Godmorgon 09-11-21
Godmorgon i landet!
Himlen är inte grå idag, hurra! Och inte regnar det heller! Men varmgrader är det ändå.
Butik idag till två, och sedan får jag se vad jag hittar på. Hade en plan på att hinna ut med Mysli. Få se vad dagen bjuder på.

Morgon på er, roslagen bjuder på molnigt och blåst ca +11(fast de lovade sol idag) är det här november eller har jag missat något.
Skall straxs gå ut till lervällingen och ta hand om hästarna tog lite sovmorgon då grannes son med kompisar dök upp vid 22 tiden och efter klirrandet jag hörde så behöver de nog sova en stund innanjag väcker dem. Annars är det lördag även i rolagen
ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morgon även i den här delen av Roslagen. Fast börjar inte molnen spricka upp, jag hoppas på det! Hästarna är fixade och jag dricker morgonkaffe.
Ska strax ut och tömma min transport på småbalar. Sen vaknar väl familjen och det blir full rulle.
Ha en bra lördag!

God Morgon! Här ser det ut som vi kan få se solen i dag
Har också tagit en liten sovmorgon men nu blir det full fart….
#1 Vilken liten sötnos, är det en av valparna som har flyttat?
Ha en bra lördag!

God morgon! I morse såg jag solen, det var ett tag sedan. Blev så exalterad att jag tog den här bilden med mobilkameran, från stallplanen, klockan 07:39.
Sedan hummade jag på "Morning Has Broken" (mina storasystrar diggade Cat Stevens) när jag mockade och pysslade:
Morning has broken, like the first morning Blackbird has spoken, like the first bird Praise for the singing, praise for the morning Praise for them springing fresh from the world
Sweet the rain's new fall, sunlit from heaven Like the first dewfall, on the first grass Praise for the sweetness of the wet garden Sprung in completeness where his feet pass
Mine is the sunlight, mine is the morning Born of the one light Eden saw play Praise with elation, praise every morning God's recreation of the new day…
Nu ska jag käka frukost, sedan blir det stängselarbete ett tag. Ha en bra och solig dag allihop!

#4 Vilken fantastiskt fin bild Pernilla!
Ska strax iväg på lite akutjobb. Solen tittar faktiskt fram och det blåser varma vindar. Hoppas på lite upptorkande effekt i hagarna…
Godmorgon från
Lotta 
Morron från ett soligt Östergötland!
Idag är det full fart framåt, först ska vi åka och handla, sedan mockning, städning för att klockan tre få hit Oves familj på mat….phu!!
Ha en skön dag.

Morn från ett soligt Wermeland……
Här fortsätter målandet i köket. Igår var monis på dresyrträning, på onsdag blir det första dresyrtävlingen. Iof bara ryttarmärke II men någonstans skall det ju börja….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God Middag, Gotland is calling…..
Här är det strålande sol också, stallet är fixat, hästarna är i skogen (hagen ser ut som en swimmingpool!). Nu blir det fönsterputsning!
Ha en härlig lördag!
God förmiddag eller om det kanske ska vara god dag så här dags.
Hästarna ute sedan länge, men jag åkte hem och tog sovmorgon, så jag är lite efter på det viset. Nu är alla äpplen nerplockade från träden. och jag håller på att koka årets näst sista sväng med äppelmos.
Ska snart åka på kalas med Elin, och har middagsgäst till kvällen. Innan dess skall huset saneras och hästarna fixas och en text skrivas kom jag på, så jag vetej 17 hur den logistiken ska gå ihop..
Nåja, ha en fortsatt trevlig dag och njut av solen ni som ser den.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~