Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 744 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2009-11-15

God morgon där ute! Här i Roslagen har vi en grå och regnig himmel med blåst. Vi hade tänkt elda men de planerna får ändras till innepyssel.

Ska iväg en sväng och hämta lite hö i småbalar och fika hos en kompis i alla fall. Skulle behöva städa lite i stallet med och göra rent marsvinsburen.

Ha en bra söndag!

Denna kommentar har tagits bort.
GAJarhult
0

God Morgon!

Idag ska jag åka till Gödeby på kör kurs med Sv ardennerföreningen. Ska bli skoj att köra duktiga arbetande ardenner. Det är lite större krafter än med russen.

Grått och dimmigt ute men de säger att det inte ska regna idag, ca 9 värmegrader. Är det redan vår tro?

bea28
0

God morgon!

Idag ska jag på fölchampionat och visa upp vårat shetlandshingstföl :) Tyvärr hinner vi inte se russen, som redan har börjat nu.. Men det får vi ta nästa år istället, då vi förmodligen vi har ett litet russföl också.

MagganS-B
0

God Morgon!

Som inte alls är god! Skulle varit på fölchampionat, men vi har redan gått i flera timmar och letat efter vår lille tax som försvann i går eftermiddags…..Det är som att leta efter en nål i en höstack! Dvärgtaxar är inte stora, men det är skogen! Måste ut igen och mocka boxar.

Ha en bra dag ni andra…..

Lisa-trollet
0

God morgon

Ska snart iväg till jobbet. Sen hem och fixa stallet. Och sen är de bara att vänta på att mamma och pappa ska komma hem med ett lass föl från lojsta, de va ett par föl som skulle övernatta hos oss. Hoppas Roxie är snäll mot dom nya boxkompisarna.

Ha en bra dag

[Tjiwi]
0

Tro det eller ej men idag kan man ana en sol här!!!!!Glad

Blå himmel, det var länge sedan. Tjejerna är redan här och varit ute med Wilda och nu är de ute och rider Njord så motioneringen av hästar är klar utan att jag gjort något……lilla Hallon har sovit i egen box i natt så det var lite nervöst i morse att gå ner……men han var kvar och blev väldigt glad när han fick gå in till mamma igen!

Snurrii
0

Godmorgon!

Här öser regnet ner!
Ska strax åka till posten och hämta ut Eragons pass som har kommit. Ska sedan vidare till stallet och pyssla med lillkillen.

Kvällen ska spenderas med näsan i skolbäckerna!

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God förmiddag. Här är det hyfsat väder och solen har varit framme det ä r varmt och våraktigt väer ute.

Idag ska jag hämta Amanda och hennes kusin på flygplatsen då de flyger hem från stockholm idag , de var på Ungdomstinget igår och skulle väl som sagt eg varit med på redskaps mötet med men de fick stå över det denna gången, är ju andra från klubben som ä rpå plats och kan informera lite ju vad som hänt.

Igår var jag och kollade hingstarna , funderade om jag skulle ta hem dem , men attans de är ju tjocka och fina så de får gå på bete ett tag till, fast Hälge och Edwin kommer jag nog att ta hem i veckan då jag ska beställa kastrering till Hälge och ska jag ta hem en så är det lika bra att ta en till så släpet är fullt .

#4 Hoppas ni hittar eran hund.