God morgon 2009-12-20
Mogom där ute Det snöar och är -3 med lite blåst men så skönt att slippa LERAN Det är dax att ta fram snöslungan så att småhundarna kommer ut och pinka, jag gör en rundslinga åt dem på tomten Någon gång under dagen kommer svågern och plogar vägen då får de en vanlig promenad det är inte lätt att vara liten på landet Idag fortsätter jag att tvätta allt som är indränkt i lera täcken hundfiltar och mina kläder sedan blir det slappa för resten för det är ju sabbat idag
Ha en bra 4 de advent
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon
Ca -10 ute… sitter å käkar frukost och snart bär det av till stallet en snabbis. Ska på dop idag, inte jättekul men men… Får se vad som händer efter det, skulle vilja hinna rida innan det blir mörkt idag, blev ingen ridning igår då jag hade en väldigt oproduktiv dag pga av julfesten i fredags…
#0 Åååå, men va söta 
Ha en skön söndag!
God morgon!
Sista advent och julstämning med ett vinterlandskap utanför fönstret, härligt! Lite pyssel inne och sedan ut och ploga så bilarna kommer ut på vägen.
Sen ska jag prova flakvagnen som har fått skacklarna förlängda. De var lite för korta och nu hoppas jag att vagnen ska passa bättre.
Ha en bra dag!

God morgon !!
Kan inte fatta att det snart är jul även om julstämningen har börjat komma då sambon har och lilleman har börjat plocka fram alla tomtarna och det är måååång jag lovar .
Det snöar här idag och är runt -7 grader , men härligt friskt väder är det allt och jag väntar på min hovslagare som är försenad villket är väldigt ovanligt att hon är , kan ju bero på snön. Det är sista gången hon kommer till mig nu på jäääättte länge då hon ska ha barn i slutet på april , jag vet inte hur jag ska klara mig utan henne , vem ska klara av att sko Ijor lika bra som hon hm , jag måste försöka hitta någon annan hovslagare som kan hoppa in tillfälligt tills hon är fit for fight igen hm eller så får jag köra upp Ijor till henne , hon får väl offra sig *S*
Någon som vet en bra hovslagare i mina trakter i Halmstad så , får ni gärna skicka ett pm.
Ha nu en trevlig dag alla
God Förmiddag!
Här snöar det igen och har snöat ca. 10 cm i natt, i alla fall efter vad som ligger på biltaken. Hästarna var överlyckliga naturligtvis, och hundarna, fast taxen har det lite svårt…..
Nu skall jag först städa (läs:köra skit!) i stallet, sen blir det lite mer städning inne, jag tar det så vackert, det är många dar kvar till julafton!
Ha en fin 4:e advent!
Morron
Fullt med snö här men lite mildare idag, "nara" 10 minus….tittar ut på Hallon och Njord som springer runt som tusan i hagen, de har jättekul ihop. Har två träningstider idag i ridhuset för min körtränare men jag vet inte om jag pallar…har sååå jätteont i ryggslutet, vet inte vad jag gjort men ont gör det och inga värktabletter alls hemma….
Ha en bra söndag!!
Malin-vilka sötnosar!!

God middag i landet!
Vi har haft sovmorgon här, det är -13 ute och mulet. Har gjort scones till frukost, och bakat lussebullar och funderar på att baka matbröd när jag ändå håller på.
Vi tänkte hämta gran idag, och pyssla litet allmänt. PEter städar upp efter det han huggit i veckan, ris ska köras iväg och timmer och ved sorteras. Det gäller att passa på de ljusa timmar vi har, när det är mulet mörknar det väldigt fort.
7 & 8 Jättekul! Kan du inte berätta mer vad du har hittat för ny russpojke?
Här i Odensala har det snöat hela dagen, och jag går runt med ett stort leende men en otäck hosta, men de har inte med varandra att göra.
Nu ska jag kuvertera pass. Dagarna går så snabbt, att jag får tjyva lite på helgen och det ska hinnas med.
Ha en fortsatt bra fjärde advent!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#9 Jadu, en brun liten vän som inte kommer bli något travruss. Född i år. Är trygg och cool. Mamman helt perfekt i mina "brukskörningsögon" sett. Härstammningen då? Nja, det får jag överlåta till någon annan. 
/A

Snöstorm hela dagen det snöar och den snön yr runt men även den som kommit tidigare. Alla fyrbenta var lyckliga när de fick komma in. Har fixat köttbullarna till julbordet i kväll så nu är ännu en bock klar på listan….
#9 och #10
Den 8 månader lilla varelsen är i min ägo.
Mitt första russ! Så vi får se hur det går…
Han är efter Vidar 521 U: Kola 3979 ue: Dardel 441 uue: Kurir G 396.
Han kommer liksom några fler av Team hästarna ställas till A:s förfogande. Fast det är A själv som valt ut honom för framtiden.
Ja, vi vägrar tro att det inte finns rn framtid
Dock kommer han med största sannolikhet finnas något mer i A:s närhet än tex Lojstas Pawik som allra mest bor hemma hos sin ägare. Eller som vi säger "har växelvist boende".´..
En mkt trevlig individ så här långt. 
# 12 Spännande! Det ska bli jättekul att följa deras framsteg senare.
Lycka till!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#12 Lycka till med den nya lilla fina killen!