Snart Jul
Första gången jag skriver något här på russifokus, fast det va inte lätt att hitta vart och hur man skriver här, så jag tror att jag fick igång en blogg av bara farten…
Men jag tänkte höra om någon kunde hjälpa mig? Undrar vart man kan köpa "spännen/knappar" med hästens namn på till travträns(man byter den blanka som sitter upp mot pannbandet)Jag har sett det på några och det är riktigt snyggt.Jag har letat på nätet men hittar bara namn på förbyglar ,underlägg och pannband.
Varmt välkommen!
Snart lär du dig hur du ska navigera runt här hos oss. du kan alltid gå in på www.support.ifokus.se och hitta hur allt fungerar på iFokus.
Pannband med bokstäver har jag sett på börjestingsryd, under träns, går att beställa på nätet.
Sorry, det var bara vanligt tränspannband som jag såg, men kanske någon inne på ponnytrav.ifokus vet?
Vålkommen Klints! Fast jag kan inte hjälpa dig. Jag är hopplöst oprylig. Fråga dem som hjälpte mig med förberedelserna av Drink inför Tranås. ALLT var stenålder!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#3 Nja inte stenåldern, men inte från i går heller 

Hej Åsa, här har du länk till ett ställe som säljer bling:iga pannband. Eller den här kanske, litet bättre pris men mindre glitter.

Jag vet precis vad du menar, jag har en typ av dom till Sune och även Järvsöfaks har en sån. Min är rund och röd med vit text, faksens är blå med vit text. (har tyvärr ingen bild) Exakt lika går inte att köpa längre, då dom inte tillverkas längre efter vad jag har hört, min är 10 år eller kanske äldre. Men det finns att beställa blanka lite mer avlånga (typ lika som sitter på de flesta huvudlag) med namn graverat, minns tyvärr inte vartifrån bara, men har du frågat i din hästbutik? För i våran gick det iaf förra året

jag köpte i blingbling i form av Swarowski till mina katter och tänkte faktiskt köpa till hästarna. man kan själv välja bokstäver och andra roliga små mönster. de var inte så dyra, tror jag betalade £1-2 per bokstav/märke. det negativa är att det enda stället jag har funnit dem på är i London och på varuhuset Harrods. det kan vara värt ett besök om man har vägarna förbi, jag åker i Jan igen och ska ta med mig pannbandet så att jag ser att jag får med mig rätt stlk hem, de säljs i 2 modeller. men med samma utbud. jag har även kollat på Swarowski i sthlm, men de har inga djur artiklar där. de är väldigt lätta och sätta på och personalen i butiken hjälper gärna till. jag åker väldigt ofta till London, de har så himla bra utbud till hästar och andra djur där.
Tack för alla tips , jag ska leta vidare det är precis såna som du pratar om där det står Järfsöfax ,men det är ju typiskt när man vill ha nåt.
Nu hög tid att åka och jobba sen blir det en riktigt hästig helg.få se om vi hinner till Lojsta i morgon jag har ju några hästar att fixa som åker på söndag sen är det fölchampionatet på söndag me.

Hej igen Åsa, nu läste jag litet noggrannare och insåg vad det var du söker. Beslaget som du söker heter rosett, alltså metalldekorationen som sitter där pannbandet möter sidostycket.
Jag vet inte om det finns någonstans i Sverige där man kan beställa rosetter med hästens namn på, men hittade den här amerikanska sajten, western-style. Och här är en länk till en engelsk firma som gör unika smyckesbetonade rosetter. Lycka till med julklappen!
När vi körde på travet fanns det sådana där pannband du beskriver i shoppen under resturangen på Solvalla. Borde väl finnas på fler travbanor?