Bildtråd - bläsar
Jag blev inpirerad av Tittuts "Har ni koll på bläsarna?" Så nu tycker jag att ni kan lägga in bilder på russ med bläsar, kanske är det din/dina egen eller någon/några du har fotograferat.
Glöm inte att skriva namn och stam!
Det här är vår Susamarula (kortet taget idag)
Född 2008
e. Ursus 512 u. Susscrofa 4373

#0 Hon har sådan frän bläs! 

Josephine 4162
född 1999
e Granit 368 u Plupp 3197 ue Kasper 370
På bilden ser man Josephine tillsammans med sin son, Björksta Isilmë.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#0 håller verkligen med #6, bläsen är så frän! ;)

Mitt sto Ängdalas Calippo (f:2003 e: Rusch u: Dontie ue: Ripadals Benni växlar) färg med årstiderna. På vintern är hon gulbrun och då syns en bläs. På sommaren däremot är hon i princip vit, när hon fäller blir hon mörkare och då syns inte bläsen heller, men när vinterpälsen är på plats kommer den fram igen.

Känns mest som att jag bara "förstör" tråden med en massa OT inlägg, men måste ju få påpeka hur otroligt söt Jane Bond i #13 är, och hur snygg Mawerik i #11 är ;)

#14 Är det du som har Karolina nu?
#18 Ja, hon är betäckt med Manicken nu. Jag vet inte mycket om hennes tidigare liv. Känner du till henne får du gärna PMa

#20 & 22. De där räknas väl som bläsar?? #20 är väl bruten bläs & 22 går väl oxå som bläs? lr är jag helt fel ute?
#20 och #22 O detta inte är bläsar vad kallar ni då era hästars tecken för???
Dessutom är det ju några här i tråden som har lykta t.o.m. istället för bläs.
#23 #24 Okej, jag trodde hon hade skjuten stjärn och snopp, men jag kan ha fel. Är inte så jättebra på vita tecken i ansiktet.
Vad mycket fina bläsar och annat. Det närmaste jag fått i den vägen är en skjuten stjärn….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
#25 det är så pass litet glapp och jag har för mig att skjuten stjärn ska vara kortare…

#27 Så då borde det vara en bruten strimbläs då med andra ord?

# 34 Jag tror det finns lite olika sätt att tolka och uttrycka sig v g tecken. Jag brukar inte gå in och ändra i det id-kontrollanten skriver, utan stämmer det med hur det är ritat, och inte alldeles galet, så brukar jag skriva som de har gjort. Men inte alltid….
#37 Ja den såg rolig ut.

#1 Jättesöt!! hehe ska du sälja den så hör av dig! :)
jättefina bilder
http://johannasfotografier.weebly.com/

# 20 Jag vill säga att den har strimbläs och snopp

#49 Står det där som lykta? Har alltid lärt mig att i regel ska en lykta alltid gå utanför ögonen =)
//Mickan
# 50 Hon står regsitrerad som med lykta, men är nog ett gränsfall. På konturdiagrammet är det vita ritat precis runt ögat.

#51 Men det är bara ena ögat som behöver vara "innanför" bläsen om du förstår vad jag menar? Alltid lär man sig något nytt :D
//Mickan
# 52 Ja, åtminstone om man anammar Furugrens nomenklatur.
#50-54, på ena sidan går lyckan om ögat ;P på andra inte..

#57 Så söt hon är! och med alldeles silvergrå man
GUD VILKEN SÖT! Vill bara äta upp!

#58 Söt och modig. En mycket stadig dam, som inte blir rädd för särskilt mycket som hon konfronteras med.

Våra russ har ej några bläsar och någon ensatka stjärn fins!