Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 724 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-12-16

Godmorgon i vinterlandet Glad

Vitt ute och någon minusgrad, känns faktiskt som att drömmen om en vit jul kan bli verklighet i år Glad 

Idag tror jag att det får bli en sväng till pulkabacken med barnen på jobbet (vilket bra jobb man har). Får se om det kanske blir en ridtur efter jobbet, för nu ser man ju även att det blivit mörkt.

Ha en bra dag å se upp i pulka/skidbacken!

Tittut
0

God morgon!

- 3 här och ingen ny snö har kommit. Barnen skottade tomten i går kväll, så nu är det lätt att ta sig fram.

Hästarna är inne fortfarande. Jag ska skjutsa Elin till skolan vid 7.45, och då tar jag kusarna samtidigt. Nu har jag lyckats få fetstil här också. Hur 17 gick det till???

Passjobb hela dagen. Börjar ana slutet på högen, skönt!

Ha en bra onsdag allesammans!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

-12 ute, enligt den fina klockan i sovrummet regnar det också, men det tror jag inte på. Bilarna är rena och fina, så det snöar inte heller.

Det blev ingen ridning igår, jag är så dålig i ryggen att jag tänkte inte prova att rida ens. kotknackaren på fredag igen…

Idag blir det butiken, och sedan farmorkväll.

Peter fick ner några träd alldeles mot huset igår med Rogers hjälp, och hans kompis grävmaskinen. Det syns fortfarande kanppt att ett tiotal träd är nertagna där vår tilltänkta plan ska bli.

[Croneld]
0

# 1 Avancerat, du kom kanske åt kortkommandot för fet stil av misstag.

Nu får man konka vattenhinkar till hagen igen. Ska försöka dra in slangen om den inte frysit fast bara, så den inte går sönder. Den har verkligen gått att använda länge i år, direkt ut i vattenkaret från garaget.

Skulle behöva köpa halm till vindskyddet, lite retsamt är det att det ligger runt 100 storbalar och ruttnar på åkrarna på andra sidan vägen.

Ha en bra onsdag!

Prenses
0

Här i kalla Finland har det snöat igår. Kom kanske 5-6 cm. :) HÄÄÄRLIGT. Julstämmningen kommer väl snart. Jag tror to.m att jag snart har klart alla mina julklappar. Bara ngt mått till sambon, han fick en hundvalp helgen före första advent. :) ^^

Funderar hårt på att beställa lite hästsaker från Hööks idag. Och hundsaker. Det ska jag unna mig. Även fast inte jag har ngn ponny för tillfället, men den kommer nog ngn gång. :)

/ Sabina

VeronicaP
0

Gor morgon ..

Här är det också alldeles vitt ute , hm få se hur länge det ligger kvar , men de sa iof att även vi här nere skulle få kallt i morgon så man kan ju alltid hoppas att det får stanna över jul i allafall.

#3 din stackare att behöva vära spannar , fast du blir ju stark som en oxe. själv har jag ju lyxen med att ha slangen i pannrummet till hingstarna och där blir det ju lätt att fylla vatten och stona har ju vattenkopp i sin lösdrift som de kan dricka ur . Det är så skönt .

Idag ska jag försöka jobba lite med någon unghäst om min kropp vill som jag , den har ju inte velat det de sista dagarna direkt.

[Tjiwi]
0

Morron!

Här är det massor snö nu-härligt!!

Är seg idag, har sovit dåligt senare delen av natten…..fyy!

Nu ska jag gå ner och släppa ut pållarna i snön!

Lisa-trollet
0

God morgon.

Snö och -2 här och de snöar liteGlad

Ska snart i väg och jobba sen får vi se om de blir någon ridtur oxå.

Ha en bra dag.

MagganS-B
0

God Middag!

Har hunnit med bl.a. läkarbesök i dag på förmiddagen. Håller på att bli ett riktigt busväder ute, så hästarna fick faktiskt stå inne i dag. Eftersom vi bor som vi gör, så finns det inte så mycket lä med den här vinden, och dom får kuta snabbt för att hinna fånga sitt hö…..Frisk luft får dom i alla fall…..

Nu blir det lite mera städning och pyssel!

Ha en fortsatt bra dag…..

Gnistra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hesan!

här väntar vi på ett omtalat bus-väder, det är klart att de ska komma nu, I morgon ska Magnus åka o hämta Jessica i Skåne…Hoppas att de hinner stillna ut tills dess.

Själv har jag undvikit att köra häst, för att undvika stora vägen o dess underlag och slask från bilar osv. Det fick bli en tömkörnings träning med OkiDoki i stället, vår fina kille som vill göra rätt men tålamodet ( som sin mor) räcker inte riktigt till ibland o då testas det att stå på bakbenen osv. Men vad hjälper det, ingen ting och till slut stog han riktigt bra i halterna så jag till o med kunde ta kort med mobilen i halterna.