Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 782 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-12-19

Godmorgon i landet!

Här har vi runt tio minus och jag tror det är moln på himlen.

Idag blir det butiken, få se om jag har öppet till två eller tre, beror på folket. Sedan blir det julpyssel hemma, finns en hel del att göra.

karisma
0

Morgon på er - 4 här i roslagen och grått Kom hem för några timmar sedan från min tripp till norska gränsen det blev en lång resa Så idag tänker jag nog ta det lungt

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

balotte
0

God morgon!

Här är -14 hu kallt. Hästarna fick äta sin frukost inne, tar ut dom vid lunch, det är bra om dom står inne då fryser det inte i stallet. Idag ska jag åka och titta på en ardenner annars blir det att sitta vid spisen och elda.

Ha en bra dag alla!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!
Inte många dagar kvar till julafton nu, spänningen stiger här hemma hos oss. Barnen har aldrig varit så involverade förr, de har precis upptäckt glädjen att ge och slår in paket med stor iver.

En liten bild på fuxar blir dagens bidrag, Cherie och lite av Tigerlilja, lite av Helan och Halvan.

Ha en bra lördag!

florence-S
0

God morgon

-13 ute och +13 inne, det är bara att hämta ved och börja elda. Hästarna ute, sandelementen på i stallet så inget fryser iaf. Idag blir det skidskytte på TV.

Ha det bra i kylan och snön.

MagganS-B
0

God Morgon!

Här blev det sovmorgon! Kan behövas, för nu skall vi åka och handla det sista innan julen, eftersom jag är ledig i dag! Lär vara tjockt med folk i stan i dag också!

Ute har vi -5 och snön dalar så fint ner. I och för sig har vi tillräckligt, ca. 15 cm fast det ligger lite här och där efter blåsten. I gårkväll var det stjärnklart och -15, kallt för att vara här på Gotland.

Ha en bra lördag!

[Tjiwi]
0

Morron

Här är det KALLT….-20 grader!! Hua…..ska iväg till staden för att handla…hmmm, undrar om vi är ensamma där idag….??

Ha en bra lördag och frys inte….

Lisa-trollet
0

Go Morgon! Sol och -13 här nu. Ska ut till hästarna sen och ta massa kort tänkte jag.

Ha en bra dag allihop

Tittut
0

God förmiddag!

Här är det ganska skönt, runt -8 och vindstilla, men ingen sol.

Har lovat att åka med barnen till badhuset idag, så det är bara att ge sig iväg. Har vi tur blir det julbord till kvällen, det arbetas på det.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

I dag har vi haft kring -14 var rena sommarvärmen mot gårdagskvällens -27 som termometern till slut stannade på. Var ut och stoppade i ved i pannan nyss och då snöade det igen… De har lovat upp till 20 cm ser jag på nyheterna. 

Hästarna gillar snön och kylandet är mycket spring och bus i hagarna, förstår dem det har inte varit roligt med all lera.

Har fått upp julgardinerna i köket i dag och även gjort en tur till stan med min mor och hjälpt henne att handla mat.

Ha en bra fortsättning på lördagen!