Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 614 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-11-16

Godmorgon i landet!

Tillbaka hemma efter en intensiv helg i Tokholmen. Här är nu plusgrader, och det ösregnade när jag kom hem igår kväll. All snö är en enda smet, fy och usch!!!

Idag blir det butiken och handla ikväll, se till djuren nu på morgonen förstås

[Croneld]
0

Två av barnen har varit feberyra i natt så jag har knappt sovit, och måste vara hemma. Stressande när jag har så mycket på jobbet. Nu kaffe sen gå in till småtingarna (som blir så små när de är sjuka).

En undran är varför sover vissa hästarna utanför vindskyddet i regnet? Jag lade in hö för att visa att de kan gå in, så nu står de där hela bunten.

garrilina
0

God morgon! Dimmigt, grått, blött, lerigt och fortvarande mörkt. Har precis haft samling med "min" klass år 9 det var 20 st. mycket trötta 15 åringar i dag, få se hur de är när vi ska åka till Stockholm för att besöka riksdagen på torsdag med avresa kl. 6.00. Ska sätta mig och skriva inför utvecklingssamtal nu är tre klasser som måste vara gjorda i dag.  Efter jobbet blir det stallet.

Ha en bra dag!

Mixie
0

God morgon.. Var ett tag sen man skrev här inne.. Blir väl så när man inte är i stallet varje dag! Blir en dag med jobb sen hem och städa och tvätta =)
Ha en trevlig dag!

#1 Kan vara att dom inte har behovet av vindskydd på samma sätt som lagen säger?

//Mickan

MagganS-B
0

God Morgon!

Jobbardag igen efter en intensiv helg som i går skulle gå i russfölens tecken, men som i stället tillbrinades i skogen letandes eter liten tax! Taxen kom med taxi på eftermiddagen med snäll upphittare! Han var borta i 24 timmar och hade gått fågelvägen ca. 5 km, inte illa för en liten Hell-hound! Han var tvärslut, har sovit som en stock sen han kom hem, ont i tassarna också, ynk, ynk. Därför har det inte blivit nåt annat än mockning i helgen, hoppas nån skriver om fölchampionatet, jag hade tänkt göra det, men tyvärr…..vovven var viktigare!

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

# #3 Precis så kan det vara!Flört

[Tjiwi]
0

Morron!

Maggan-vad skönt att han kom till rätta!

Sitter med huvudvärk….är fortfarande förkyld så det är väl av det. Annars en måndag som vanligt med mockning och jobb!

[Grabbarna-A]
0

Fy vilken mörk, dimmig och regnig dag idag. Inge kul alls att jobba, en himla massa väjande för en massa folk som bara springer rätt ut i vägen mörkklädda och utan reflexer. Det tar på krafterna.

Hästarn har "bott" inne i sitt skjul nu i flera dagar fast dom har täcken på sig, vill nog inte bli blöta om öronen. Hoppas vädret blir bättre snart.

Ha en bra kväll