God morgon 2009-11-20
Morrn!
Fortfarande regn och blött och trist.
Hästarna åkte ut tidigt idag. Elin har sovmorgon och att ha hästarna inne till 9.30 som det hade blivit om de skulle få vänta till att Elin kommit till skolan, är ingen höjdare. Fast om de fått välja kanske de lika gärna stått inne i det torra och ätit hö än ute i regnet. Men det är ju inte de som mockar….
Passtillverkning på schemat. Har kommit in pa ansökningarna som kommit in i oktober, så hav tålamod!
Annars, ha en trevlig fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Sitter och försöka vakna med lite kaffe, vaknade vid tre inatt och hade sen svårt att somna om så när klockan ringde kände man sig som en zoombie. Men tror nog att jag kommer igång snart, så då bär det av till gymet innan jobbet. Både börjar sent och slutar tidigt idag, underbart med såna dagar ibland
Så efter jobbet blir det stallet sen så far jag ut till mamma å pappa, de ska till Göteborg i helgen så ska va katt och hästvakt.
Ha en bra fredag 

Morn da!
Sitter med en kaffe framför datorn och laddar för att måla första omgången topplack på första hälften av köksluckorna. Stora uppfrächningen av köket pågår. Kan säga att det var på tiden, var trött på det gamla furuköket från början av -80 talet……
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God morgon!
Igår kväll ställde vi ut första storbalen åt dem, så utehästarna har väl ätit hela natten. För att de inte ska spricka
eller svälla upp till en ballong så får de gå i en annan hage på dagen den första tiden.
Nu börjar barnen bli bättre från sin influensa, skönt det så man får gå och jobba på måndag igen. Men tydligen är väldigt många barn sjuka på skolan där jag arbetar.
Ha en bra dag!

Grått, duggregn och vansinnigt lerigt överallt
Ska stax iväg och spika lite, sedan blir det halmkörning mm.
Godmorgon alla russvänner!
Morgon….grått….grått…….grått
Ska gå ner och klippa Wilda och Njord, skulle gjort det häromdagen men det blev inte av då så nu har de fått stanna inne så det blir av. Wilda går i ridhus nån/nåra ggr i veckan och svettas så hemskt då. Skönt för dom att bli av med lite päls! Sedan jobb-förstås!!
Ha en bra fredag allesammans!
Super trist väder ut som de regnar…..Tänk omm allt regn hade varit snö…
De är min lediga dag o helg. Ska på dop i morgon.
Så i dag blir de lungt. Ska på kommunfest i kväll.
Hästar o mys.
Ha de bra o trevlig dag i regnet!

God middag i landet!
Har roat mig med att susa iväg till kotknackaren före jobbet, och sedan har det varit full fart. Ska nu äta lunch och hoppas på den vanliga lugna timmen, men man vet aldrig…
Regn här, grå himmel och plusgrader. Var tog vår vinter vägen?
Hästarna gick riktigt bra igår på ridningen, mer lämplig nivå i den gruppen för Trixi. Mysli får man göra litet extra saker med så hon inte ledsnar.

Idag är här strålande fint väder en massa plusgrader och sol
, Det är verkligen kontrast mot stormen vi har haft här , det gick knappt att gå ut och allt som inte satt fast blåste nästan iväg, själv fick man hålla i sig för att inte flyga iväg, sambon och jag fick ut och binda fast porten till traktorgaraget i stormen då den var på väg att ge sig iväg.
Jag hatar verkligen de är stormarna som vi får här i Halland , har varit alldeles för många nu de sista åren tycker jag.
Alla hästarna är hemma nu , så nu går hingstarna i sin hage , jag hoppas att jag kan ha den öppen hela vägen upp i år och att ingen rymmer som förra året för då får jag stänga och då jag har kommit på vem det är som har rymt de sista gångerna bland hingstarna , vem som är tjuven i dramat (vem det är som tar sönder staketet), han verkar ibland väldigt okänslig för strömmen vi har alltso minst 6000 i trådarna här hemma och ändå tog han sig ut för ett tag sen även här hemma så han har fått en chans till, går han ut en gång till så skickas han hem till sin ägare :-)..
Idag är det travavslutning på HPTS , det är lite fest var nog 57 anmälda och Tacko bufé ikväll och kommer vara prisutdelning och Slättens Cup segrarna får sina priser eller alla får priser men de 3 första får lite mer och ettorna mest ;-)
Ha en trevlig fredag för det har jag tänkt ha :-)
#0 undrade på om mina pass har skickats? Jag har inte fått dem än, hoppas då att de inte blivit borta i posten 
God dag till alla, här har vi sol och skönt!
# 9 Nej, jag har inte gjort dina pass ännu.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God eftermiddag! Mulet och grått även i dag men det ser lite ljusare ut så det finns nog hopp. Har jobbat lite och snurrat runt i stan en del och nu väntar stallet, det börjar redan bli mörkt känns som kväll fast kl. inte är mer än 14. Trött efter gårdagens Stockholmsresa så efter insläpp blir det halvsovande vid tv:n.
Ha en bra fredagkväll.

Nu regnar det igen
Tog en snabbsväng till affären, för att fylla på kylskåpet. Sen handlade jag spån och rengjorde marsvinsburen, tog hem och smörjde lite läder.
Jag har några inne på upptorkning och borstning, de ligger klubbade och sover just nu i spånet. De använder inte vindskyddet mycket, men gillar att komma in ibland. Ariel hade lite rastalockar i manen, den börjar bli så lång så det tar bara några dagar innan den börjar tvinna ihop sig. Jag var tvungen att ta till saxen lite grand. Men det syns inte.
Barnen är uppe på benen och fick gå ut en sväng för att få lite frisk luft. De är snart helt friska, för de börjar att kivas. Det brukar vara ett sundhetstecken.
God fredagskväll!