Godmorgon 09-12-17
Godmorgon i landet!
-22 ute idag, friskt!
Idag bär det av tidigt till butiken, kassan ska uppdateras vid 8.00.
I övrigt lär jag inte hinna så mycket mer, har jagat rätt på en ask med häftstift så jag kanske får upp något mer julpynt. Handla måste jag göra på hemvägen och Peter ska på styrelsemöte ikväll. Om han hugger något idag får vi se, det är ju litet kallt. Motorsågen kom in för den frös ute 
Mina barn har grävt i jullådorna och pyntat helt själva i år. 
Undrar hur mycket av storbalen som blåser bort idag? Bara det inte är någon kuse! Kaninerna flyttade in i stallet igår, de har bott ute fast de har haft en fin liten koja att gå in i, i sin stora uterastgård. På dagarna får de bo i box på nätterna i sin bur. Men ska prova och se vad Tigerlilja tycker om sällskap.
Ha en bra torsdag!
Ja Ni, Nu blev det vinter med besked! Här kring 9-12 minusgrader. Mycket snö, vitt vackert, friskt! Härligt. Men ved lär det gå åt om vi vill hålla värmen här inne. Och det vill vi ju!
Mina ungar har också pyntat helt på egen hand. Sånt lägger jag ingen energi på numera
när det finns såå mycket goa små och stora fyrbenta vänner att lägga energin på när man råkar ha någon till övers.
Ha en bra dag ute i landet!

MOrrn morrn , här är det *bara* -7 grader ute men blåser riktig riktigt kallt . Jag hoppas att det slutar blåsa så man har möjlighet av att njuta av snön som vi har fått här nere det tillhör ju inte vanligheterna precis och har vi tur så får vi äääntligen en vit jul.
Idag ska jag åka och handla lite vanlig mat , behöver ju inte sorhandla så där jätte mycket då vi ändå måste julhandla på måndag- tisdag.
Julklapparna måste väl också inhandlas och jag kan väl inte säga att det är något jag älskar att göra men ett måste tyvärr.
Lägger in ett kort på min åring Edwin och den ena av våra godkända shettis hingstar Madgic.

Gomorgon!
Har börjat morgonen med att gå in på SMHIs hemsida för att kolla vädret och läget för Magnus resa till Oskarshamn o vidare mot Skåne. Att han kommer i väg är klart men om det blir några små lojsta föl till Oskarshamn där är det oklart än, pga blåsten. Själv ska jag iväg o jobba vid 11.00 och då går dagen fort. Har ej bestämt mig om hästarna ska få komma ut eller inte, här är det öppet landskap. Ha det bra i blåsten i dag!

God Morgon! Minus 9 grader och massor med snö är nog uppe i ca. 30 cm nu och mer blir det hela tiden. Näst sista dagen på jobbet har tre långpass med slöjd i dag och i morgon blir det kyrkan och en film med min klass innan de får sina betyg. Sedan blir det fix hemma har blivit förkyld så det är lite trögt.
Ha en bra dag!

God morgon!
Idag skulle vi åkt till Göteborg och Lisseberg men lilla axel har brutigt benet så vi får stanna hemma. Han lyckades peta in foten i hjulet när vi åkte runt i byn och "tomtade" i söndags, stackarn. Jag har även kört över honom en gång när han var två men det har han glömt 
.
Annars är Skullagård helt täkt i vitt härligt snö, vi skottar med glädje och har vedbon överfull med ved så vi har det bra
.
Morrn!
Nyss hemkommen från att ha hämtat mina tre hingstar på granngården 2,5 km bort. En grannfru ringde före 7 i morse och hade mött tre russ på vägen, och det visade sig vara mina hingstar. De hade antagligen haft påhälsning av älg för staketet låg nere, och därefter gav de sig iväg åt vårt håll, men stannade och blev infångade i ett stall mellan där de går nu och sitt vanliga stall.Det var tre ganska möra gossar som kom hem igen.
Nu ska jag försöka få i mig en sen frukost innan passeriet tar fart igen.
Ha en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här är det -10 gradet och massor av snö och det fortsätter att komma ner. Det blåser även en del. Full fart vid fågelbordet utanför är det……..idag kom även några dom herrar….
Ha det så bra!!