God morgon 2009-12-12
Morgon på er där ute Roslagen är fortfarande kolsvart och det är bara +2, kan vädertanterna på tv 4 ha rätt att det blir kallare och fast underlag Men då kan jag börja gnälla hur halt det är när jag är ute och kör trailer
Sitter just nu och drar ut på tiden med en kopp kaffe för jag vill inte gå in och städa valprrummet för det bara urk efter natten
ha en bra lördag på er
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här har det frusit på, och nu vill vi ha snö, för man kan nästan åka skridskor överallt, även i hagarna. Snön var så blöt att den har blivit till is… Spännande att gå ut till bilen och sätta im otorvärmaren utan att ramla ihjäl sig…
Idag blir det butiken, med tvångsvärvad hjälp av Sara, och i eftermiddag får vi se vad vi hinner med, julpynta litet mera och kansek baka eller göra julgodis. Eller O hemska tanke, städa….
# Håller med, städning är ingen lockande tanke!
Vi har ett tomt kylskåp, så det blir handling när jag åker till stan för att lämna barnen på judolägret. Sen får vi se i eftermiddag om de får nytt bälte på uppgraderingen.
Lite hästeri kommer det också att bli.
Ha en bra lördag!

Morgon :)
Är en glad morgon idag, har idag haft min Mats i ett halvår!
Nu har jag tänt ljus o jag o några vänner ska kolla på slalomen på tvn o jag säger bara en sak! Bli inte chickade om Sara Hector slår till o chockar världen, hon debuterar i WC idag i jag tror hon kommer göra det med bravur, hon är en underbar tjej som man verkligen kan unna! Senare idag ska vi spela lite hockeybockey!
Go förmiddag…….
Grått med lite pudersnö på backen….
Här är det livat värre i hagarna…..igår släppte jag ut lilla Hallon med pappa Njord, det funkade jättebra, de leker och far, i den andra hagen , släppte ut Wilda till Grus och Ull så springer bara Wilda och skriker efter sin unge….mammig som den! Hur länge gör hon det tror ni som är rutinerade fölavänjare…???
I kväll blir det julfest med julbord med jobbet….kul!!

God förmiddag….eller egentligen har klockan passerat den tiden. Tog en liten sovmorgon eller rättare sagt jag vägrade kliva ur sängen när unghunden tyckte det var morgon. Har ätit frukost, vi har fodrat och släppt ut och jag har packat hösilage till i morgon bitti, tog en vända på vedhögen också innan jag gick in. Det är så tråkigt att bära in och stapla ved och sambon tycker att det är högprioritet i dag…
Ha en bra fortsättning på lördagen!
God eftermiddag!
SOLEN SKINER PÅ HELA GOTLAND!
Handlat, fixat stallet, skall nu börja med min favoritsysselsättning: lite städning. Blir lusseglögg i kväll!
Ha en fortsatt bra dag!

God kväll!
Barnen klarade fint av sin första uppgradering, så nu måste jag sy på gula band på deras bälten. Men det gör jag gärna.
Ikväll har jag klämt in alla kusarna i stallet, för jag ska borsta, reda i svansar och fixa med utekusarna i morgon bitti, och då vill jag att de ska vara torra. Det är ju Lucia och de ska få glitter i håret, undrar vem som ska vara Lucia?
De var riktigt glada och har slickat glatt krubborna, fast det bara var mineraler och en morot där.
Tänke titta på Robbinson och drömma mig bort till Karibiens stränder en stund.