Godmorgon 2009-12-18
Godmorgon Forum vänner!
Idag blev jag först. Sitter här med en förskylnings hosta jag hoppas lättar utav att sitta uppe en stund.
Rejäla minusgrader ute, -10. I stort sett ingen ny snö sen i gårkväll. Varmt och gott inne i stugan.
Snart jul och då ska vår lilla russunge komma hem till oss! SPÄNNANDE!
# 0 Vilken härlig julklapp!
Kallt här med, nu har gammelkatten börjat gå på lådan, han tycker inte att deti är så skönt att gå ut. Idag är det sista skoldagen idag för barnen innan jullovet och sedan julafton, så de räknar ned med spänning.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Något mildare idag, runt 15 minus. Lilla vovven ville VERKLIGEN inte gå ut igår, det blev oerhört snabba vändor ut, max två minuter så var hon inne igen.
Det var inte så värst livat i stan heller, och SImons bil ville inte gå, så han lånade volvon,men nere i byn frös den ihop trots gott om glykol. Där var -28 …
Idag blir det först kotknackaren, sedan butiken. Det låter som det blåser ute, de har varnat för hård vind på fjället, men jag vet inte jag, närmsta fjäll befinner sig nog iaf 20 mil härifrån….

Morgon på er Nu har valparna börjat flytta den första åkte igår Och idag åker jag till norska gränsen med en det blir en utflykt på nästan 100 mil Så jag vet vad jag gör idag Lyssnar på julmusik och rattar min gröna groda.
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morrn morrn
Termometern visar -7 och underbar snö som lyser upp ute, äntligen vinter och hoppas att den stannar lääänge nu. Nu blir det lite frukostgröt och sedan en snabbis upp till stallet innan jobbet. Ikväll är det julfest med jobbet, det blir nog skoj hoppas jag…
Ha en bra fredag 

God morgon!
Brrr, i Hälsingland visar termometern på - 26,6 !!
Idag äter hästarna frukost inne.
Enda fördelen är att det har slutat snöa.
God Morgon!
Här har vi haft världens oväder i går, men just nu drar det bara lite, termometern visar på -5 och solen håller på att gå upp! Blir säkert en fin dag för dom som inte skall till jobbet…..
Ha en bra dag!

God morgon!
#5 Vilken del av hälsingland bor du i? :) Här ute i Mellanbyn har vi "bara" -15,5
Klar himmel idag och kallt, känns som att det kommer bli bus i all snö ute i hagarna idag så ska nog ta mig en tur med kameran.
Annars blir det fix i stallet och städning inne. Kanske en liten barbackatur oxå :)
Ha en bra fredag!

God morgon
Minus 12 här i Enköping, mycke snö och fint.
Har satt på motorvärmaren. måste fylla på i kylskåpet, t o m mössen vände när dom titta in.
Ha en bra dag
Här är det blå himmel och det ser ut som solen kommer idag, massor av snö, jättevackert.
Efter stallsysslorna blir det fika hos en vän innan jobbet, mysigt!

Go morgon, solen skiner och vi här på södra delen av Gotalnd slapp undan det värsta vädret. Men lite kallt och det innebär att jag får värma vatten kranen i stallet ett tag innnan vattnet vill komma fram.
Magnus kom fram till Flyinge i natt, men Gps-en har tagit honom trvärs genom småland ( förbi Emmaboda osv.) och ej den tänkta vägen, synd att det var mörkt för då hade han ju sett lite annat längs vägen. Att de kommer hem från Oskarshamn i kväll är jag säker på, men russ-fölen fick stanna på Gotland i går-Destinationen hade förbjudit häst-transporten med båten i ons- o torsdags. Den transporten blir ett annat huvudbry.
I kväll är det jobb för min del och innan dess lite pyssel. Ha en bra dag!
# 5 Burra, burra! Det räcker bra med -12 tycker jag!
Annars en strålande, vacker men kall förmiddag. Blir nog en lång promenad med hundarna längre fram på dagen. Passjobb först, sedan är barnen och jag ensamma hemma ikväll, för sambon ska på julmiddag, och vi fick inte följa med. Får väl bli myspys och Herriot på DVD:n när Luuk och Lindström är klara.
Ha en fin fredag och glöm inte bort att carpa diema lite, eller egentligen så mycket det bara går!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
har släppt ut hästarna o mockat.ska åka och julklappshandla snart. ha en bra dag..
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

God kväll! Har gjort sista dagen på jobbet före jul, det blev en trevlig avslutning med julkonsert i kyrkan och efter det film, betygsutdelning och grötlunch, blev även tårta med arbetskamraterna innan hemgång.
De -15,5 vi hade i morse har nu blivit -26 så hästarna är redan inne, för att stallen inte skulle hinna bli så utkylda. Har tänt lite ljus och tänker strunta i alla måsten så här före jul och bara relaxa framför tv:n i kväll.
Ha det bra!