Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 595 ggr
karisma
0

God morgon 2009-11-02

Morgon på er där ute till en ny vecka Det är svart som natta ute och +7 fuktigt. Lite sliten efter förra veckan som började med kurs i Tranås och avslutades i helgen med tömdörningsclinic Men clinicen var hel bra så den veckan ligger på + Nu är det en ny vecka få se vad den bjuder på men den avslutas i malmö på avelskonferansen och det ska jävlar bli roligt att träffa alla

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det mulet, och antagligen runt noll, har inte stuckit ut näsan ännu. Vi var ut med Röros igår, och hon var så duktig!

Hovslagaren skulle komma idag, men han har lyckats slå sig själv på ett finger igår, så han kommer förhoppningsvis på onsdag.

Idag blir det butiken och nu ska jag åka ner och packa litet höbalar och ta upp, vi har inte hunnit hämta något i helgen… Tur det bara är smådjuren som behöver!

annelie-huskvarna
0

Guten Morgen!

Måndag igen och helgen har bara susat förbi… Även här är det mulet idag och det blåser FRISKT. Har varit uppe i stallet och tagit ut de hästar som är installade och gett mina egna hö och vatten. Nu bär det snart av till jobbet och efter jobbet måste jag försöka hinna börja plugga lite, för snart e det tentadax igen.

Usch, har en inre stress som malar hela tiden och tar energi, hoppas den går över snart för vill ha min energi till annat Skrikandes Aaaahhhh!!!

Ha en bra måndag Glad

MagganS-B
0

Morron eller förmiddag…..

Sydostlig frisk vind, 4-5 grader varmt! Lite ljusstrimmor mellan molnen. Hästarnas hö fick man nästan binda fast i dag…..

Får se vad den här måndagen för med sig……

Ha en bra dag!

garrilina
0

God morgon! Åter på jobbet efter några dagars ledighet. Grått och mörkt ute, har ont i ryggen och nacken så det är inte på topp.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Grått och halv storm…….fyy!!

….inte är jag bra ännu heller, näsan rinner och nu hostar jag dessutom! Hoppas jag blir bättre innan helgen bara!

VeronicaP
0

God middag , här blåser det som attan och regnar nu , var ute en runda och fixade lite med hästarna tog in 3 shettisar , 2 hingstar och en valack som jag tänkte jobbat med , men jag hoppar nog det så de får vara inne och äta lite hö en stund i stället och så kan jag ta och borsta dem sedan när de torkat.

Funderar på om jag ska ta och ringa och boka tid till att kastrera Hälge han går ju fortfarande på bete men det är ju bara att ta hem honom när jag får tiden.

Lisa-trollet
0

Go kväll. Här har de vart mulet hela dagen, regnar nu. Har vart ledig idag. Inte gjort så mycket alls faktiskt, skrittade lite på connemara 3-åringen som skötte sig, sen kom regnet så då försvann lusten att rida.

[Croneld]
0

God kväll!

Stormigt värre var det här, hästarna fick gå efter sin höhögar som sakata drog sig iväg. Tigerlilja och Cherie ställde sig på hökakorna så de var stilla. Smart!

Ja nu är det becksvart ute och jag precis fodrat hästarna med hö som de vill ha nu, men för en vecka sedan ratade de mig när jag kom med foder.

Helt slut efter arbetsdagen och ska ta det lugnt ett tag innan tvätthögen ska vikas.