Godmorgon 22/11-09
Här är mörkt utanför fönstret fortfarande. Hästarna äter frukost inne och jag försöker vakna. Blir lite allmänt pyssel i dag.
Godmorgon från
Lotta 
Godmorgon. Här är hästarna ute i ljusnande mörker. Vi själva äter vår andra frukost.
Här blir det hästmotion hela dagen och kanske lite fix inför vår nya väns ankomst
./A

Morgon där ute Vilken lycka det regnar inte ännu idag Ska gå på Vätö if julmarknad idag och köpa en dörrkrans för jag är nästan hundra på att det finns en med lilaband just till mig för det är min fd chef som gör dem. Annars ska jag försöka hitta mina golv efter detta skitväder de ser inte ut som de ska bara massa hundtassar.
ha en bra söndag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron
Grått ute igen, solen varade bara en dag………
Snart ska jag åka med Wilda och hennes ryttare ner till ridhuset i byn, de ska träna dressyr för tränare där. I em åker jag med Njord på körträning i ett annat ridhus….full fart alltså!
Ha en skön söndag!

Godmorgon i landet!
Här är himlen blå, det har slutat blåsa och minusgraderna är fortfarande väck.
Vi har tagit sovmorgon idag, Simon kom hem halv fem och Sara har sovit över hos en kompis. På schemat idag står klubbkul med ponnytravklubben, vi ska på äventyrsbadet här i Pite. Få se vad som hinns med annars.
Inga speciella planer för dagen, kusarna har fått sitt på morgonen och jag med i frukostväg. Ska nog ut en sväng med Tigerlilja, det blir nog promenad eller tömkörning för jag har just idag ingen lämplig vagn. Känns fånigt att köra i en sulky i skogen och flakvagnen har för korta skacklar för henne så de ska fixas till först. Letar efter en "jogginvagn".
Ha en bra söndag!

Fönsterputs på schemat idag och så en tur till stallet. Trofe ska få agera storfarbror och visa lilla Bellis ny träningsrunda!
Ha en bra dag!

God förmiddag! Jag har ätit risgrynsgröt med kanel och det sista av den gotländska salmbärssylten till frukost, smaskens. Ska nog tömköra en sväng med Hastig och fara in till affären och proviantera litet senare.
… och så var det åter grått grått grått…
God förmiddag!
Här har det varot sovmorgon. Hästarna fick sova ute inatt. Det var så klart och skönt ute i går kväll, att de fick stanna ute. Jag tror inte att de misstyckte. Men nu är det som sagt, grått igen.
Jag håller på med säsongens sista äppelmos-kok. Sedan ska jag nog fortsätta med lite städning inne, det som inte hanns med i går.
Den här dagen går nog den med, antar jag…
Ha en skön söndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon tänlte jag skriva men ser att klockan redan blivit lunch… Sovmorgon här och sedan har jag farit runt som en duracellkanin med foder och hästar ut, ny höbal till fåren som fortfarande går ute, hängt tvätt och plockat in tvätt, använt dammsugaren och plockat i och ur diskamskinen… nu tog orken slut för en stund så det blev en kexchoklad framför datorn.
Grått här också, var minusgrader i morse för första gången på ett par veckor men nu ser det ut som det kan börja regna när som helst. Ska gå ut och hjälpa till att städa och sortera marsvin, ungarna ska flytta från mamma, sedan blir det höpackning och stallgöra innan middag. Sambon och jag ska äta säsongens första julkorv till middag, dottern påstår att hon ska äta något annat….
Ha en bra söndag!