God morgon 2009-11-29
Morgon på er första advent Idag har vi haft lite sovmorgon för det är bara grått ute Ska fixa lite i hagarna annars ta det lungt
ha en bra första advent
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Även här är det en grå 1:a advent, har satt på julskivan för att försöka få lite stämning… Har dock inte hängt upp stjärnan än så får väl göra det med idag. Vill ha SNÖ!!
Snart bär det av upp till stallet för lite ridning och pyssel, när det är klart ska jag åka och ge två hästar akupunktur 
Hoppas ni får en bra 1:a advent!

God morgon! Den varmaste novembermånaden på… länge… lider mot sitt slut. +2,1 grader och halvgrått. I Leksand betyder första advent att det är lissjul (liss = liten), även om julstämningen lyser med sin frånvaro. Inne i Noret är det julmarknad. Jag ska inte gå på julmarknad, men ska nog lyckas fylla dagen med aktiviteter ändå.

Godmorgon i landet!
-7 och blå himmel, härligt!
Julmarknad med hästarna för Peter och Linnea, Sara är sjuk och får vara hemma och kurera sig. Jag ska ha öppet idag 12-16 då det är skyltsöndag i stan. Annars lär vi inte hinna så mycket mer!

God morgon.
Här är det soligt och fint första advent. Stjärnan är tänd och adventsstaken lyser i fönstret. Ska in på julmarknaden på torget och titta lite, även grannen har julmarknad på sitt magasin så det blir en tur dit med. Brukar köpa lite bröd m m.
Köpte saffran igår för julbaket, men det lönar sig inte nu för tiden, ett paket saffran 31:50 och jag köpte 2 st, dyrt saffransbröd!!!!!
Ha en bra 1:a advent
Har också tagit sovmorgon då Malena jobbar i travstall i helgen och därmed redan varit uppe till våra små lurviga russ. Har ännu inte tänt något adventsljus men gör det nog till ikväll.
Grådimmig dag, alldeles för varmt för att vara i slutet av november, leriga hagar och ponnysar i vintervila. Så ser det ut för oss just nu. 
Trevlig advent på er alla!

Första advent firas på jobbet, satte upp ljusstaken i fönstret igår kväll, mysigt. Solen tittar fram emellanåt.
Ha en bra dag!

Grått och inte det minsta adventsstämmning fast ljusstakarna kom upp i fönstren i går kväll. Varmt ute, lerigt och gröna gräsmattor tar bort den stämmningen, skönt när det blir mörkt för då ser man inte eländet. Blir fix i stallet nu, tror inte det blir någon julskyltning.
Ha en bra första advent!
God eftermiddag!
Efter en sen natt (hemma 03.45) blev jag väckt av sonen som påminde om att jag och min kusin lovat honom och hennes son att åka till byn för att köpa brallor åt Pontus. Det var bara att resa på sig, men dessförinnan hade hästarna fått en ny höbal.
Nu väntar uppsättning av adventsljusstakarna, kanske kan de bringa lite ljus i mörkret.
Mamma har bjudit på middag till kvällen, så jag behöver inte laga kvällsmat idag. Lyx!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Trevlig första advent!
Vi har satt upp julstjärnor i fönstren och satt upp några adventstakar med. Det var trevligt att tända vid maten. Barnen har bakat pepparkakor och garnerat dem med grön kristyr.
Jag hade lite adventskaffe med en kompis i förmiddags med saffranslängd, dock köpt. Sen var vi ut med flakvagnen på Tigerlilja, och hon drog på bra. Sen kom dimman krypande, som sedan har dolt dagen här i Roslagen.
God kväll!