God morgon! 2009-12-03
Idag har vi klassfest för barnen i klassen, det ska bli kul, med filmvisning, dans, lekar och fika.
Igår flyttade jag mina åringar till grannen, som var tvungen att ta bort en av sina nordsvenskar. Hon behövde akut sällskap till "Tösen". De ska stå där tills hon hittar någon ny ridhäst, det är bara 500 meter dit så det blir inte så konstigt. Så strax ska jag gå ut till de som är kvar som undrade hela eftermiddagen, spejandes över ängen, var "småttingarna" tog vägen.
Ha en bra torsdag!

God morgon!
Sonen dök upp i går kväll dax för nya föreläsningsdagar i Sundsvall. Det blev tidigt på jobbet eftersom han skulle hinna med tåget 6.39. Undrar hur många utbildningar som har praktikplatsen 20 mil från studieorten… Han berättade att de fått snö i Östersund de senaste dagarna. Här är de -8.5 och vitt av rimfrosten. Måste ta och leta reda på sladden till motorvärmaren… så jag slipper sätta mig i en kall bil varje morgon.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
-11 ute, klart och månsken över nejden. Spänningen är olidlig, kommer SImons bil att starta?
Peter är på väg till värmland genom Norge och Sara är fortfarande sjuk.
Idag blir det butiken och sedan vet jag inte vad som hinns med.
Simons bil startade inte, så jag fick agera taxi. Han hoppas på snälla arbetskarmater så han kommer hem också :D

Morgon på er Idag startar vi med ridhuset när hästarna är klara Sedan skall jag vara på Albanos djursjukhus kl 14 och röntga Glitters höfter och armbågar handla lite på vägen hem så har den här dan gått
ha en bra dag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Förmiddag!
# 1 Vi har en tjej på mitt jobb som åker fram och tillbaks till Umeå flera gånger i månaden för att tenta och gå på föreläsningar, lite längre ;)
Hade stort familjeråd (min man och jag!) i går kväll och har beslutat oss för att sälja ett av fölstona…..(passa på nu, hennes stam går inte av för hackor!). Det blir lite för mycket ibland…..
Ha en bra torsdag!

Hej på er alla!
Tänk att vi även i dag har helt ok väder ca 4 grader och inget regn! Har nu i flera dagar kunnat köra par med stona och tömmkört unghingsten utan att frysa eller att bli blöt och det har just nu börjat torka av en del i hagarna.
Jag har till o med räfsat lite löv, men mer fins det kvar! Här i Alva har jag det bra och hoppas att ni runt om i landet också kan hitta fina glimtar i vädret!

#4 Det är längre… den grupp jag själv går i på högskolan i Gävle är spridningen från Halmstad till Umeå också med träff en gång i månaden. Skillnaden på den här utbildningen är att istället för att ha praktiken på Sundsvalls sjukhus så har de utlokaliserat den till Östersunds sjukhus.
God kväll! Mitt internet har legat nere hela dagen, så det blev inga pass gjorda idag. Inga ägarbyten heller, trist!
Mår halvpyton och ska åka bort i två dagar, får se om jag kommer iväg eller ej.
ha en bra kväll!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 6 Det är säkert jättejobbigt att fara så långt, men skönt när det är klart!
Krya på dig Liselotte!