Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettföl
Läst 2246 ggr
Russtoka
0

Hur går det för er med Lojstafölen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som jämte mig har köpt föl från Lojsta i år, hur går det med de små raringarna?

Nyfiken att höra vad ni gör med dem, hur de anpassar sig och era framsteg i den sociala träningen. Visa gärna bilder!

Om min "Vill Mer" kan ni läsa om i bloggen: http://russtoka.medlemmar.ifokus.se/Blogs/

Tittut
0

Kul idé! Lycka till med era knattar!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Kajhugo
0

Så fin han är, så det blev en till iallafall Glad. Lycka till med honom.

Vad kul att läsa om honom, fina bilder och kul att även läsa om dem andra som jobbar på så bra.

Russtoka
0

http://russtoka.medlemmar.ifokus.se/Blogs/

Lite bilder från idag när Vill Mer fick vara med för första gången när Leil Gaist kördes.

Och jag har fått raspa alla hans hovar idag!

karisma
0

#3 Vad flitig du är,  de två som kom hem till mig har jag bar hunnit lära att gå ut till deras utebox på dagarna och in på kvällen Hoppas jag hittar ett hem till lill tjejen som bara kom med så att hon får den träning hon behöver Min tid räcker inte riktigt tillObestämd

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tessan08
0

Kul att se att lille Vill Mer anpassats sig så fint!

Skoj att läsa din blogg och följa dig och dina fina russin :))

Lisa-trollet
0

Våran lilla Vildros går med hela stoflocken nu och de funkar bra. Hon har fått verkade hovar och har gått i grimma och grimskaft till hagen ett par gånger.

911Viktig
0

Hej !

Föl nummer 911, Viktig u: Vissla har landat i Hälsingland.

En klok och trevlig fölunge, som har funnit sig väl till rätta här.

Snäll att leda,går jättesnällt för eltråden i hagen, har nosat en gång, och så var det bra.

Lärde sig direkt att dricka i vattenkoppen i stallet, står nu i spilta på nätterna.

Hans kompisar är Skipper e: Skotte - Roxette Ernst och nordistravaren Uran Tabac. Mycket bus i hagen på dagarna!

Russtoka
0

Vill Mer föl nr 905

Har varit ut på ett flertal promenader både enskilt och i grupp, gått bredvid Leil Gaist vid vagnen, kan hela storhagen nu och har verkats och fått hovarna behandlade med trätjära mot hålvägg. Ska få sin andra vaccinationsspruta denna eller nästa vecka.

En mycket förtroendefull och social fölunge. Han låg kvar i morse i höet sen de andra vandrat ut från foderplatsen och jag fick sitta hos honom en liten stund innan han reste sig.