Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1493 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-11-23

Godmorgon i landet!

Ute regnar det som omväxling, precis vad vi behöver, eller inte…

Fortsätter det såhär måste jag börja ta in halva hästgänget på nätterna.

Igår hade vi en trevlig eftermiddag med ponnytravklubben, fast min bil gick sönder IGEN och står på verkstan.

Idag blir det butiken och gissningsvis hinner jag inte så mycket mer.

garrilina
0

God Morgon! Är redan på jobbet och har hunnit prata en stund med en av våra rektorer som också var tidig. Sonen kom hem i går kväll för han har föreläsning i Sundsvall måndag - tisdag lämpligt att bo hos oss då och ta X-tåget till och från enda problemet är att det går 6.39 och jag får skjutsa in honom. Är jättetidigt att komma till jobbet känns det som, det konstiga är att det är den tid som jag landade här i de tre år som dottern pendlade till sitt gymnasium, vad fort man ställer om sigObestämd

Hundarna fick gå ut med mig, hästarna överlämnade jag till Therese.

Ska plugga lite innan första lektionen börjar. då kommer flourtanten på besök…

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God morgon! Snart dags för att åka till jobbet i regnet. Inget speciellt händer, vanliga rutiner bara.

Ha en bra dag!

karisma
0

Morgon där ute Jag tror det bara blir en vanlig månad

Ha det gött

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

Hällregn och mörkt här. Rynkar på näsan

Godmorgon från

Lotta

Tittut
0

Regn och grått, hur trist som helst!

Nu ska jag åka ochj släppa ut kusar. Kändes inte så bråtti det här vädret.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

#0 Bilar ska bara fungera och hålla klaffen! Jag måste ringa verkstan nu. ACn har gett upp, och dessutom är det nåt vajsing med ljuddämparen så min bil håller inte klaffen just nu, alls.

God morgon! Grått men uppehåll här, +5,5 grader. Jag har sovit dåligt, dels drömde jag oroligt, dels väckte hunden mig mitt i natten. Jag trodde först att han ville gå ut, för han klampade runt i sovrummet och såg besvärad ut. Men problemet visade sig vara att han hade blivit vräkt ur sin korg, där i stället katten låg och myste. Hunden Nalle väger ca 35 kilo, katten Pigge väger ca 4 kilo, men det är ingen tvekan om att Pigge är chef.

bubbe
0

#6 Känns inte som att AC:n är så där väldigt efterlängtad för tillfället… Ska vara för att dra ut fukten i så fall.

Snurrii
0

Godmorgon!

Här regnar det för fullt! Börjar bli van med regn varenda dag nu…

Idag blir det endast 1 lektion i skolan sedan bär det av mot stan och hämta ut biobiljetter, sedan till stallet för att invänta veterinären. Eragon ska nämligen påbörja sin vaccination idag!
Efter det blir det till att köra shettis!

Ha en bra dag! Glad

annelie-huskvarna
0

Morrn morrn…

Grått, regn och tråkigt… Tänk den som kunde fly verkligheten ett tag å åka till sol och bad. Fick nyss ett sms från min jobbarkompis att det inte va så mkt barn på jobbet idag så det räckte att jag kom till 10, gött Glad Så nu ska jag försöka ta tag i mitt hem som håller på att förfalla med disk, tvätt, papper överallt och dammråttor som invaderar… fyyy va tråkigt Rynkar på näsan En hemsamarit står fortfarande högst på min önskelista till jul!!!

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Uppehåll efter hällregn i natt…och vilken natt! Njord var inte bra igår kväll vid kvällsfodring, stod bara och hängde med näsan i backen, rörde inte hö´t, lade sig ner. Uppenbarligen ont i magen men han hade bajsat, gick ner vid tio igen och han låg då, hoppade upp och bajsade igen, men stod och hängde och hade inte ätit. Gick ut och gick med honom, inga problem då, gnäggade  till Wilda. Lade sig direkt när han kom in igen. så jag har gått mellan stall och säng inatt fram tills tretiden och då var han piggare och hade ätit. Nu var han pigg igen vid utsläpp, usch vad hemskt det är när något djur är sjukt.

Ska åka och skjutsa far till banken innan jobbet idag, hans bankdosa har gett upp…….

Ha en bra början på veckan!

wilson
0

Go förmiddag!

Solen skiner faktikst här i Viklau idag, skönt, hoppas den stannar hela dagen ;)

Mot stan strax för svinspruta för lilleman, sen hem och köra lite häst innan kvällspass på jobbet! Ha en bra dag!

PernillaJ
0

#7 Precis, bilen immar igen nu.

#10 Skönt att Njord piggade på sig.

[Tjiwi]
0

#12 Tack snälla! Vet inte riktigt vad det var, liknade kolik men han bajsade……kanske hade han ätit eller druckit något olämpligt ute….??

florence-S
0

Go förmiddag

Väldigt va alla va pigga idag. Här är det regn, regn, regn, Fattar inte hur mycket det finns.

#6 samma här Pernilla med hund 40 kg och katt 3 kg, skönaste stället är hundens bädd??

Idag kommer "hovslagarinnan", annars inget speciellt. Var på Solvalla igår, Muffoso 4:a i ett amatörlopp, bra. Men va folktomt det va.

Ha en bra regnig dag iaf. Skönt att Njord verka bättre Ia, inge kul när dom ej är pigga.

[Tjiwi]
0

#14 Tack Florence!Glad

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Håller med Florence, hur kan alla vara så pigga på en måndagmorgon?????

Här skiner solen, hästarna är i skogen och jag har idkat lite trädgårdsarbete, klippt ner lite humle mm. Skall hinna med ett par fönster till (fyra sidor på varje + spröjs….), sen blir det stalltjänst!

# 15 Man blir så orolig när djuren blir sjuka, skönt att han blev bättre…..

# 6 Klart man behöver AC:n den funkar ju som värme på vintern + fläkt, det heter "klimatanläggning"!

Ha en bra måndag!

bubbe
0

#16 Jo, det är klart, men det är ändå lättare att klara sig utan den på vintern. 

#9 Vi ledsnade på att försöka prioritera dammsugningen jämnt/ha dåligt samvete för att det inte blev gjort, så sambon och jag var helt överens när vi köpte den självgående dammsugaren. Ställ in den på schema, eller gör som vi - säg åt den vilket rum den ska dammsuga och gå sedan ut till stallet :) Funkar klockrent för vardagsstädningen hemma hos en barn- och djurfamilj.

#15 Det är definitivt inte kul när man märker att något inte stämmer, men ändå inte riktigt något som går att ta på (men ännu värre förstås om man vet att det är något riktigt allvarligt). Vår Vind hade nog också lite magkänningar igår kväll och det var inte samma matglädje som vanligt. Troligtvis har han slafsat i sig en massa lervatten. Han var dock helt bra igen innan kvällen var slut, så vi fick sova inatt, men jag vet hur du haft det… Det är de stunderna man är avundsjuk på dem som inte har djur och barn, utan bara kan bry sig om sig själva - men gud så tråkigt!