men han hade bråda dagar, eftersom detta med värmepumpar och långvarig kyla kan vara ett problem. Förra vintern tuffade den och gick som en klocka utan minsta miss, så hon måtte fått divalater…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~