Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: hästhälsa-hästhållning
Läst 1842 ggr
Snurrii
0

Skratta eller gråta?

http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM

Ska man skratta eller gråta?Obestämd

Winner04
0

Man kan skratta åt att han rider hemskt dåligt! Inte för att vara taskig men han borde sluta rida..

Gråta åt att det var himla synd om hästen.. Stackars hästen rygg och allt :S

Tusen
0

Ja, gråta är väl det enda man kan göra i detta fall.Gråter Herregud, att ryttaren inte blir avstängd. SkrikandesInte ens en ryttare utan sadel hoppar så illa. Tittar man noga på hästens öron så ser manredan innan de börjar hoppa att den är irriterad och missnöjd. Duns i sadeln är ett milt uttryck för detta.

Fiffilura
0

Jag tycker han är en av de skickligaste ryttarna jag sett!! Tänk att sitta kvar efter de där luftfärderna!!! Otroligt!!

Skämt åsido… Han kanske borde träna lite mer sitsträning och knäslut? Tungan ute Sluta rida är väl lite väl drastiskt, alla är vi barn i början. Träning ger färdighet. Han kanske inte riktigt inser sina begränsningar. Avstängd och välkommen tillbaka efter träning tycker jag!

Btw, fantastisk häst!

Mixie
0

Håller med #2 Vilken fantastisk häst!! Ryttaren däremot ser ut att behöva stanna på cavalettibommar ett tag till..

//Mickan

[Tjiwi]
0

det går inte att klicka på länken och när jag skrev in det så hittade jag det inte….vad gör jag för fel???

[bsmx]
0

Gråta. Stackars häst, väntade bara på att den skulle protestera mer, men han var ju snabb med spöet efter stoppet, så den vågade väl inte annat, men den lär få problem med ryggen o hoppteknik om den ryttaren fortsätter med den.

bea28
0

fy tusan vilken usel ryttare Skrikandes någon borde verkligen, VERKLIGEN ta sig ett ordentligt snack med människan!

chriztinee
0

Först och främst - Jag tycker sååå synd om hästen .

Men kan inte annat än hänvisa till alla dessa trådar som cirkulerar runt här på gotlandsruss iFokus , nämligen dessa om hur stor man får kan vara för att rida russ . Vänligt många svarar att hästen säger ifrån om man är för stor , jag hävar att den inte gör det . Här är väl ett bra exempel . För om hästen säger ifrån om man är för tung ? Varför säger inte denna häst ifrån när karln gång efter gång bara dunsar ner i ryggen . Vilket knappast kan vara så skönt .

Tusen
0

#8 Jag skulle nog vilja säga att den faktiskt säger ifrån. Redan innan de börjar hoppa banan kan man se hur öronen ligger bakåt och hur svansen slår irriterat. Tittar du sedan under själva hoppningen så gör hästen likadant då. Det är väl ändå att säga ifrån. Inte behöver den stegra sig eller kasta av ryttaren bara för att man ska förstå att den inte gillar det som händer.

Jag har även sett ett russ som sa ifrån rätt ordentligt på en träningsdag då ägaren hoppade upp och skulle rida sin häst i ett montélöp. Ryttaren avr alldeles för tung för det russet vilket gjorde att ponnyn uppförde sig på exakt samma sätt. Slog med svansen ochöronen bakåt. Visserligen travade den framåt men hoppade sedan in på innerplan för att sedan smita ut från banan. Kan tala om att domarna i tornet, den dagen, avvisade ekipaget från banan av just den orsak att ponnyn protesterade mot ryttaren.

Prenses
0

hemsk ridstil. Jag kan ju t.o.m hoppa bättre. :D

Russtoka
0

Fruktansvärt dåligt ridet och ändå blir man imponerad att han inte ramlar av. T.o.m. jag hoppar bättre fast jag lagt av…

SLennartsson
0

Jag har faktiskt hört att personen i fråga har problem med benen /knänen..

VeronicaP
0

Hans Hoppstil påminner lite Kevin Bacon som tävlade för många år sedan i Scandinavium , någon som kommer ihåg honom ?

Han som hade lärts sig hoppa genom att titta på vykort , han vann ju stora tävlingar också :-)

VeronicaP
0

Fast jag kan inte säga att jag tycker han ser stor ut på hästen eller för tung ut, det är ju en grov typ av häst , tror nog att hästen eg har mest ont av när han landar då han dunsar ner på ryggen. Det är ju det hästen vet ska hända och därför den lägger bak öronen framför varje hinder.

[bsmx]
0

Även om man har problem med knän el ben (ryttaren) så är det ju inte ok att rida på det viset. Han kan ju ägna sig åt någon annan gren inom ridningen, ta lektioner o anpassad sadel för hans problematik.

bea28
0

läste en kommentar till videoklippet … tydligen har han härmat en fd OS-ryttarinna som trodde att det skulle bli lättare för hästen att hoppa högre om man kastade sig i luften under hoppet… hon hade dock bättre balans eller nått sånt, men det känns inte som om det skulle ha hjälpt speciellt mkt..

Jojjan97
0

I kommentarerna under klippet kan man läsa att han igentligen spelar hästpolo. I just den här tävlingen hade hästpolospelarna bytt med hoppryttarna och tävlade i varandras grenar. Ryttarn i klippet hade aldrig hoppat förut, och det syns ju, stackars stackars stackars den hästen. Men det ser ju roligt ut, starkt av hästen att ändå fortsätta, men han vågar väl inget annat för piskens skull…

http://johannasfotografier.weebly.com/

Belindaa
0

All cred till hästen som fortsätter ändå!

För mig har det inte så stor betydelse att han bytte med hoppryttarna. Slår han sina hästar så hårt med spöet i hästpolo med, när de gör något fel?

jessssica
0

#12 och ändå klarar han av att slänga sig sådär :O

jessssica
0

väldigt snäll häst som bara fortsätter ändå