God Morgon 2009-12-14
Morgon på er Efter gårdagens regn och snö som gav ännu mer lera, så är det halleluja idag när det fryser på knöggligt blir det men det kommer ju snö sä är det fixat Det är inte bara vädret som har spel även denna sajt, just nu far meddelandet upp och ner och säger att jag har 609 olästa meddelanden Få se om trailern har frysit igen i blötvädret? Får väl ta fram hårtorken om det är så för till kvällen halkar jag ut till ridhuset
Ha en bra dag och var lätt på gaspedalen
foto (c) Croneld
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här har vi en massa minus, det var runt tio minus när vi lade oss, känns inne att det inte är så varmt ute, Peter tänder i spisen…
Hahaha, även jag har 35 olästa meddelanden….
Hästen vi såg på var en trevlig tvååring, få se hur det blir med köp, vi har ju bara ramlat över den och har inget färdigt till den sådana småsaker som vagn, en plats i stallet m.m
Idag blir det butiken och sedan får vi se vad man hinner med.

Godmorgon!
Här är det minus och lite snö ute och mer av den varan har de lovat i veckan, underbart
Ska snart upp till stallet en sväng innan jobbet kallar vid 9 och ikväll blir det lussefirande med barn och föräldrar på förskolan. Har haft en kurskompis från Norge här i helgen så vi har övat lite på akupunkturen, så nu har Casper, Elvis och Giro fått varsin behandling plus tre hästar till och två hundar.
Ha en bra start på en ny vecka allesammans 

Godmorgon,
Ute faller snön lite stilla och termometern visar -3 grader. Det kanske kommer bli en vit jul trots allt. Efter några dagars minusgrader är nu leran i hagarna stelfrusen och liknar mest ett månlandskap så snön är välkommen både ur en estetisk synvinkel som praktisk.
Dagen idag innebär mycket räknande och förhandlande, får se om det leder till något eller om letandet skall fortsätta……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God Morgon!
DET SNÖAR ÄVEN HÄR PÅ GOTLAND! Och blåser som vanligt…..alltså kommer snön från sidan! Typiskt! Dessutom är det ofruset under så leran kommer nog fram i alla fall…..Just nu är det ca. +-0 ute.
Nånting har hänt med sajten också, ser att jag har 256 olästa meddelanden, skumt!
Själv skall jag jobba i dag också, så jag hinner inte njuta, bara halka omkring ett tag när jag åker till stan!
Ha en bra dag!
God förmiddag!
Minusgrader här också men ingen snö ännu. Jag sov illa i natt, så hästarna fick vara inne till 8, men tror inte att de var så ledsna för det. Vissa låg när jag kom.
Passjobb idag, men det blir en liten hackig dag, så vi får se hur långt jag hinner i högarna. Börjar se slutet, men det är ett tag dit.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#5 sovit dåligt igen….!?
Kanske dags att se över vad du sover på/i……
?

Go förmidag!
Jo här var det en del olästa mail, men de ser ut att vara äldre o redan lästa… Här i Alva är det fruset och vitt av frost men ingen snö, tänk vad det kan vara olika på en ö i väder förhållande - tydligen snöar/el har snöat på Hemse ca 5 km här i från. Knögligt men ingen jockig lera i grindhålet just nu, men det dröjer väl inte förran vattnet i stallet börjar frysa.. har öppet mellan tak o golv utan loft, men visst är det fint med snö och den som kom så lägligt när Magnus ska åka efter Jessica o Cadero på torsdag.
Hur som, ha det riktigt bra i dag!

God morgon
Massa olästa meddelanden här med. Här är de fruset och lite snö. Ledig idag så jag tänkte köpa lite julklappar på förmiddagen, hoppas att dom flesta jobbar då. Och i eftermiddag blir de stallet.
Ha en bra dag.

Den lilla buggen som gör att man plötsligt har väldigt många olästa mail(själv hadde jag helt plötsligt 709 olästa) är rapporterat till ifokusfolket.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Morrn morrn här är man lite trött och sliten idag, ska villigt erkänna detta men efter en rolig helg i Tyskland så får man vara det ;-)
Även här snöar det idag och det har tom lagt sig på marken så har vi tur får vi en vit jul för en gångs skulle.
ska snart ut och köra ensilage till hästarna, häst och barnvakterna slapp göra det då det tog slut det sista tidigare i morse men då orkade jag inte och de dör inte utan lite mat i ett par timmar 
Ha en trevlig dag idag och det blåser inte här för en gåns skull heller härligt härligt
Vitt ute-härligt!!
Nu är det dags att gå ner och mocka lite skit!
# 6 Nja, det är knappast sängens fel. Har en ganska ny pensionärssäng med hiss, så att det går bra att ligga/sitta och läsa, men problemet var det att Elin väckte mig just när jag skulle somna, och då tar det ett par timmar innan nästa sömntåg går. 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Hej igen!
Nu är det vintervitt i Alva! Ett litet tunt täcke av ny snö o vinterns 1a. Skulle tro att det är på tillfälligt besök.

Hej roslagen har fått några cm snö som ligger på leran och gör det ännu värre
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Grannen plöjer majsåkern…..det går med snigelfart i leran och vattnet!

God eftermiddag! Spännande att läsa godmorgontråden i dag då det står anonym på alla utom Karisma. Vissa vet jag vilka det är utav innehållet men andra undrar man vilka det kan vara. Har inga olästa meddelande i alla fall.
Har kommit från jobbet och dottern och jag och de två hundar som inte fick följa i går har varit och "stulit" gran blev en jättestor och vid kommer nog att ta upp halva köket. Blir nog granens plats även i år då vårt vardagsrum fortfarande inte är klart…..
Nu väntar höpackning och insläpp, ha en bra kväll!
Jag kan se alla, inga anonyma för mig.
Luciadag på skolan, med jullekar på idroten, lussefika i klassrummet, gröt till lunch och detta toppat met ett stort Luciafirande med alla våra klasser (F-9) i kyrkan på eftermiddagen.
Nu efter stalltjänstgöring så ska jag ta en varm vetekudde runt halsen och ta det lugnt. Nya tag ska samlas till tisdagen.
Ha det gott!