Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 983 ggr
Reko
0

God Morgon 2009-12-15

Ingen annan som hunnit före? Nej, då tar jag tillfället i akt. Här snöar det även om det inte är så kallt.

PernillaJ
0

Jag väcktes mitt i natten av ett gällt gnisslande. När jag kvicknat till identifierade jag det som ångestskrin från en mus som katten Pigge lekte med under min säng. Jag bidrog med ett eget ångestskri och körde ut dem ut sovrummet. Nu håller jag på och letar efter liket, hittills utan framgång. Antingen kom musen undan, eller så blev den uppäten.

Intressant början på dagen.

VeronicaP
0

God morgon , här är det fortfarande mörkt ute och man kan inte riktigt se hur vädret ska bli idag .

Igår gjorde jag brunkål för första gången och det blev riktigt bra om jag får säga det själv *ler*

Wilma mådde konstigt igår , först trodde jag att det var kolik men då hon kurrade i magen och jag såg att magen funkade som den skulle så hoppas jag att det bara är lite föl känslor som spökar och att hon inte är på väg att kaste eller något sådant.

Jag får ha koll på henne under dagarna och se vad som händer.

idag är det lite allmänt pyssel med hästarna och jag måste komma ihåg att ringa och beställa kastrering till Hälge.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

-8 och så snöar det, det gillar vi!

Sista gången på ridningen idag, vi ska försöka ta oss dit, denna vecka har vi ju en bil man kan dra släpet med i alla backar.

Butiken idag, och nu ska jag ut och mata smådjuren. Lilla vovven tycker det är äckligt kallt ute, och stora vovven tycker livet är stenkul när man får hoppa runt i snön. Fast hon gillade inte när husse fällde träd igår, motorsågens oljud bekommer henne inget, men när det börjar trilla ner träd….

florence-S
0

God förmiddag

-2 och massor med snö, äntligen. Alla djuren överlyckliga.

Fyllde på mat åt småfåglarna, dom lär behöva nu.

Ha en bra dag.

Gurkane
0

Nyvaken, febrig, snorig, ett par dm snö på bilen, släpet påkopplat, snön yr ff här ute. URK!

Vill krypa ner i sängvärmen MEN har ett viktigt möte att gå på i em…

Så det är nog bara att klä sig, ut och skrapa fram bilen, backa undan och koppla av släpet. URk urk, känns väldigt jobbigt att bara tänka på!

Har iaf snö i mängder och minus 2-3 grader.

[Tjiwi]
0

Morron

Snö här men det gör inget om det kommer mera!! Full aktivitet vid fågelbordet utanför….igår hade vi besök av Steglitsar, väldigt vackra fåglar, ni som inte sett dom, slå upp i fågelboken!!

Borde försöka åka och handla lite julklappar innan jobbet…men sååå tråkigt!!

Ha en bra dag!

mellanbyns
0

God dagens!

Här snöar det för fullt och termometern visar -0,9. Broder är hemma idag så vi har varit ute och skottat lite snö på gården. Nu blir det lite lunch och sen ska jag eller vi fixa med hästarna och stallet.

Ha en bra dag

annelie-huskvarna
0

God middag Glad

Här är det med ett par minus och snö och jag hoppas det kommer mkt mer så man kan få åka lite pulka. Har slutat jobbet för dagen å håller nu på att koka lite curryris så jag kan käka lite innan det bär av till stallet. Efter det måste jag handla lite och sen kommer en kompis på besök…

Ha en forstsatt bra dag!

garrilina
0

Här är det snorigt och trött! Har halkat ut en sväng med bilen under lunchen för att köpa lite foder till djuren. Den behövdes sopas fram sedan i morse.

#7 Ser att ni hittat snöskyfelnFlört

Tittut
0

God eftermiddag!

Försökte skriva här i morse, men det trasslade så jag gav upp.

Snön fortsätter att ramla ner från himlen, och inte gör det mig något!

Har varit ute på sedvanlig skogspromenad med hundarna och de tyckte det var jättemysigt i snön. Fölen likaså, de hade rally i hagen i morse.

Ha en fin tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Go kvälla alla Snö i all ära men den ligger bara på leran som inte fryser Har fått sätta på snökedjer på traktorn för att ta mig fram i leran Skulle varit fint med en 4hjuls driven traktor, men man kan inte få allt.Vart och hämtat storbal till två hagar jisses att jag gör av med foder törs inte tänka på hur många som gått åt. Eftermiddagen gick åt till ett läkarbesök och springa runt och handla  nu ska jag göra kväll för djuren

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Grabbarna-A]
0

Det har varit lite (eller lite, ganska mkt) snökaos här i dag. Har haft fullt upp hela dan med att försöka hålla jobbbilen på vägen.

Amaretto har varit ute och busat med skidåkare bakom sig, skoj tyckte han.

Ha en bra kväll

[Croneld]
0

Har precis varit och "nattat" kusarna, och oj vad kallt det är ute, riktigt råkyla med snålblåst, fast termomentern visar bara -2 grader. Annars inget nytt!