Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1972 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2009-11-17

Godmorgon i landet !

Vaknade av att regnet smattrade mot rutan idag… önskar det kunde bli kallt och snö istället Skrikandes 

Idag slutar jag tidigt, sååå skönt Glad Så då bär det av upp till stallet för att pyssla om hästarna. Casper ska tömköras med släpa och om det går bra även testa och sätta för honom för sulkyn. Även Giro ska tömköras för andra gången och idag ska det dit lite linor. Har även tänkt att Casper, Elvis och Giro ska få varsin akupunkturbehandling, Manina får ju ingen då jag inte vet om hon är dräktig.

Ha en bra dag Cool

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Mörkt, mulet och regningt ute, usch! Snön börjar försvinna helt, inte kul! Det som hade blivit så bra i hagar och på vägar!

Peter och Simon har åkt iväg för att köra några flyttar runt Umeå - ÖStersund, de blir nog borta resten av veckan. Bara jag och Sara och vovvarna hemma alltså.

Ridning ikväll om inget oförutsett inträffar. Butiken idag.

MagganS-B
0

God Morgon!

Samma väder här! Dom sa på radio Gotland i går att vi bara haft 11,2 soltimmar hittills i november. Man kan bryta ihop för mindre…..

Skall först jobba, sen blir det det vanliga stalljobbet + att vi skall fixa lite nytt stängsel!

Ha det bra!

Tittut
0

Grått, grått och åter grått.

Måste återgå till arbetet idag. I går grejade jag med de nya hästarna, och sedan satte jag mig framför tv:n för att kolla min julklapp till mig själv, DVD-serien av "I vår herres hage", jättekul!

Det innebär att jag måste se till att vara lite effektiv i dag istället, så någonting blir gjort efter tre dagar på Gotland dessutom.

Hoppas ni alla får en bra dag, trots det dystra vädret.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Som föregående talare……GRÅTT!!Rynkar på näsan

Vem har snott solen?? Den kommer ju aldrig numera, det var bättre förr…….Flört

´#3 Spännande med nya hästar va?? Lycka till med dom!

[Croneld]
0

# 3 Kul med nya kusar, kan man läsa om dem på din sida än? Nyfiken blir jag ju och det är alltid spännande att få lära känna nya individer.

Fortfarnade sjuka barn, nu ligger alla tre och en var jag in med på akuten i natt för att ta tester både här och där. Det är kraftig influensa av ngt slag, och de kan inte utesluta svininfluensan, som härjar runt omkring oss. Bara att avvakta och sköta om dem.

Nu ska jag dricka kaffe.

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 5 Jodå, här är den ena. Markdottern Malva 4814, som legat mig varmt om hjärtat länge. Nu är hon min!

[Tjiwi]
0

# 6 Åh, vad fin hon är, grattis!!

PernillaJ
0

#6 PDT_Love_09

God förmiddag! Grått och småregnigt i Leksand, +6 grader just nu. Alla djuren har fått sitt, idag snyggade jag till lösdriften så i morgon kommer Deniz att se ut som en kokosboll, täckt av nytt kutterspån. Jag ska jobba ett par timmar strax. I eftermiddag ska jag ID-kolla och chipa ett korsningsföl, och därefter middag och höstmöte i Rättvik.

[Croneld]
0

# 6 Wow, vilken läckerbit!

RC71
0

#6 Vacker som en dag! Kyss

Tittut
0

Tack för alla fina kommentarer om Malva.

Jag hoppas hon kommer trivas här hos oss, och att hon får en fin fölunge nästa år efter Kanalje.

MagganS-B
0

# 6 Hon var verkligen fin! Grattis!

florence-S
0

Grattis Liselotte till en riktig "läckerbit"

savrarpstuteri
0

#6 vilket läckert russ, och vilket steg hon visar upp Glad!

Nyfiken i en strut undrar vilken det andra nyförvärvet är Glad?

Tittut
0

# 14 Hennes åring efter Darius Roll- Klints Perfect. Han går med John Russ och min egen åring och har lattjo lajban.

VeronicaP
0

#6 Vilken läckerbit , en riktig skönhet det där

Här är det samma skitväder som i resten av landet tror jag , vi har blivit lovade i allafall minst 20 mm regn i dag och det är nog bara det som har kommit idag på förmiddagen hm .

Jag håller på att ta hem hingstarna från sitt bete inte för att de behöver det ,men meningen är ju att jag ska beställa tid att kastrera Hälge och welsh 2 åringen ska åka på talangjakt så då var det lika bra att plocka hem resten med, nu är jag bara hemma och värmer mig lite (torkar upp) sen ska jag iväg och ta hem de 3 sista shettisarna som går kvar..

Rolla
0

#6 Grattis till hästköpet. Hon är verkligen fin.

[Grabbarna-A]
0

#6 Åh Grattis, sååå fin… Lite avis? Näe inte alls Cool.

savrarpstuteri
0

# 15 det lät spännande Glad!

Hoppas han utvecklas väl så du kan visa honom på hingstprem.

Tittut
0

# 19 Han ser just nu mest ut som en köttbulle, men vem vet vad som kan komma fram ur vinterpälsen.