God morgon 2009-12-02
Morrn!
Månljust, stjärnklart och kallt! Jag har ingen utomhustermometer, men det biter ganska kallt i kunderna. Lilla Ingrid Marie tyckte det var otäckt att gå på det ojämna och hårda underlaget i morse.
Passjobb hela dagen fram till kvällen då det vankas konsert med Winnerbäck i Västerås, spännande!
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Nu fick jag fart på termometern, -7.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Morrn morrn
Även här är det minusgrader idag (-6), tänk att det kunde vända så snabbt bara tråknovember tog slut
Vi fick till och med lite vitt puder igår, inte mkt men här är man glad för det lilla… Var iväg och tränade med Manina igår och det gick toppen, sååå kul
Vill träna snart igen!!! Men framöver ska det bli Giro som ska få hänga med, har börjat skritta honom lite lätt nu och igår försökte han förstå vad jag menade när jag ville att han skulle göra en förvänd öppna och jag tror nog att han förstod ganska bra haha
Idag blir det jobb och sen stallet…
Ha en bra dag!

Morgon på er roslagen har - 4.5 och frost ute på träden. Hemma jobb på dagen sedan styrelsemöte till kvällen Ska nog försöka hitta golven idag för det behövs samt fota valparna och maila till Norge. så det blir lite smått & gott
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godmorgon i landet!
Månen lyser över snön, och om det inte blåste tio sekundmeter ute vore det oerhört vackert. Bara någon minusgrad, men då ger sig inte snön iväg i blåsten.
Idag blir det butiken och sedan farmorkväll. Sara är fortfarande sjuk så vovvarna blir hemma med henne idag också. PEter är på väg till norge med ett virkeslass och Simon har just åkt till jobbet, något sen.
God Morgon!
Inga minusgrader här inte, fast det är nästan fullmåne! Lite seg i dag, lastade häst 06.15 för vidare befodran till Skåne. Nu är det bara lille Dax som skall hitta ett nytt hem! Jobbet väntar!
Ha en bra onsdag!
God morgon!
Jag har knappt sovit i natt så mina barn blev sjuka av "sprutan" så det var feberyra och vattenhämtning som gällde. Lite sliten är jag, men jag får väl sova en sväng på dagen istället.
Ha en bra onsdag!

God förmiddag! var så härligt att gå ut i morse -7,5 stjärnklart med månsken och rimfrost överallt. nackdelen är att när det växlar 14 grader på ett dygn så blir all lera i hagarna så hård och knögglig. Har precis haft år 6 och nu väntar femmorna, två klasser till och sedan APT möte innan jag får gå hem sent i em.
Ha en bra dag!
Godförmiddag! Här hos mig i Mälardalen var det -10 grader i morse vid 5 halv 6. Nu är det dock endast -4-5. Ska ut och leta reda på motorvärmar kabeln som gömt sig någonstans
.
Skönt att det blev minusgrader men hagarna har nu blivit som puckelpistar i mini format. Det är ju mindre bra. Dock är man ju aldrig nöjd
, så nu vill jag ha snö också!
Ha en bra där ute alla russvänner!
En vy från ett fönster här hemma, tagen alldess nyss.

Gó middag!
Idag har jag blivit erbjuden att köpa en nordis, funderar faktiskt på att slå till
, vi får se. Annars var jag ute efter ett russ, har till och med erbjudigt mig att köpa tillbaka en liten pärla soom jag sålde för 5-6 år sedan, får se om jag får köpa
.
Här är det kallt och klart, riktigt mysigt ute!

#6 Hoppas de kryar på sig snabbt, här är det ingen som blivit sjuk av sprutan det är så skönt , jag tog den själv i söndags och har inte haft några känningar heller.
God eftermiddag. Idag hade vi -8 grader i morse , helt otroligt men kanon fint väder. J
ag varit och storhandlat mat och det är så trååååååkigt så , men nu är det gjort och förhoppningsvis slipper jag handla på 1 1/2 vecka i alla fall , sist klarade vi oss i 2 veckor gott.
Har även städat rent i kylskåpet (vilket också något av det tråkigaste som finns).
Nu sitter jag och dricker lite kaffe och kollar runt på nätet, sen ska jag hämta dottern från skolan så hon hinner hem och köra Olympia innan hon ska åka och jobba.
Själv ska jag då se om det är möjligt att löshoppa i paddocken om det inte är för hårt i marken.
Ikväll är det styrelsemöte och sen är det bara slappa på soffan som gäller :-)
#9 "Idag har jag blivit erbjuden att köpa en nordis, funderar faktiskt på att slå till
, vi får se."
Vad roligt! Nordsvenskar är fina hästar och en massa trevliga hästmänniskor hör till den rasen också.
Så slå till vetja!!

#13 Ja, gubben pratar om att han vill rida och att mina är för små, då får han något att bita i!

#10 och 11 Dem med pucklar är för sköna. Kommunicerar hästarna och kamelerna med varann?
så hästarna tar det lite försiktigt idag. Passade på att ta lite bilder på flocken i rimfrost. De är för underbara.