God Morgon 2009-11-24
Morgon på er där ute Roslagen är svart som natten +8 och ännu inget regn, man är lycklig de få stunder som det inte kommer något från himlen. Idag ska vi börja resa ett nytt vindskydd till de små liven så går den dagen
Jag måste ta ett beslut om jag ska vaccinera mig mot svininfluensan, för de kommer ända ut hit på torsdagkväll och ger vaccin (är visst en riskgrupp) Men det är ju långt tills dess
ha en bra tisdag på er alla
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morrn!
Inget regn här heller, skönt!
Mina två bruna märrar rök ihop imorse, men de gav sig efter en stund och mattes rytande.
Bankmöte idag och senare iväg och hälsa på goda vänner under eftermiddagen, så det är nog bäst att försöka åka och mocka efter banken. Får se hur tiden räcker.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Ute är det… mörkt. Tror inte det regnar just nu i alla fall.
Idag är det butiken, och ikväll ridning. Peter är kvar hemma och väntar på att få lass någonstans, få se var han hamnar denna vecka…
God Morgon!
# 0 Jag vaccinerade mig för 14 dagar sen (riskgupp!), tycker du skall göra det också, var bara lite öm på stickstället i ett par dagar…..
I dag är det jobbet som gäller. Ute är det mulet, men små gluggar har visat sig, och det lär bli bättre framåt dan. Skall till frissan efter jobbet, så det blir en lång dag.
Ha det gott därute!

Gomorrn! Känns som en seg dag iaf när man tittar ut… Men men fixa lite inför advent här hemma sen köra häst med syster så dagen kommer gå… Pannkakor till middag.
Ha en bra dag! // M

God morgon!
Morgon började ganska bra, men nu innan jag blev klar i stallet så brakade det till och regnet började slå mot taket, typiskt, jo jag hade planer på att köra lite russ nu på morgonen. Dessa planer är nu framflyttade ett antal timmar och pluggandet får ta vid i stället.
#0 Jag har tagit vaccinet (pga jobbet) fick lite små febrig känsla dygnet efter och lite irriterad på stick-stället, försöker nu motivera Magnus att han ska ta den när den dagen kommer.

Jobbardag på traktens semintation väntar. Uppehåll men ingen direkt sol i sikte.
Angående vaccinet mot svininfluensan är jag lite kluven. Jag som inte tål någonting blir säker ordentligt sjuk av en spruta…

#6 Hörde att några forskare sagt att om man blev sjuk av sprutan, är det inget jämfört med vad man blir av själva influensan. Huruvida det stämmer eller inte vet jag inte, men det kanske ligger något i det.

God förmiddag! Idag kommer regnet bara ibland… man får vara glad för det lilla.
Tog mitt vaccin för en månad sedan, blev öm i armen och lite småseg. Skulle tagit nästa dos nu denna vecka men nu räcker det med en tydligen.
Ha en bra dag!
Halloj!
Jag trodde jag hade ställt väckarklockan, vaknade med ett ryck och insåg att vi hade försovit oss. Lite stressigt blev det när man har både djur och barn.
Jag hann tid till arbetet i alla fall. Kom hem sent och fixade kusarna vid 20-tiden.
God natt!