Godmorgon 09-11-04
Godmorgon i landet!
Mulet och plusgrader idag igen. Vägarna var inte roliga igår, som smet uppepå så mna slirade hit och dit sista biten hem. För att inte tala om hur hundarn såg ut efter morgonpromenaden… Kan öppna sandtag vid kassan idag…
Idag kommer hovslagaren ochs kor två hästar, jag ska påm öte 8.30 och sedan butiken och ikväll är det farmorkväll.

Morrn! Gråmulet ännu här, men uppehåll i alla fall och +2 grader. Jag ska åka och chipa två new forest-föl om ett par timmar, ska bara klara av morgonsysslor och frukost först.
Mulet, blåst och 0-gradigt…..Fy 17!
Jobbardag, sen stalltjänst!
Ha en bra dag!

Blåsigt värre även på vår lilla ö, men det är faktiskt otroligt torrt i hagarna för att vara november. Vi får väl se om de är lika torra nästa, för det är tydligen lovat en massa regn. Hoppas bara att det slutar blåsa innan regnet, för annars blir det inte kul.
Samma elände i hela landet tydligen……………blåsigt,muligt o kyligt !
Stalltjänst sen väntar jobbet
!
Ha det gott !
Mörkt, grått och väldigt blåsigt…hua!!
Inget väder att vara ute i idag….fyy! Blir bara att göra stallet och fort in igen. Idag ska jag försöka ta mig till jobbet tänkte jag, ngt bättre men väldigt snorig ännu!
Hallojsan!
Jag har fixat med hästarna, kollat och satt på värmen i syrrans husvagn, som en spekulant kommer och tittar på idag. Annars är det matlagning och vila som gäller. Känner mig lite trött och vill inte bli sjuk inför helgens Malmöresa.

Go kväll på er där ute, nyss hemkommen från jobba borta Lite trött och frysen efter varit ute hela dagen Ska ha något i magen sedan blir det kvällsgörat med djuren Kvällen jobb blir papperjsobb och Oskyldigt dömd om ögonen orkar vara öppna
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Kom just in efter att ha nattat hästarna. Det singlar sakta ner små vita flingor = säsongens första snöfall här.