God morgon 2009-12-05
Morgon på er alla där ute Grått väder +4 och fuktigt annars är det som vanligt i roslagen Idag lördag så får jag åka till stan och handla för det blev inte av igår vet inte vart dagen tog vägen. Sedan ska jag nog försöka att slappa resten av dagen tanten börjar känna sig sliten.
Ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här var det sovmorgon och jag måste nog gå ut och sätta i motorvärmaren i bilen så den hinner bli litet varm innan jag ska åka till jobbet.
På dagens schema står butiken, och handla litet och kanske börja julpynta också. Ingen har burit in min låda med julskaer, ska göra ett nytt försök med SImon idag.
God Morgon!
Här var det också sovmorgon, morgon förresten, det är skumt och det regnar! Ingen julstämning precis…..Hästarna har fått mat och blir strax utsläppta! Själv skall jag ta det lilla lugna med mitt onda revben eller muskel eller vad det nu är. Julbordet i gårkväll var jättefint, god mat och mysigt, men tyvärr kunde jag inte riktigt glädjas åt det tack vare ovanstående….varken snaps eller avec hjälpte!
Ha en bra lördag!
Julstämning? Nej inte här heller, inte på dagtid i alla fall. Då får det bli kväll och mörkt först med utebelysningar här och där hos grannen.
Inga dagsplaner ännu, men det är skönt att vara ledig.
Julklappar har mannen i huset fixat redan till barnen, så det är avklarat. Då kan jag använda min tid till annat.
Dorina Spin får bli dagens russbild från mig.
Ha en bra lördag!
Grått och mörkt här…….ingen julstämning här heller!
Det tar emot att gå ut…men stallet gör sig väl inte självt antar jag. I em ska vi till ridhuset med Wilda och rida lektion. Innan dess hade jag tänkt ta en körtur med Njord men just nu känns det inte så lockande……ha en bra lördag allihopa!
Grått även här, vad annars?
Ska pallra mig iväg och köpa lite hästmat och annat, ev ska jag nog sätta mig och jobba, eftersom jag inte fått något gjort de senaste dagarna.
Blir nog en lugn dag annars.
Ha en bra lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

För att göra er andra avundsjuka kan jag meddela att det snöar litet lätt här idag, mjuka, fluffiga flingor av julsnö 
# 6 Man kan ju alltid säga att man tycker det är läskigt……
när man i själva verket är så himla avundsjuk!

Nu har dagens härliga ljus mörknat och nu återstår bara lördagsmys efter en dag med storstädning, handling och kylskåpssanering.
Jag har också ridit Tigerlilja en sväng på skogsvägarna, hon tyckte det var lite läskigt i skymningen och granarna svajade och susade lite till på köpet.

Regn och grått igen…. så de senaste dagarnas rimfrost och frysen mark har nu förvandlats till iskanna.
Har varit en sväng på bygdetrav och det var glädjande i mörkret, Therese vann med Fantazia.
Blir nog sängen nu.