Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 647 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-12-04

Godmorgon i landet!

Här har det kommit in moln, så det är litet varmare idag, runt 5 minus och månen ser man inte.

Idag blir det butiken, och handla på hemvägen sedan hinner man inte så mycket mer än att laga middag och äta upp den. Peter lastar i värmland idag, så han är inte hemma före lördag.

annelie-huskvarna
0

Godmorgon

Här är det oxå varmare idag och nu är det inte längre minus ute, utan några plusgrader istället. Börjar inte jobba förrän 11 idag så ska upp till stallet innan och rida Manina och Giro Glad

Ha en bra fredag!

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Moron på er  Hårt i marken ännu fast det är +3,3 har ingen aning vad det blir för väder Idag håller jag mig hemma och fixar lite för det behövs

Ha en bra fredag

vi är sex veckor nu är vi inte stora

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Reko
0

Ordningen (?) är återställd med plus och regn som sveper in från väster… Hårt i backen vid utsläppet men det varar inte länge med den här väderleken. Vintern var skön så länge den varade med sol och minusgrader.

Fortfarande mätt efter årets första julbord i gårkväll. Hästarna åtgärdade på fötterna i går och mycket riktigt var det en tendens till hålvägg i russfölets ena framfot.

[Tjiwi]
0

Morron

Fortfarande kallt och vitt här fast de har lovat plusgrader här igen, nej tack!

På förmiddagen idag kommer det en ny liten familjemedlem till Vessentorp…..en liten kanin kille som heter Milton!! Han ska få bli stallkanin här då den unga nuvarande ägaren tröttnat!!

Ha en skön fredag, själv ser jag fram mot mitt favvoprogram i kväll, På spåret……spännande med nya program ledare!

PernillaJ
0

God morgon! Litet mildare idag, nån minusgrad och mulet. Vi har litet snöpudrat på marken sedan i tisdags, och nu singlar det ner ett glest snöfall.

Jag är klar i stallet, har slängt ut katten och ska strax fodra hunden och mig själv (inte med samma mat…). Om nån timme bär det iväg söderut, det är lunchtrav på Romme idag. Ha en bra dag allihop!

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Hästarna utsläppta och maken åkt iväg till tandlkaren, så lugnet har infunnit sig…..frost ute med medföljande trafikolyckor. Skönt i alla fall att det är en tendens till fruset! Själv sitter jag här och har sträckt mig så det känns som ett revben är av, får låta bli att röra mig för mycket och att skratta…..

Ha en fin fredag!

Tittut
0

God förmiddag!

Skulle egentligen varit i Småland nu, men är halvhängig så jag har lämnat återbud och får sälla mig till dem som tittar på "På Spåret" i kväll. Fredrik Lindström är en sann favorit, och Luuk likaså, så det blir nog kul!

Ska få iväg en trave pass, sedan blir det nog att lägga sig framför TV;n med Herriot i dag igen. Det är ungefär vad som orkas med idag.

ha en bra fredag allesammans!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God middag!

Jag har precis avklarat en "god middag", makaroner, skinka och falukorv. Jag piffade upp det hela med stekt blandsvamp och en god sallad. Ska ta det lite lugnt fram till det är dags för kvällspasset i stallet. Har också varit och tittat till småttingarna hos grannen. De såg ut att trivas med sin nya jättekompis.

Ha en bra kväll!