God morgon 2009-11-25
Morgon på er där ute Idag får vi i roslagen fortsätta det gråa livet djuren ser ut som de just tagit ett lerbad. Dagen jobb att lägga tak på vindskyddet så är det klart.Sedan måste jag fixa nya framdäck till traktorn för det ena exploderade igår, det är då man ska ha pampers på sig för jisses så rädd jag blev.
ha det bra där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morrn morrn
Här är det svart som natten men jag skulle bli förvånad om dagen bjöd på annat än grått grått och åter grått… Idag var en sån där dag då det hade varit såååå skönt att få ligga kvar i sängen när klockan ringde. Men så fungerar det ju tyvärr inte, så nu sitter jag här med kaffekoppen och försöker vakna till liv…
Jag och en jobbarkompis fick ett infall igår att vi skulle ta med tre-fyra barn och åka och bada idag… Det blir nog skoj, hoppas ingen av barnen bajar i vattnet bara 
Ha en bra dag 

Godmorgon i landet!
Mörker råder ute, inte en ljusning på himlen bakom skogen ens, så molnen hänger nog med idag ocskså. Tycker vi har haft nog av dimma, regn och fukt!
Hästarna skötte sig utmärkt på ridningen igår, det är så kul att rida när poletten har trillat ner på ponnyn! Blev litet spännande på hemvägen, då en timmerbil stod i vägen så jag fick köra andra vägen som var spegelblank is, och volvon har inga vinterdäck med dubb då vi använder den så sällan… Vi kom oss hem i alla fall. 
Idag blir det butiken och farmorkväll.

Godmorgon :)
Ser ut att vara kallt ute! Brrr
Men hellre det än regnvädret som är hemma i Rättvik stackars djuren!
Nu ska jag till Kiruna o åka lite slalom!
Ha en bra dag!
God morgon!
Jag var så trött och halvsovande när jag gick till kusarna i morse, så jag vet inte om det var kallt ute. Mörkret gör mig trött. Men vad skönt det ska bli med lite ljusslingor på träden ute så det blir lite ljusare och stämningsfullt.
Ha en bra dag!

Godmorgon,
Här öser regnet ner igen efter att gårdagen faktiskt var riktigt solig.
Idag skall Monis på sin första dresyrtävling, inget avancerat men ändå en början. Får nog ta in honnom nu på morgonen så att han får torka till ordentligt.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Morrn!
Grått här också. Ska försöka få i mig lite frulle innan Elin ska iväg. Ponteman har redan gått iväg till skolbussen.
Passtillverkning, ridskola och en chipmärkning på schemat.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Oh, godmorgon!
Vad tidigt det var här.. Fast det är klart, jag sitter ju på jobbet nu
Glömde min goda lunch, som sambon gjort i ordning igår kväll, typiskt :(
Hoppas på lite uppsprickande moln idag, som jag gör varje dag. Mer sol tack 
God Morgon eller lite längre fram…..
Inte så pigg i dag, borjar senare, så det blev lite sovmorgon! I morse (läs 1/2 7) så var det en jättefin soluppgång, men nu är det jämngrått igen! Får se vad dagen har i sitt sköte efter jobbet…..stalltjänst förmodligen!
Ha en bra dag!

Hej på er!
Försen för att skriva god morgon, hästarna är ute och stallet mockat och skottkärran o lövkrattan står i trädgården under ena kastanjen o väntar på mig. Har haft stora bekymmer med vilket som skulle prioritras först lite löv -medan det är uppehåll eller köra någon häst.. svårt val, men provar med löven…
Det är ganska vindstilla och änn så länge uppehåll!

Go förmiddag!
Landat på jobbet efter en tidig morgon i stallet och som Maggan skrev då va det minsann en underbar himmel så hopp om sol fanns men det har ju nu blivit grått i vanlig ordning…
Idag är det jobb och sen handel på schemat.
ha en bra dag!
Goddag får man väl säga :)
Sitter på jobbet nu, men det är grått och väldigt blött ute. Det är sånna här dagar man uppskattar sitt jobb inomhus.
Hästarna mår bra och magen på Diké växer :) Hoppas på ett föl, betydligt tidigare än jag trott. Nämligen i slutet på Mars :)
Ha en bra dag!

Regndag är det idag, va ovanligt!!
Hundpromenad med regnställ, han tycker i alla fall det är kul, (Sixten, schäfer) missar inte en lerpöl, tur man har vattenslang i stallet, så det blir magdusch innan han får komma in.
Jag märker aldrig att det är mörkt på morgonen, för jag går inte upp före åtta numera. Ägnar mig helt åt "hemmajobb" nu för tiden, tänk att dagarna går i alla fall??
Dags att åka in till revisorn, alltid är det nåt som ska göras.
Ha en fortsatt trevlig (regnig) dag.