Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 629 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 09-11-06

Godmorgon i landet!

Här är det vitt ute, och någon minusgrad.

Simon har inget jobb idag, och Peter jobbar fast det är fredag. De hann inte klart vägen de håller på med igår.

Sara hann köra Primula en sväng igår, nu är de nya vinterskorna invigda. Skrattande

Det är butiken idag, och sedan lär man väl äta middag och somna, helst när man hamnat i sängen. Har något elak förkylning i kroppen…

annelie-huskvarna
0

Morgens

Här är det mulet och ca +5… Skönt med fredag idag efter en intensiv vecka som bara rusat förbi. Börjar jobba 11 idag så ska försöka få väck berget av disk som bara växer och växer… Borde ju ta ett tag med snabeldraken med och hämta upp min tvätt så det e väl bara å sätta igång. Var är min hemsamarit?! Obestämd Efter jobbet blir det stallet en sväng å sen slappi slappi i soffan.

Ha en skön fredag Glad

Reko
0

God morgon!

Jag har tagit ledigt i dag för att kunna förbereda inför helgen. Det ska vara lättskött när jag har någon annan som ser till hästarna då jag är i Malmö över helgen. Det kunde börjat lite bättre i och för sig för när jag står i stallet går strömmen…

Tittut
0

Morrn!

Jag blev jätteglad igår när jag insåg att jag ska flyga först i kväll och inte på förmiddagen som jag fått för mig. En hel dag tillgodo!

Ska se om jag kan hinna städa lite, eller om jag ska ta ett tag till i passberget. Ett 50-tal av årets föl klara, så det saknas väl sisådär en 300 att göra.

Hoppas vi ser till helgen, och för er andra som stannar hemma, vill jag önska en trevlig helg.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Morron

Grått även idag men det är ingen snö idag….lite att fixa med både inne och ute innan Malmö. Måste fixa lite käk till Ove bla….annars äter han bara knäckemackor hela helgen och det går ju inte…..Flört

MagganS-B
0

God Förmiddag!

"Dimman låg tät över Lützen på morgonen den 6 november….."

Vi har just ingen dimma, men grått och + 6 grader! Nu blir det shopping i Visby ett par timmar, sen skall vi hämta morötter hos "palomia".

Till alla som skall på Russavelskonferens: Ha det så jättetrevligt!

Fredagsmys!

savrarpstuteri
0

Grått o tungt även i Småland.
Jag väntar på veterinär som skall göra Zingoalla "klar" för flytt till Danmark.

"Dum" var jag som la min tid på annat så tiden inte räcker till avelskonferensen också men jag vill önska alla er som åker en riktigt  trevlig helg Glad!

hermitage
0

här är det grått.har mockat o släppt ut hästarna i stora hagen idag förutom orra.fick jaga orra i en timme igår så hon fick vara utanför stallet.åkte till skolan men då var lektionen inställd.ska kanske köra orra en liten runda. ha en trevlig fredag

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3