God Morgon 2009-12-21
Sådär ja! Nu är man då russ ägare! Mitt livs första russ, införskaffad för framtiden. Mer info om honom i gårdagens God Morgon tråd! Kom i förrgår kväll. mitt i kaoset med en kolik känning hos en annan häst i stallet.
Men det är inte utav glädjerus jag sitter uppe i natten. Har bara så fruktansvärt ont i huvudet utav min förskylning, som drar ut på tiden. Inne på andra veckan. Fast den började som influensa och nu "bara" kraftig förskylning.
Mer snö kom igår, fortfarande kallt ute, ca -15. Väntar på sol. Och att tomten ska komma med en ny/bättre kamera åt mig så jag kan fota underverket med bra bilder.

God morgon till en ny vecka Det snöar och är - 4 har ca 2dm nysnö så det är bara ut och köra snöslungan Har sagt till om plogning för fösta ggr på tio år och att det ska vara klara till tio För att jag ska till ridhuset det kan ju vara kul att komma upp till stora vägen Sen ska jag köra hem ensilge och fortsätta få lite ordning i kaoset
Ha en bra måndag på er
#0 Lycka till med den nya hoppas vi får reda på stammen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här snöar det och är åtta minus ute, Peter ska iväg och köra en flytt med pojkarna, men bromsarna har frusit på lastbilen, så de blir nog litet sena, de ska åka om en kvart…
För min del blir det butiken idag, och handla på hemvägen och middaggöra. Midvintersolståndet idag, det brukar vi fira.

Godmorgon!
Ska dra en sväng till Friskis och träna nu, det va på tok för länge sen… Men det blir till att pälsa på sig ordentligt, för det är -17 ute brrr. Därefter blir det jobb, stallet och sen kommer en kompis på besök.
#0 Lycka till med din nya stjärna 
Ha en bra dag!
God morgon!
Första lovdagen på jullovet och jag har riktigt ont i halsen, jag hoppas det går över fort. För jag har tänkt att köra igång Tigerlilja lite mer och börja tömköra ungstona, nu när jag är ledig.
Så det blir till att hålla sig inne så mycket som möjligt idag, förutom den nödvändiga häst- och djurvården. Nu till morgonens höjdpunkt, en god frukost och en stor latte.
Ha en fin vintrig måndag!
God Morgon!
Här har snöat 30 cm och är -17! Vart tog leran vägen????? Får se om det här fina håller sig till julafton. Såg nånstans att 1977 hade Simrishamn +13,5 på julafton…….det får vi hoppas det inte blir!
Hästarna står inne och mumsar sitt hö, dom får gå ut lite senare i dag, hela vattenledningen fryser annars, eftersom vi inte satt in värmen ännu…..Värme och värme, men frostvakt!
Nu väntar julhetsen på jobbet! Ha en bra dan före dan före dan före dan före dopparedan!

Sitter på jobbet och har en vacker vinterbild utanför fönstret. Pappa skulle släppa ut hästarna, så de slapp gå ut i den mörka, kalla vintermorgonen. De har fått flytta upp till skogshagarna, och trivs som fiskarna i vattnet, glada att slippa lervällingen. Lite tumult är det dock i stallet några dagar, så fort man byter rutiner på in- och utsläpp. De får gå ut i en annan ordning och en annan väg nu, vilket gör att de måste hälsa på alla andra innan de går ut. Guld vill ha ordning och reda på sina tjejer, och blir lite vilsen när de går ut genom fel dörr
Brukar dock bara ta nån dag så är ordningen återställd igen.
I helgen har Greven fått promenera med sele för första gången, vilket han gjorde utan att blinka.
Julgranen kom in igår, och ikväll ska jag försöka hinna sätta upp julgardinerna.
Morrn!
Lagom kallt, så där -10 och en vacker morgon. Sitter och försöker ladda på med ork för att åka och köpa lite julklappar till barnen. Får se om jag lyckas…
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God Morgon! Här snöar det så man ser ut som en snögubbe bara man sticker näsan utanför dörren. Sambon skottade av hela gården i går kväll men det märks inte vi trussade ut med hästarna även i dag. Har fått snö så det räcker för hela vintern redan… temperaturen är iallafall på dräglig nivå i dag -6,5.
Ska gå ut och packa hö och bära in i stallet och börja med den dagliga mockningen är ju ledig så då är det skönt att få det gjort tidigt. Några av russen ska ut på barbackatur i all snö med dottern.
I dag har vår son namnsdag och det vänder så nu börjar det bli ljusare….
Ha en bra dag!

Exakt, såg att det var årets mörkaste dag idag, så nu blir det bara ljusare. 
Konstigt, men när tävlingssäsongen är över i oktober, är det väldigt skönt att få ta det lite lugnare. Man hinner dock inte ens fram till årsskiftet innan man nästan planerat hela kommande års tävlingssäsong, och bara längtar tills man får komma igång på allvar igen. Just nu, när man har lite mer tid, är det så mörkt och trist väder att det är svårt att hålla igång.